Hallo! Wie wil er net zoals mij in het laatste kwartaal (oktober/november/december) zwanger worden? Zoals het er nu naar uit ziet gaan wij in november voor een brusje voor onze kleine meid. Dit alles hangt nog af van wat m'n cyclus nu doet. Als ik weer een lange cyclus heb, dan gaan we er misschien al in oktober voor! Tweede keer voor me, maar vind het net zo spannend (of misschien nog wel spannender?) als bij de eerste! Liefs, Lonneke
Ik HOOP dat ik met je mee kan gaan doen. Wij twijfelen nog, maar bij mij heeft wél nog een kindje de overhand. Nu bij mijn man nog......
Sannya, ik hoop met je mee! Hier ook de wens voor drie kindjes, maar eerst maar eens de tweede Yasmin, in oktober voor de eerste..Spannend hoor! Succes alvast! Ik zie dat je niet zo lang geleden een vmk hebt gehad
Hoi dames, Ik klets graag met jullie mee! Ik zal me meteen even voorstellen: Ik ben Ansje en 28 jaar oud. Ik ben 9-12-2010 moeder geworden van ons zoontje Rowen. Een heerlijk mannetje van alweer ruim 9 maanden oud! De wens voor een brusje was er al heel snel. Omdat ik een schildklieraandoening heb, moesten we nog even wachten. Nu hebben we groen licht gekregen om voor ons tweede wondertje te gaan. We stellen het nog een maandje uit omdat mijn galblaas volgende week verwijderd wordt. Dan staat er niets meer in de weg. Ik merk dat ik al ongeduldig begin te worden
@Lonneke ja het had helaas niet zo mogen zijn.. We waren er op dat moment eigenlijk niet eens mee bezig om zwanger te raken. Het is wel weer een aanleiding geweest dat we beiden dachten van waarom gaan we er niet voor! Had in aug een laatste controle in zkh en alles zag er gelukkig goed uit! (heb nog maar 1 eierstok) Hoe oud is je dochter? @Ansje welkom! Jij gaat dus ook net als Lonneke voor een brusje. Dat ongeduldigheid herken ik helemaal hihihi! Ik wilde er in aug/sept al voor gaan maar hij wilde tot okt wachten. Ik ben trouwens 27
Ansje, welkom! Leuk dat jullie ook voor een brusje gaan. Onze kindjes schelen niet zo veel. M'n meisje is van februari, dus nu bijna 7,5 maand. En die ongeduldigheid die je beschrijft, herkenbaar. Hier een ks gehad, dus sowieso 6 maanden wachten. Daarnaast BI gehad, dus wilde m'n lichaam zo'n 9 maanden 'rust' geven. Yasmin, balen zeg. Hoop dat het nu snel raak is én goed gaat. Ik ben trouwens 24.
Mijn vorige zwangerschap verliep niet zonder stess. De bevalling en de eerste kraamdagen waren helemaal vreselijk. Ik weet nog dat ik riep dat ik niet snapte dat er vrouwen waren die nog een kind wilde. Al na enkele weken kwam het verlangen naar een tweede. Ja, moedergevoelens maken heel wat los. @Yasmin. Nog 1 maandje en dan kun je er ook voor gaan! Ik hoop dat het snel raak mag zijn! Toen wij voor ons eerste kindje gingen hadden we ons voorgenomen niet te hard van stapel te lopen. Natuurlijk lukte dat bij ongeduldige Ansje niet. Een menstruatie zorgde voor enorme teleurstelling. Geloof dat ik na 2 maanden al ovulatietesten in huis had. @ Lonneke. Ik vind het steeds leuker worden nu het baby'tje er een beetje af is. Hij tijgert razend snel de kamer door, trekt zich overal aan op en loopt nu aan de tafel en achter zijn blokkenwagen. Soms vraag ik me wel af of het wel gaat lukken met een tweede kindje erbij. En of de zwangerschap niet enorm zwaar wordt. Het zou fijn zijn als Rowen tegen die tijd zelf kan lopen. Heb jij die twijfels ook wel eens?
Ansje, jammer dat je bevalling en kraamdagen vreselijk waren. En een zwangerschap met stress is natuurlijk ook niet fijn. Maar ook die moedergevoelens zijn erg herkenbaar! Je twijfels over een tweede zwangerschap en of het zwaar zal zijn herken ik ook. Ik ben doodsbang dat ik weer op het einde van de zwangerschap niks kan. 90procent kans dat ik weer bi krijg. Maar goed, ben er nu beter op voorbereid en we richten alles ook qua opvang etc. in dat het beter te behappen moet zijn. Hoop dat dit alles gaat lukken. En inderdaad, zou erg fijn als de oudste kan lopen..alhoewel ik het ook al geweldig zou vinden als ze kan staan, dus dat ik haar bv. niet uit bedje hoef te tillen als ze ligt, maar dat ik haar kan aanleren om te gaan staan voordat ik haar op til. Wil het voor mezelf zo gemakkelijk mogelijk maken, want wil haar ook niet op de een of andere manier te kort doen (daar ben ik juist bang voor)
Wat vervelend dat je last had van bi. Heb je er na de bevalling nog lang last van gehad? Helaas is de kans groot dat je het bij een tweede zwangerschap weer krijgt. Zoals je zelf al schrijft, weet je nu wat je te wachten staat en kun je er rekening mee houden. Zorg ook dat je al snel een goede therapeut inschakkeld om je te begeleiden/behandelen tijdens de volgende zwangerschap! De stress werd tijdens mijn zwangerschap vooral veroorzaakt door onzekerheid. Aan het begin van de zwangerschap werd vastgesteld dat mijn schildklier niet goed werkte. Het was al een wonder dat ik zwanger ben geworden. Dit bracht risico's voor het kind met zich mee (miskraam, vroeggeboorte, minder ontwikkelen van de hersenen). Door goede begeleiding van het ziekenhuis heb ik nu een gezonde zoon! Omdat mijn schildklierprobleem nu goed behandeld wordt zal de onzekerheid ons een volgende zwangerschap bespaart blijven. Ik kijk er echt naar uit!
