Van 6 flessen om de 4 uur naar 6 flessen overdag (om de 3 uur), ervaringen?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Lupita, Mar 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lupita

Lupita Bekend lid

Aug 26, 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje krijgt momenteel 6 flessen om de 4 uur, dus zowel 's nachts als overdag laat ik er 4 uur tussen. Nu gaf het cb aan dat als ik wil dat hij 's nachts doorslaapt ik beter de 6 flessen overdag al kan geven met dus tussentijden van 3 uur (ik bied hem al meer aan maar dat drinkt hij niet op vandaar dat ik niet naar 5 flessen kan gaan).

Nu moet ik ongeveer uitkomen tussen 7 uur 's ochtends en 23 uur 's avonds, maar dat is dus eigenlijk een uur teveel als je om de 3 uur de fles geeft. Heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Ik ben overigens erg benieuwd of hij na 3 uur wel voldoende drinkt, anders kom ik uit op 7 voedingen en dat ie ook niet wenselijk! Maar we zulken zien, proberen kan nooit kwaad uiteraard.

Alvast bedankt voor de tips!

2. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Je hebt best kans dat je kleintje straks ineens wel genoeg heeft aan 5 flessen als ze over de dag worden verdeeld en hij 's nachts gaat doorslapen.

Wil je de laatste fles om 23.00uur geven?
    Als je om de 3uur wilt gaan geven dan zou je met de laatste fles rond 22.00uur uitkomen maar als je dat te vroeg vind kan je daar wel een beetje in schuiven, zodat je toch rond 22.30/23.00u uitkomt.

Wij gaven, toen hij nog 6 flessen kreeg, de laatste fles ook rond 23.00u maar het viel ons op dat hij tegen 22.00u als een blok in slaap viel en we moesten hem dan wakker maken voor zijn laatste fles. Op een gegeven moment hebben we de laatste fles vervroegd en toen bleek hij net zolang te slapen als wanneer we hem de fles na 23.00u gaven.

3. Lupita

Lupita Bekend lid

Aug 26, 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    XxPetra, bedankt voor je reactie. De reden dat ik om 23 uur de fles wil geven is omdat er dan 8 uur tussen de flessen zit en niet meteen al 9 uur. Het langst wat hij nu sliep is 5 uur en anders is de stap zo ontzettend groot. Nu heb ik vanochtend nog om de 4 uur aangehouden waardoor ik nu om 00.00 uur uitkom als ik de flessen vanavond nog om de 3 uur geef dus dan moet hij er vanavond 7 uur op kunnen slapen. Nu heeft hij vandaag zijn eerste vaccinaties gehad dus weet ik sowieso niet wat het gaat doen dus het is nog een beetje aftasten. Is het slim om vandaag meteen dan over te gaan op 6 flessen overdag en uit te komen op 00.00 uur of kan ik daar beter dan morgen mee beginnen?

4. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    2,649
    76
    48
    Female
    Utrecht
    Mijn dochter slaapt meestal alleen door als ze om 10 uur voor het laatst drinkt, omdat ze anders in haar diepe slaap zit en dan juist s nachts komt.

5. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Je hoeft niet stipt om de 3 uur te doen hoor.. Als hij sochtends zn eerste fles krijgt moet je gewoon even rekenen hoe je om 23.00 uitkomt..
    Dan zal de ene fles na 3 uur zijn en de andere misschien 3 uur en 15 min of misschien 3,5 uur...

En trouwens.. Het is geen garantie hoor dat ie doorslaapt.. Je kindje is nog niet eens 2 maanden...

6. Lupita

Lupita Bekend lid

Aug 26, 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamaenmini, is dat al vanaf het begin? Mijn zoontje is namelijk nog net geen 2 maanden, ik weet niet of hij dus die 'diepe slaap' al heeft. Al met ik zeggen dat hij 's avonds veel jengelt en daardoor pas laat slaapt 21.30 / 22.00 uur en ik hem dan om 23.00 wel vaak wakker moet maken.

7. Lupita

Lupita Bekend lid

Aug 26, 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sam20, dat begrijp ik, hij is natuurlijk nog jong. Ik wil het ook alleen proberen of het wel gaat, het cb gaf aan dat als ik om de 4 uur aanhoudt het waarschijnlijk langer duurt voordat hij doorslaapt aangezien hij dan zo gewend is om 's nachts voeding te krijgen. Geen idee hoe het uitpakt maar als ik het niet probeer zal ik het ook nooit weten.

8. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik daar niet eens aan denk :p
    Overdag heb ik wel een soort van schema... Elke dag verschilt t wel een beetje...

