Wie heeft er ervaring met een knie kwetsuur? Ik heb met sporten mijn knie geblesseerd. Ik sprong en kwam verkeerd terecht en voelde iets in mijn knie ''knappen''. Daarna een hevige pijn, die eigenlijk al vrij snel wegtrok. Meteen gekoeld. Kon er wel op staan maar bij het zetten van een stap was er sprake van instabiliteit. Dezelde dag naar de huisartsen post geweest, deze zei niets gebroken maar kans op beschadiging van 1 van de banden. Rust houden een week. Ik had niet echt pijn, maar kan mijn knie niet buigen. Als ik hem te ver buig schiet de knie door met als gevolg wel een helse pijn. Gisteren naar de huisarts geweest, deze constateerde te veel speling aan de laterale band, dus een doorverwijzing gekregen naar de orthopeed. Ik durfde ook niet op krukken te lopen zonder drukverband ter ondersteuning. Vandaag haal ik het drukverband eraf en tot mijn verbazing gaat het een heel stuk beter als gisteren. Ik kan weliswaar mijn knie nog niet goed belasten en als ik loop met ondersteuning van krukken voel ik enige instabiliteit, maar ik kan mijn knie alweer wat verder buigen. Nu ben ik dus bang dat ik te voorbarig ben geweest en de afspraak met de orthopeed helemaal niet nodig is. Wat zouden jullie doen? Ik wil niet als aansteller gezien worden en dat de orthopeed denkt, wat doe jij hier? Misschien stom dat ik zo denk maar ik weet niet hoe het zit met beschadiging aan een knieband, is het normaal dat je geen pijn voelt in rust of lopen met ondersteuning van krukken?
Altijd naar de orthopeed gaan. Als er wel daadwerkelijk iets is en je blijft er langer mee lopen dqn ben je verder.van huis. Ik heb 8 weken terug mijn enkelbanden compleet afgescheurd. En de ene dag meer pijn dan de andere dag...
Gewoon naar laten kijken hoor, ik heb ook knie-problemen en zo gaat het heel lang goed en dan opeens begint de pijn weer of ze beginnen weer te wiebelen (ben hyperflexibel en mijn knieschijf is er al 2 x uitgeschoten).
Thanks voor de overtuiging ladies! Ik ben een typisch gevalletje van overmoedig worden als het even goed gaat. Zojuist bij opstaan van het toilet schoot mijn knie door naar achter en lijkt het op slot te schieten met weer een helse pijn. Dit zet mij weer even met beide benen op de grond