7 keer huilend/krijsend wakker, maar waarvan??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vruchtje24, 21 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi,

Ons zoontje is nu 6,5 maand en heeft al vanaf week 7 de nachten doorgeslapen. Sinds een week wordt hij echter 5 tot 7 keer heel hard huilend wakker. Aaien over zijn bolletje helpt soms niet, dus pakken we hem even op om te troosten. Laatst om 3 uur zelfs even 15 minuten bij ons in bed gelegen om rustig te worden.

Nu is onze vraag waarvan zou hij wakker worden? Onder in zijn mondje zie ik wel een witpuntje door komen (waarschijnlijk dus hoektandje). Zou hij daar zoveel last van hebben en van wakker worden. Ook valt het ons op dat zodra wij zijn kamer binnen komen hij soms gelijk stil is en gaat keten lachen. Kan het dat hij verlatingsangst heeft of ons in het ootje neemt:)? Een nachtmerrie lijkt mij ook niet zo vaak per nacht. Aangezien dit ons behoorlijk opbreekt nu vragen we ons af wat te doen en ben benieuwd waardoor het zou komen.

gr vruchtje

2. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Nou, als je een wit puntje ziet zal er wel een tandje dwars zitten ja. Maar of dat de reden is om zo te huilen? Vooral dat hij gaat lachen als jullie binnenkomen is wel verdacht ;). Het zal waarschijnlijk wel een beetje van allebei zijn, hij zal echt wel pijn hebben soms van z'n tandje maar ik las toevallig vandaag dat baby's rond deze leeftijd leren manipuleren. Misschien de volgende keer als hij begint te lachen als je binnenkomt snel een aai en weggaan?

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik denk dat het een fase is en dus geen tandje, want anders was de pijn ook niet gelijk over, tandjes komen over het algemeen als streepjes door, en witte puntjes duiden vaak op talgkliertjes -of heeft hij al meer tanden? (het kan natuurlijk altijd hoor... maar ik heb ook al vaak dingen op 'tandjes' gegooid en dan bleek het niet zo te zijn)
    Hier hebben we zulke fases helaas al meermalen gehad. Telkens maar gissen wat er aan de hand is, maar de meeste keren kwamen we daar gewoon niet achter.

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ja ik vrees ook dat het nog meer een fase is dan het tandje. Want het is erg raar dat zodra wij hem vasthouden of hij even bij ons ligt hij in ene geen pijn meer heeft. Blijft lastig omdat hij normaal dus nooit huilt en wakker wordt en je meteen denk van "er is iets erg aan de hand"

athina: hij heeft nog geen tandjes verder. Het is echt een puntje. Je ziet het wel, maar als ik voel voel ik nog niet echt iets.

Dus als het weer gebeurd vannacht toch maar even troosten, in bed laten liggen en weglopen en na 5 min weer terug? Wat dus inhoudt dat hij even de boel bij elkaar krijst? pff lastig

Deel Deze Pagina