Help, Baby 15 maanden heeft 'n veel te lage temperatuur

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 01Patricia, 27 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 01Patricia

01Patricia Actief lid

16 jun 2012
    463
    1
    16
    Mijn dochtertje is nu 15 maanden. Haar temperatuur is over het algemeen aan de lagere kant. Niet zorgwekkend, meer mensen hebben dat. Maar nu heeft ze periodes (soms winter, soms zomer) dat ze s nachts wakker wordt. Dit doet ze nooit, het is echt een slapertje.

Maanden geleden was ik benieuwd waarom ze steeds wakker werd in due periode en uiteindelijk besloot ik haar te tempen een keer. Dit kwam op 36 uit. Maar er zijn ook nachten (afgelopen nacht) dat ik 35,3 meet! Dit is heel laag toch?

Ze wil dan drinken en na een flesje melk valt ze weer in slaap.

Ben er al eens mee naar de huisarts geweest maar die geeft aan dat het niks is. Toch zit het me niet lekker. Soms denk ik weleens dat haar suikerspiegel te veel keldert s nachts, dat haar 'motortje' om het lichaam warm te houden dat dan even niet doet en na de fles weer opgestart wordt

Wie herkent dit?

Ze ligt overigens echt in voldoende kleding en haar kamertje is ook normaal van temperatuur. Daar ligt het niet aan, denk ik.

2. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Dat 's nachts je temperatuur heel erg daalt is wel normaal volgens mij. Kindjes liggen als ze diep slapen heel erg stil, dus alles gaat inderdaad op een lager pitje.
    Als je dochter verder goed gezond is zou ik me geen zorgen maken.

Mijn dochter heeft ook vaak een hele lage temperatuur tijdens/na het slapen. Ook rond 35/36 terwijl zij juist als ze gewoon wakker/actief is juist een temperatuur van rond de 37 heeft. Dus zakt enorm bij haar.

3. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik zou me er ook geen zorgen over maken. Maar ik moet zeggen dat ik mijn dochter uberhaupt nooit/zelden temperatuur (behalve de eerste maand). Pas als ze zich doodziek gedraagt heb ik interesse in de exacte temperatuur. Bij een gezond kindje ouder dan 3 mnd is een lage temp 's nachts geen probleem. Het hoeft ook niet eens te betekenen dat ze het koud heeft, maar inderdaad daling bij rust 's nachts.
    Het hoort denk ik bij kleine kinderen dat ze soms ineens een periode of een keer wakker worden 's nachts. Genoeg redenen denkbaar: mama/papa missen/alleen voelen, nare droom/angst, dorst enz. Gezien haar leeftijd zou ze de melk 's nachts ook niet meer nodig hebben. Of heb je een specifieke reden dat je je zorgen maakt om haar suikerspiegel?

Hopelijk gaat ze weer lekker doorslapen!

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Mijn zoontje had als baby ook geregeld een lage temperatuur. Het bleek dat hij ijzer te kort had. Nu moet ik er misschien wel bij zeggen dat hij extreem prematuur geboren is, en toen een maandje of 3/4 was.

5. Vosje7

Vosje7 Actief lid

3 apr 2013
    119
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik vraag me af met welk thermometer je haar temperatuur meet. Want als je zo'n infrarode gebruikt (zonder contact voor hoofd/oor) kan je echt een heeeeeele afwijkende meting hebben. Mijn zoontje had 39,6 koorts en zo'n voorhoofdthermometer gaf iets van 37 aan.

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Die oor/hoofd thermometers zijn idd vaak verre van betrouwbaar.
    Afgezien daarvan zou ik me om te temp, zeker bij die leeftijd, niet zo veel zorgen maken. Zelf word ik ook wakker met 36...
    Wat betreft het wakker worden: dat is waarschijnlijk gewoon een fase. Beide dochter hier ook gehad. Oppassen dat ze er niet aan gaat wennen, anders ben je straks elke nacht de klos.

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wat heeft ze dan aan en hoe warm is haar kamertje?

Finley is een koukleum en wil 's nachts wel eens wakker worden van de kou.
    Jij geeft je kindje een WARM flesje melk? Waardoor ze dus "opwarmt"? Dan lijkt het me toch met te koud te maken hebben. En ja, dat wil ook tijdens frisse zomernachten.

Finley slaapt nu in korte mouwenromper in dunne pyama met broekje in een mouwloze winterslaapzak met afgelopen nacht zelfs een dun dekentje over.
    In zij n slaapkamer is het 's nachts rond 17 graden.

Overigens wil Finley (heel logisch) in de nacht ook wel eens wakker worden als hij gepoept heeft. :p

8. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Helemaal mee eens.
    Ik zou haar proberen een beetje water te geven en zsm weer laten slapen.
    Kinderen hoeven op deze leeftijd geen melk meer te drinken en gewenning treedt snel op.
    Hoe voelt ze btw 's nachts aan in haar nek?
    Hier is het nu 's nachts rond de 19 graden en mijn dochter ligt in haar luier zonder romper in het herfstdeel van de Puckababy.

9. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Een wollen romper of wollen pyjama helpt om de temperatuur vast te houden, zonder dat je gelijk risico hebt dat het te warm wordt.
    Dat is hier het verschil tussen voor 6-en wakker of pas rond 7 uur.

Mijn dl had met 15 maanden ook nog een fles 's nachts. Kon ze qua gewicht goed gebruiken, ik maakte er geen probleem van.

10. 01Patricia

01Patricia Actief lid

16 jun 2012
    463
    1
    16
    Super bedankt voor alle reacties!

Ik temperatuur met een normale thermometer via haar poepgaatje. Deze zijn het meest accuraat, toch?

Ze slaapt s nachts in een lange mouw romper, lang shirt, iets dikkere slaapzak en een deken.

Wat de temperatuur is van de kamer weet ik niet, maar het voelt zeker niet koud aan.

Fles kan ze inderdaad qua gewicht nog best hebben. Weegt net 10 kilo.

Fijn om te lezen dat anderen ook weleens een lage temperatuur hebben en wellicht zijn het inderdaad gewoon fases.

Deel Deze Pagina