7 maand, slaap gezocht...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door OrD, 23 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OrD

OrD Lid

18 dec 2015
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thx voor de tips, leuk om eens te horen dat dit niet alleen bij mij is. Alle baby rond ons slapen precies al 8u aan een stuk, zelf die van 6weken...
    Hij is altijd al zo geweest, tijdens de bv was het nog veel erger. Hij dronk echt iedere 2u, ook snachts. Sinds ik stopte (6mnd) is er overdag al iets meer vrijheids maar snachts dus niet echt. Bij mij laten slapen (co-sleeper) is geen optie meer door zn bewegelijkheid.
    Van8 als bij wonder enkel de melkjes rond 11u en 3u, om 5u even liggen van zn neus maken maar zelf terug ingedommeld tot 6.30. Dat was de beste nacht sinds lang en dat deed toch eens deugd :p

2. Vlindermama2014

Vlindermama2014 Bekend lid

3 okt 2014
    624
    1
    18
    NULL
    NULL
    Snap ik.
    Ik had ook alleen maar van die voorbeeldbaby s in de buurt!!
    Je bent niet alleen!!!!
    Ik hoop echt voor je dat het snel beter gaat.

3. OrD

OrD Lid

18 dec 2015
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mn man neemt hem soms eens over vanaf 5.30 zodat ik nog wat kan slapen. Maar rond 7u wordt den oudsten 2.5jaar ook wakker en dan sta ik ook wel op. Onze 2 boys zijn een behoorlijk handje vol :p
    De oudsten heeft ook vaak nachtmerries en die neemt hij voor zijn rekening. Mag zeker niet klagen met hem ;)
    Heb al eens zn dutjes zitten inkorten maar dan wilde hij gwm vroeger gaan slapen savond en werd hij smorgens(snachts) nog vroeger wakker. Hielp helaas dus niet. Overdag is hij zeer actief, kruipt gans het huis rond, speelt in de tuin, staat overal waar hij kan recht en kruipt in iedere kast die hij open krijgt. Weet niet hoe ik hem nog meer kan vermoeien...

4. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Wat fijn dat je een wat betere nacht had!
    heeft hij ook last van doorkomende tandjes?

Erg he, al die doorslapende babies.. pfff. en wij maar ons best doen!

Fijn dat je man helpt.

Ik ben nu in contact met een kinder"luisteraar", ik ga een sessie doen.
    zal ik laten weten of het nuttig was? misschien dan ook iets voor jou (en de andere lotgenoten hier)

5. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Hij lijkt wel echt wakker te worden van de honger. Zeker als hij zooo veel drinkt 's nachts. Ik zou de voedingen en de bijvoeding overdag wat ophogen en 's avonds dus ook groenten met aardappel geven. Heb je dat al gedaan?

6. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Oh ja en misschien toch weer een avondvoeding intoduceren? Dus rond 22u30 wakker maken voor een fles. Zolang hij deze goed leegdrinkt ('meer dan 150cc zeg maar) dan zou ik deze blijven geven. Pas als dat minder wordt kan je deze fles afbouwen. En 's nachts sussen met water?
    Verder lees ik dat je overdag nog maar twee melkvoedingen geeft? Ik denk dat je zeker nog een extra melkvoedingen overdag kan geven, ik zou dat om 11u doen..

7. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Hier een kindje van bijna 6 maanden die ook dag en nacht om de 3,5 uur een fles wil, en nooit langer slaapt dan 4 uur achterelkaar (zelfs dat is uitzondering). Net als jouw kindje ook enorm beweeglijk, kan al kruipen, zitten en wil steeds gaan staan. Om te gaan slapen moet je hem echt meermalen vastklemmen tot hij het helemaal zat is, wordt zelf niet rustig genoeg om in te slapen. Erg vermoeiend! Geen oplossing voor, ik hoopte zelf dat het met het introduceren van ander voedsel misschien beter zou gaan, minder honger, maar van hapjes heeft hij al erg snel genoeg dus die paar theelepels doen niet zoveel. Wens je veel sterkte!

8. OrD

OrD Lid

18 dec 2015
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Overdag probeer ik al zoveel mogelijk voeding te geven op de vast moment. Als ik om 11u nog melkje zou geven wil hij zeker geen patatjes. Smiddags moet patatjes en 2 dutjes per dag,dit is ook ritme van het kinderdagverblijf. Eventueel probeer ik rond 17u samem met zn boterham nog een melkje te bieden. Loop ik dan niet risico van overvoeden? Dat zou terug 5voedingen zijn.
    Gisteren heeft hij smiddags iets meer gegeten (200g ipv 150g) dankzij een toetje. Patatjes wou hij niet meer maar een vruchtenkaasje luste hij wel nog.
    Met deze hitte vroeg hij wel nog veel drinken vanacht. Dus mss eens even wachten tot het weer normalere temperaturen zijn...

