7 maand en Slecht drinken?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door S0fietje, 28 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Hoi,

Op dit moment drink onze zoon van ruim 7 maanden echt slecht. Zo tussen de 400-600ml per dag. Hij krijgt er 4 van 200 aangeboden maar zoals gisteravond wilde hij helemaal geen fles.

Zijn schema is ongeveer:

7u 180/6 met 2 schepjes nutriton
    9u 150 gram fruit
    11u 180/6 + 2 nutriton
    13u 1/2 of 3/4 boterham (sinds 6,5 maand)
    15u 180/6 +2 nutriton
    17u 150 gram warm eten (zelf gemaakt)
    19u 180/6 +2 nutriton

Tussendoor drinkt hij een paar slokjes thee of hele dunne diksap maar dat zijn echt nog maar slokjes en geen echte hoeveelheden.

Soms slaat hij dus een hele fles over zoals gisteravond maar ook vaak die van 11 uur. Heb het een beetje bijgehouden en de ene dag drinkt hij 430 ml en de andere dag 600 maar meer dan dat gaat er nu niet in.

Is dit herkenbaar voor deze leeftijd en hoe lang kan je dit aankijken. Hij is voor het laatst half sept gewogen en gemeten en dat was allemaal precies op de middellijn dus groeit goed. Ga dinsdag denk ik even extra wegen maar zoals ik het zo in kan schatten groeit hij wel goed en heeft hij genoeg spekkies. Ook is hij vrolijk en lijkt hij ook geen honger te hebben.

Groetjes,

S0fie

2. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Ze gaan natuurlijk ook steeds minder melk drinken door de grotere hoeveelheden bijvoeding (wat steeds meer 'hoofdvoeding' wordt). De hoeveelheden die jij noemt klinken mij in elk geval niet alarmerend in de oren. Groei en vrolijkheid zijn daarnaast de beste graadmeters ;).

3. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Oké :)

Vond 430 drinken toch een beetje erg weinig en ik merkte na 2 dagen niet goed drinken dat de plasluiers ook wat minder werden. Maar gister 550ml gedronken gelukkig. Denk toch dat ik wel ga proberen om er wat meer ander drinken in te krijgen want met minder voeding kan een kindje prima leven maar vind dat de vochtinname wel beter kan.

Ook fruit vanaf gister geminderd om te kijken of de fles dan beter gaat. Ipv 150 gram geef ik nu 120 gram. Is niet veel maar merk wel dat hij de fles van 11 uur nu beter drinkt. Of iig gister en vandaag wel.

Morgen gaan we ook even wegen en dan even kijken hoe het gewicht is. Is dat goed dan maak ik me al minder zorgen.

Thanks!!!

Deel Deze Pagina