En snachts laat ie zich wel horen als ie honger heeft :)
    Word steeds een beetje langer :)

Je zou miss ook die lastste fles rond 22.00 kunnen geven.. Dan hoef je hem ook niet wakker te maken om 23.00

9. Lupita

Lupita Bekend lid

Aug 26, 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sam20, op hoeveel flessen zit je dan? 7?

10. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Ik heb wel eens begrepen dat veel kindjes rond 22.00uur in hun diepe slaap terecht komen. Weet niet of dat al vanaf het begin is maar misschien weet iemand anders dat wel.

Als hij rond 21.30u/22.00u in slaap valt en je hem een uur later weer moet wakker maken zou ik eens proberen wat er gebeurd als je hem laat slapen en niet wakker maakt om 23.00u.
    Je zou de laatste fles dan kunnen vervroegen en dan zal je de andere flessen ook op een ander tijdstip moeten geven of je gaat een fles minder geven maar wel meer hoeveelheid.
    of..sorry hoor hihi...je kan ook het aantal flessen aanhouden en dan de een na laatste fles wat minder geven en de laatste fles wat meer.

Ik snap dat je niet wilt dat er 9uur tussen de flessen zit maar als je de laatste fles iets vervroegd krijgt hij toch genoeg binnen en als hij honger heeft meld hij zich wel.
    Het is gewoon even proberen wat het beste voor jullie werkt

11. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Ik zit nu pas sinds kort op 5 flessen... Denk een weekje of 2 hooguit 3
    Maar ik maak m nog steeds wakker om 22.00/22.30

Anders zit ik maar aan 4 flessen en das te weinig en 4x180/210 is teveel ineens...

Hier is t meestal (ligt eraan hoelaat hij snachts/sochtends wakker word)
    5.00. 120/4
    9.00/9.30. 150/5
    13.30/13.45. 150/5
    17.30/17.45. 150/5 of 180/6
    22.00/22.30. 180/6

12. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    #12 Biny, Mar 15, 2012
    Last edited: Mar 15, 2012
    Even een vraag teouwens... Je geeft m ook snachts om de 4 uur..
    Maak je hem dan wakker of komt hij zelf om de 4 uur snachts?

En hij krijgt 6 flessen van hoeveel? 120/4?
    Ik denk als hij het nu zo 4 uur tussen se voedingen red.. Dat 3 uur op mekaar te kort is..
    Waardoor ie dus uiteindelijk steeds meer laat staan
    Omdat je hem dan eigenlijk een beeetje aan t vol proppen ben..
    Bedoel dit niet slecht hoor...
    Maar de maag komt natuurlijk niet helemaal leeg dan... Waardoor het zo heel de dag door een beetje ophoopt denk ik...

Misschien heb ik t ook wel mis hoor :p
    Maar het klinkt me eigenlijk best logisch haha

13. Lupita

Lupita Bekend lid

Aug 26, 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    xxPetra, ik ga inderdaad kijken wat er gebeurd, zal proberen uit te komen op 22.30 en dan kijken wat hij 's nachts doet (en of hij overdag wel genoeg drinkt) als hij dan 's nachts toch wakker wordt bied ik hem gewoon weinig aan (of hetgeen wat ie nog nodig heeft indien hij het overdag niet heeft gehaald met de 6 voedingen). Verhogen krijg ik bij hem nog niet voor elkaar, ik bied hem 120/4 aan waarvan hij gemiddeld 120 ml opdrinkt (schommelt tussen de 100 en 130 maar komt wel uit voor zijn gewicht van 4230). Mogelijk valt hij dan even terug op 7 voedingen maar de nachtfles zal hij dan eigenlijk niet meer nodig hebben en hopelijk laat hij hem dan zelf na een tijdje vervallen. We zullen zien! Vannacht nog in ieder geval wel zijn fles want ik heb mijn oude tijden nog even aangehouden vandaag aangezien hij vaccinaties heeft gehad en niet alles meteen in de war wil schoppen voor hem nu.

Sam20, opzich best een fijne planning, je moet wel vroeg / 's nachts opstaan maar je kan wel redelijk op tijd naar bed. Ik heb nu de laatste fles om 23 uur en dan komt hij tussen de 3 en 4 uur en dan 's ochtends weer rond half 8. Nadeel is dat hij 's nachts vaak vroeger wakker is en ik hem de speen moet geven (soms krampjes maar hij slaapt soms ook onrustig en huilt dan in zijn slaap). Ik slaap dus nooit meer dan 4 uur achter elkaar ;)

14. Lupita

Lupita Bekend lid

Aug 26, 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sam20, ik was tegelijkertijd een bericht aan het typen zie ik nu ;) ik ben inderdaad bang dat hij zijn drinken niet opdrinkt met 3 uur ertussen, hij is wel vaker al eerder wakker en geef ik hem een speentje (zowel overdag als 's nachts). Ik geef hem nooit meer dan dat hij zelf wilt, vol is vol. Dus het kan inderdaad wel de verkeerde kant opgaan inderdaad! Vrij lastig dus!

15. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Hmm okee.. Ik wil je hoop niet gelijk de grond in boren hoor :p
    Maar als ie na 4 uur die 135 niet eens opdrinkt(niet dat dat erg is)
    Dan denk ik dat je met 135 om de 3/3,5 uur echt niet ver komt...
    En het verdelen over 7 flessen is dan ook niet handig want dan hou je die nachtfles...

Ik wil echt niet zeikerig overkomen.. Maaar ik denk dat je het beste gewoon nog even af kan wachten tot hij zelf wat langer gaat slapen... Als hij bijvoorbeeld om 6 uur sochtends wakker gaat worden zit je vanzelf al op minder flessen dan..
    Je kan het natuurlijk proberen... Maarja...
    Hij is natuurlijk nog klein en zal t wel echt nodig hebben snachs...

Ik slaap meestal ook niet meer als 4/5 achtereen hoor :p
    Ga meestal rond 12 naar bed... Rond 5 word ie wakker..dan gaat me vriend er wel uit maar goed ben. Toch wakker..
    En dan rond 8/8.30 gaat ie huilen want dan wil ie eruit :p

En wbt het onrustig slapen... Probeer hem eens in te bakeren... Werkt hierbheeel goed!
    Had het van de week niet gedaan kijken hoe het ging.. Meneer was om 3 uur wakker!:$
    Dus de nacht erna gelijk weer ingebakerd!:)

16. Lupita

Lupita Bekend lid

Aug 26, 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Overigens zit hij nog niet heel lang met 4 uur ertussen, iets meer als 2 weken pas. Daarvoor voedde ik op verzoek en had hij 7 voedingen alleen toen verschoven de tijden steeds en sliep hij 's middags langer dan 's nachts (4 uur). Dus had ik of om 22.00 uur of om 23.00 uur of om 00.00 uur zijn laatste fles. Als hij dan om 22.00 uur zijn laatste les had dan kwam hij weer om 01.00 uur en 04.00 uur en dan om 07.00 uur, was best vermoeiend!

17. Lupita

Lupita Bekend lid

Aug 26, 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok, bedankt voor de tip! Wou hem eigenlijk een slaapzakk aan gaan trekken aangezien hij zich uit de dekens wurmt (doe ik al best strak).

Het enige is alleen dat hij overdag echt meer moet gaan drinken want anders slaapt hij nooit door, hij heeft die nachtvoeding dan echt nodig ivm zijn gewicht. Pff.. Drama ook eigenlijk ;) misschien moet ik maar een afwachten tot hij zelf aangeeft dat hij overdag meer op kan en dus 's navhs kan doorslapen idd

18. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Ja ik ber verder niet heel handig in haha

Maar ik heb hier vanaf het begin standaard een tojd voor de laatste fles gehad..
    Eerst 23.30/00.00 en dan kwam hij ook om 3 uur en om 6 uur hij kwam echt om de 3 uur haha en overdag liet ik m niet langer als 3,5 uur slapen.. Om een beetje een dag en nacht ritme te creeeren...

Daarna werd t 23.00

En nu tussen 22.00/23.00
    Soms komt het wel eens even wat anders uit en word t alsnog 23.30
    Of soms geef ik de enelaaste fles wat minder zodat hij dan rond 22.30 wel honger heeft...

19. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Ja ik krijg hem hier in bed ook niet straks genoeg ingestopt dus baker m in... Wel gewoon in een hydrofiel doek...

En dat meer 'moeten' drinken overdag...
    Ik denk dat als jij denkt hij moet hij moet dt het juist averechts werkt...
    Hij voelt ook jou spanning als jij jedaar 'druk' om gaat maken...
    En hij gaat echt heus wel doorslapen hoor :p

Vanmorgen werd ie hier om 6.30 wakker :D
    Het komt echt wel vanzelf :)
    Gewoon geduld haha

20. Lupita

Lupita Bekend lid

Aug 26, 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik maak me er niet druk om hoor! Ik bedoelde ermee te zeggen dat hij het nu nooit gaat halen om 's nachts door te slapen aangezien hij te weinig overdag drinkt, daarvoor 'moet' hij dus overdag meer drinken.

We zullen wel gewoon zien, als hij er klaar voor is om door te slapen komt dat vanzelf wel.. :)

Share This Page