7 maanden bezig om zwanger te worden wat niet lukt. In het begin was ik echt mee bezig geweest en lette erg op wanneer ik vruchtbaar was maar nu niet meer. Ik heb nu zo van 'ik zie het wel'. Vorige week had ik slijm met bloed van die vegen. Mijn menstruatie kwam niet door en het duurde 4 dagen. Wat kon dat zijn? Zijn er nog meer meiden die 7 maanden bezig zijn? Hoe gaan jullie hiermee om?
Yup, 4 april mirena laten verwijderen en nu dus zeven maanden en zes rondes verder. De ene maand gaat beter dan de andere. Tja, hoe ga je er mee om? Gewoon vooruit kijken en je realiseren dat 95% binnen een jaar zwanger is. Ik was zo naïef om te denken dat omdat we de derde ronde zwanger waren van onze dochter dat nu weer zo snel zou gaan. Dat speelt me nu parten. Sterkte maar vooral heel veel succes met zwanger worden!!!!
Ook als je 16 jaar de pil slik kan ik ook dan binnen een jaar zwanger worden? Jij ook veel succes !!!!!
Voor ik in 2010 stopte met de pil, heb ik hem 14 jaar geslikt. 3e maand zwanger. Alles kan. Nu een jaartje een spiraal gehad en voorlopig nog niets dat is blijven plakken.....
Hallo. Hier al bijna 2,5 jaar geleden gestopt met de pil. Vorig jaar dec naar ha geweest. Zie onderschrift
80% is zwanger in het 1ejaar en 95% binnen 2 jaar na het stoppen van de pil. jullie zitten ``nog maar` in ronde 7, ik snap dat het lang duurt voor je gevoel, maar 80% is in het 1e jaar zwanger, dus jullie hebben nog 5 maand om in het 1e jaar zwanger te worden, lukt dit niet dan kan je altijd naar de h.a. toe gaan als het met 1 jaar nog niet is gelukt.
Na2,5 jaar zwanger geworden.. Helaas werd onze dochter te vroeg gebeuren met 28weken Goeie start maar hebben na 4dagen afscheid moeten nemen. We staan nu met legen handen, en zulle weer opnieuw moete beginnen, wat best lastig is. Xx
Hier bijna 11 jaar continu aan de pil gezeten. Bedenk dat je lichaam echt makkelijk een half jaar bezig is met ontpillen. 7 maanden klinkt en voelt ontzettend lang, maar echt, het valt mee en het is allemaal goed op het moment dat je zo'n positieve test in je hand hebt
Ik zit inmiddels in de 8e ronde... had dat niet verwacht, maar er is geen pijl op te trekken. Van ons meisje waren we de 4e maand zwanger. Ik heb maar heel kort te pil geslikt na onze dochter maar omdat ik daar niet goed tegen kon mee gestopt. Volgens mij maakt het niet zoveel uit hoe lang je de pil hebt geslikt.
Alles kan, als je op het goede moment klust en erg vruchtbaar bent kun je direct zwanger worden. Zelf ben ik 32 jaar en heb er 15 ronde's, bijna 1,5 jaar over gedaan om zwanger te worden van ons eerste kindje (deze zwangerschap).
2.5 jaar bezig. Daarvoor de Mirena spiraal gehad. Vorig jaar doorverwezen naar fertiliteitsarts. Alles is goed. Alleen onregelmatige periodes soms wel van 72 dagen. Waar door plannen heel moeilijk is. Eisprong komt moeilijk op gang. Zaad gecheckt, ook helemaal goed. 9 maanden clomid behandeling gehad. Doorspoeling gehad. Viel me ontzettend tegen. Bleek aan beide kanten een propje te zitten en die moeten nu zijn verdwenen. Vorige maand eerste iui ( helaas ging het niet door.) Vorige week donderdag eerste iui inseminatie gehad, nu door de helse wachten periode van 2 weken heen zien te komen.