Wat doet zo'n kinderfluisteraar dan?

9. OrD

OrD Lid

18 dec 2015
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lentekriebels, inderdaad niet leuk hé... Hier gaat vast voedsel ook moeizaam, maar geleidelijkaan beter. Op 6mnd was dit ook maar 1of2 lepeltjes en ik probeer al sinds 5maand.
    Vast voedsel gaat dan weer wel vlot binnen, stukjes banaan of stukjes van de groenten uir mijn bord vind hij fantastisch.
    Mss ook eens testen?

10. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Als ik dit zo lees, denk ik... Wat eet mijn kind weinig.. Hij krijgt bv en verder a la Rapley maar het merendeel komt op de grond uiteraard ;). Gepureerd vindt hij niks, tot nu toe.
    Na de papfles slaapt hij hier wel 4.5 uur. Sinds kort.
    Ik ga wat meer eten aanbieden, want hij krijgt maar 120 cc.
    Hier idd ook warm, woon in Spanje en het is boven de 30 graden elke dag.
    Ik hoorde dat de melk dan wateriger wordt. Misschien hebben onze ukkies ook dorst?

Kinder(f)luisteraar: het is ook nieuw voor mij maar ik moet drie vragen bedenken die ik wil weten over mijn zoontje en dan gaat zij contact met hem maken op energetisch niveau. Dan brengt ze verslag uit.
    Ik heb goede ervaringen met energetisch werk, ook op afstand dus ga het zeker proberen. In augustus zin haar sessies iets goedkoper dus misschien ook iets voor sommige mama's hier , nog net op de valreep ;).

Ik laat het weten!

11. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Eet je kind elke dag patatjes?
    Jij woont in België of niet?
    Hier krijgen de meeste kinderen s middags brood en s avonds warm eten.
    Ik snap dat je in het ritme vh kinderdagverblijf mee gaat.
    Maar wanneer eet hij dan groente en/of vlees en vis?
    Misschien zou je ook s avonds zoiets kunnen proberen. Groente prakken, rijst en vis ofzo? Of een potje?

12. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
  13. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Ik merk hier dat sonds hij een vast eetschema heeft met meer vast voedsel hij veeeel beter slaapt. Hij is bijna 8 maanden en zijn schema is;

06:00 uur fles 180/6
    09:00 uur fruit en water
    11:30 uur boterham en water
    15:00 uur 100 cc melkvoeding met granenpap en water
    18:00 uur groenten met aardappel/rijst/pasta en 2 x per week vlees
    22:00 uur geef ik m al slapend een fles van 180/6

Snachts meestal 1 x wakker nouja wakker.. Huilen, onrustig. Even troosten en hij slaapt weer door.

Een ritme in de dag helpt hem echt zoveel. En hoebeter hij overdag slaapt hoe beter de nacht gaat. Drukke dag met veel indrukken?? Op zeker dat we wr dan snachts extra uitkunnen of inslapen niet gaat bijvorbeeld

14. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    In belgië is het idd meestal zo 's middags groentepap (Patatjes, groenten & vlees/vis), namiddag fruit en 's avonds een boterham

15. OrD

OrD Lid

18 dec 2015
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad, met patatjes bedoel ik dus groentenpap met vlees,vis of veggie.
    Ik heb hem vandaag eens een extra melkje gegeven rond 15u en zn fruit een uurtje later. Uiteraard "crashed" hij tijdens zn avondmelkje en dronk maar 150 ipv 240. Hij besloot vandaag maar 2x een half uurtje te slapen.Nuja we zien wel...
    Alvast bedankt voor de tips iedereen. Ik probeer nu een paar daagjes met een extra melkje overdag ( 210+7u,boterham 8u, 12u groenten, 15u 150+5ml, 16u fruit, 18u boterham, 19u 210+7, 23u 210+7 EN als laatste 3u melk of water hier ben ik nog niet uit..
    Vanaf dinsdag gaat hij ook naar kinderdagverblijf, wie weet put dit hem NOG meer uit en slaapt hij vanzelf door. Dan denk ik wellicht bij mezelf waarom wou ik persé al die maanden zelf voor je zorgen. Haha, we zien wel....
    X

16. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Het kinderdagverblijf heeft ons ook echt geholpen meer ritme te krijgen in zijn slaapjes en hoe lang ze duren. Heel veel succes!

Deel Deze Pagina