7 maand en op de buik draaien...in bed!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poohbeer2, 21 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Vanochtend lag ons meisje heerlijk te slapen toen ik om 7 uur haar kwam wekken voor de fles. Normaal is ze dan al wakker, maar nu lag ze nog heerlijk te slapen.... op haar buik. Met slaapzak en al. Ze had haar hoofdje wel goed op zij gedraaid, maar toch. Ik schrok wel een beetje. Kan dit kwaad? Kan ik er nu vanuit gaan dat ze altijd haar hoofdje goed opzij draait? Ik blijf het toch wel wat eng vinden!

2. girlpower mama

girlpower mama Actief lid

6 dec 2006
    258
    0
    0
    Assistent filiaal manager
    Amersfoort
    Nou dat heb ik ook met Dyonne.
    Wij hebben een angelcare gekocht.
    Omdat ik het ook eng vondt.

3. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Hoi,

Mijn dochtertje deed dat vanaf 6 maanden. Ze lag ook in een slaapzak en werd spontaan een buikslapertje. Ik heb me eigenlijk nooit zorgen gemaakt omdat ze heel goed met haar hoofdje opzij ging liggen en zo heerlijk lag te slapen. En nu nog steeds slaapt ze elke nacht op haar buik, ik zie haar echt nooit op haar rug liggen...

Ik snap dat het even spannend is, maar ze wordt groot, ze gaat zo liggen zoals zij dat lekker vindt liggen...

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Louise sliep al veel eerder op haar buik, wij hebben wel vanaf het begin ee Aerosleep maar ze gaan inderdaad zo liggen zoals het het fijnste is. Je dochtertje is al 7 maanden dus lijkt mij dat ze sterk genoeg is.

5. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.818
    4.057
    113
    Laatst vonden wij demi ook op haar buik, terwijl ze een slaapzak aan had. Ze draait automatisch haar hoofdje en als zij zo fijn slaapt, vind ik het prima.

6. duha

duha Actief lid

12 dec 2007
    181
    0
    0
    Damian draaide met drie en een halve maand al naar zijn buik en ik vond het ook doodeng om hem dan in bedje te leggen. Ik kreeg de tip om een sjaal dor de armsgaten van de slaapzak te doen en dan vast te knopen aan het matrasje. Dit gaf mij een heel veilig gevoel, maar toen kreeg ik op het CB op mijn donder. Ook dit schijnt wiegendood in de hand te werken. Daarom toch maar gewoon los gelegd. De eerste dagen sliep ik slecht, maar Damian doet het heel goed. Hij ligt gewoon graag op zijn buikje en houdt zijn hoofd netjes opzij. Heb vertrouwen in je kleine!

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

lekker laten gaan en als je het zelf eng vindt ff een manier vinden om te kijken zonder dat je je kleintje stoort, (hier kunnen wij met een spiegeltje door het raampje boven de deur kijken als het nodig is, ;)), zodat je ook jezelf gerust kunt stellen en kunt wennen hieraan, :) Ze zijn groot genoeg om het koppie te draaien als ze zo oud zijn hoor! :)

8. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Mijn zoontje doet al maanden niet anders. Het is een zij- en buik slaper. Ik leg hem op zijn rug. Voordat ik zelf ga slapen ga ik nog even kijken en dan ligt hij lekker op zijn zij en 's ochtends tref ik hem op zijn buik aan. Met deze leeftijd doen ze hun hoofdje echt wel op zij. Ik ben er niet zo bang voor.

9. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Mike lag ook al heel vroeg op zijn buik te slapen. Ik vond het in het begin ook wel spannend en draaide hem eerst nog wel eens om. Maar went vanzelf en hij slaapt heerlijk op zijn buik.

10. Ja mijn zoon doet het ook nu, sinds hij een maand of 7 is. Maar hij draait zelf zijn hoofdje netjes opzij.
    Maar in het begin vond ik het ook wel ff eng. Maar het gaat prima.

Wel ga ik altijd voordat ik zelf ga slapen nog ff kijken hoe hij ligt.. Als hij op zijn buik ligt, draai ik hem heel voorzichtig om, en soms ligt hij ook helemaal boven in, dan leg ik hem weer omlaag onder zijn lakentje..

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn dochter doet dit vanaf een maand of 6 en krijgt vanaf toen ook geen slaapzakje meer aan. ze slaapt nu nog zo en op die leeftijd zijn ze meestal wel sterk genoeg om zich te draaien en hun hoofd opte tillen dus zou de kleine lekker zo laten slapen. net als jij zelf zou dit wel het favoslaap standje zijn

12. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

vanaf wanneer ''mogen'' ze eigenlijk op de buik slapen? M.a.w. wanneer zijn ze hier sterk genoeg voor? Merk dat K. steeds vaker overdwars in zn bed ligt en vanmorgen heeft die uitgevonden dat draaien van rug naar buik ERG leuk is :)

13. Tamio

Tamio Niet meer actief

Mijn dochter doet dat vanaf die leeftijd ook en gaat zelfs met haar gezicht plat in het matras liggen. Ze kan wel gewoon doorademen. In het begin vond ik het doodeng en ik heb toen een aerosleep gekocht op aanraden van hier.
    Nu gaat ze nog steeds vaak op haar buik liggen met haar knietjes onder zich getrokken en haar gezicht plat in het matras.

14. Lieke87

Lieke87 Actief lid

11 sep 2007
    308
    0
    0
    Elburg
    Mischa sliep vanaf vier maanden al op z'n buik in z'n slaapzak, nooit iets engs mee gebeurd, ik wist dat hij sterk genoeg was. Nu vinden we 'm elke avond op een ander plekje en in een andere houding in z'n bedje, wel grappig om te zien overigens, telkens weer een verassing...

Als ie maar slaapt denk ik dan ... hij zal het wel lekker vinden liggen :S

15. Hier ook een buikslapertje, al vanaf 5 weken ofzo....
    ik heb haar meerdere malen goed gelegd, maar ze draaide toch weer terug...

Ze was schijnbaar toch sterk genoeg om haar hoofdje weg te draaien.

Met 7 maanden lijkt me het helemaal geen probleem meer hoor.

Deel Deze Pagina