@ katja ik heb wel eens met jou in een vroeger topic gekletst! Maar wauwww ik zie dat je zwanger bent! Wat geweldig zeg na zon lange tijd! De wonderen zijn dus de wereld niet uit! Super leuk, geniet van je zwangerschap! Ohja enne 7mnd is niks! Ik begrijp je gevoel! Na stoppen pil werd ik voor het eerst pas na ruim 5 maanden zelfs pas voor het eerst ongesteld! Voor mn gevoel was ik sl zoooo lang met kinderen bezig! Maar ik had niet eens een eerlijke kans gehad! Je verlegd je grenzen ! Na een jaar dacht ik ook niemand is zo lang bezig dan wij! En na. 2,5 jaar was het dan eindelijk raak! De laatste terugplaatsing! Heel de wereld ging mij voor met zwanger worden! En toch nu ik terug denk denk ik ... Ach het heeft lang geduurd maar 2,5 jaar is nog niks vergeleken sommige andere dames! En moet je dankbaar zijn als het uberhaupt lukt! Hopelijk hoef je nooit de mmm in.. Ook dan zul je zien dat je denkt dat je het vreselijk zwaar hebt met clomid! Dan ga je spuiten en denk je wat liep ik te zeiken over 1 zon pilletje clomid! Dan krijg je IUI en ddnk je spuiten pfff wat is dat... En dan komt uiteindelijk IVF! Tja en dat is pas echt zwaar ( hormonen, infuzen, medicatie, in ons gevwl 8x per maand naar duitsland) ...nogmaals je verlegd je grenzen ! Hopelijk hoeft het voor jou niet zover te komen en hoor jij bij de 80% binnen een jaar zwanger meid! Knuffel! *breekt uit*
Wij hebben er ongeveer een jaar over gedaan, achteraf gezien hebben we erg veel geluk gehad (zie mijn onderschrift).
Hoihoi, Ben ook in maart dit jaar gestopt, echter erg onregelmatige cyclussen en zit nu in ronde 4. Morgen ga ik weer eens testen, zit dan rond de 37 dagen.. stiekem goede hoop.. realiseer me ook dat we gewoon geduld moeten hebben en het zeker minimaaal een jaar de tijd moeten geven. Maar snap je gevoel volkomen hoor..!
Natuurlijk is 7 maanden nog helemaal niet raar, wat er al gezegd wordt. Het merendeel is binnen het eerste jaar zwanger. Natuurlijk lees je hier ook veel meer verdriet om het zwanger worden wat helaas niet voor iedereen vanzelfsprekend is. Maar dat wil niet zeggen dat je niet ook het gevoel kunt en mag hebben van, pfff ál 7 maanden. En ja, als je rationeel gaat denken weet je ook dat je nog helemaal niet moet klagen, het altijd erger kan maar hé, dat wil niet zeggen dat het je met 7 maanden niet ook af en toe een baalmoment kunt hebben. Soms krijg ik het gevoel dat dat niet op het forum gedeeld mag worden,want iedereen springt er zowat op met ach, stel je niet aan. Vind dat jammer, want voor iedereen met een wens geld dat iedere maand dat het niet lukt er eentje te veel is. En ja, je moet er niet in blijven hangen, want stel je zou toch uiteindelijk in de mmm terecht komen dan wordt het helemaal pittig. Denk dat iedereen dat wel erkent en begrip ervoor heeft dat 7 maanden niet te vergelijken is met 1,5 jaar of meer. Als ik naar mezelf kijk, ja ik heb ook wel een baaldagje gehad als ik weer ongesteld werd. Zeker als iedereen in je directe omgeving zwanger wordt door een keer te knipperen. Maar dan realiseer ik me ook dat er dames zijn waarbij het echt niet lukt, of die in de mmm zitten en ik echt nog niet mag zeiken. Dus hop, schouders eronder en met frisse moed verder. Maar toch is het fijn dat je op dat ene baalmoment ook ff mag balen. Anders kan niemand zijn ei kwijt, er is tenslotte altijd wel een ergere situatie in de wereld. Kan me echt wel voorstellen dat het voor de dames die wat langer bezig zijn moeilijker is, maar dat wil niet zeggen dat niemand met 7 maanden meer mag balen.
Eens met LVtje, 7 maanden is voor de ene persoon heel kort, voor de ander ontzettend lang. Ik denk dat het ook niet zozeer het wachten zelf is wat het zo moeilijk maakt... maar de onzekerheid of het ooit gaat gebeuren. Je weet niet wat je te wachten staat. En om je heen deelt de ene na de andere vrouw dat ze in blijde verwachting zijn. En dat het gebeurd is in een oogwenk. Ik hoop dat dit forum vooral een plek mag zijn waar iedereen haar spreekwoordelijke ei kwijt kan, ongeacht het aantal maanden dat je probeert zwanger te worden.