Hallo meiden, graag zou ik met jullie mee willen schrijven. Wij gaan in oktober ook voor een 2e. Ik ben 28 jaar en heb een dochter van 23-02-2010 dus bijna 19 maanden. Ben sinds juli al gestopt met de pil omdat ik die k**-hormonen zat was. Heb sindsdien een cyclus van 29 & 24 dagen gehad. Aan de hand van afgelopen ovulatietest zou ik nu op een cyclus van 25 dagen komen. Dan doen we het nog 1 cyclus met de sokjes waarna we in oktober van start gaan. Groetjes mama van Gwenn
Welkom mamavangwenn, Leuk dat je mee komt schrijven! Hier nog iemand die liever geen hormonenrotzooi in haar lichaam wil. Na het stoppen met de pil voelde ik me veel beter... Nog een maandje geduld en dan hopen dat je snel een positieve test in handen hebt!
Welkom mamavanGwenn. Schrijf gezellig mee! Hier nog een die geen voorstander is van de hormonenzooi, ben na m'n zwangerschap niet meer aan de pil gegaan en die komt er dan ook nooit meer in hier. Ook nog ff een maandje geduld bij jou voordat jullie er voor gaan, spannend! Ansje: Ik heb na de zwangerschap een week of 10 nog last van m'n bekken gehad. Ik moet zeggen dat binnen drie dagen na de bevalling de pijn van 100 naar 20 is gegaan. Dus vond het al dragelijker. Momenteel heb ik nog last van m'n bekken op de momenten dat ik ongesteld word (lang leve de hormonen..). Wat vervelend al die stress rondom je eerste zwangerschap. Ik hoop voor je dat je nu een onbezorgde zwangerschap krijgt. Dat verdien je dan wel! (Y)
@ Lonneke Fijn dat de pijn na de bevalling al snel dragelijk werd. Je hoort ooit dat vrouwen er nog heel lang last van blijven houden. Natuurlijk weet je nooit wat je te wachten staat, maar wij hebben er alle vertrouwen in dat een volgende zwangerschap zonder stress zal verlopen. Ik heb er dan echt alles aan gedaan om gezond een zwangerschap in te gaan. Mijn medicijnen voor de schildklier zijn nu goed ingesteld en donderdag wordt mijn galblaas operatief verwijderd. Dat ellendige ding zorgde tijdens mijn zwangerschap ook zo nu en dan voor ondragelijke pijn (koliekaanvallen). Ben jij van de 1e snel zwanger geraakt nadat jullie hadden besloten er voor te gaan?
Welkom mamavangwenn! Nog een moeder erbij zo te zien Oktober komt steeds dichterbij! Deze week als het goed is m'n menstruatie en daarna gaan we echt van start.
Ansje: Ja ik mag echt in m'n handen klappen. Ik hoop dat ik er een volgende zwangerschap weer zo 'goed' uit kom. Ah jakkes, galblaas die voor aanvallen zorgden. Donderdag gaat hij er dus uit. Fijn! Hoop dat de operatie een beetje te doen is. Is het een dagopname of langer? En hoe lang heb je ong. herstel? Hier in ronde 2 zwanger bij de eerste. Hoop dat het nu ook weer zo snel gaat. Maar de eerste keer snel zwanger is natuurlijk geen garantie dat het nu weer snel gaat. En jij? Yasmin: Ja, nog een dikke week en dan is het al oktober. Ik ben ook erg benieuwd wanneer mijn menstruatie komt. Dat is weer telkens een verrassing. En jullie er dan tegenaan, leuk hoor! Gaan jullie meteen rekening houden met vruchtbare dagen of zien jullie wel hoe het gaat? Ik heb overigens bij de eerste meteen ovulatietesten gebruikt toen we er voor gingen..ik had nl. geen idee wanneer ik vruchtbaar was. Ook onregelmatige cyclussen. Ik start komende maand dus wel al sowieso met ovutesten om m'n ei te vinden
@Lonneke Als alles goed verloopt verwijderen ze galblaas middels een kijkoperatie. Dan kan ik dezelfde dag naar huis. Herstel duurt 1 week tot 2 weken. Ik heb op mijn werk 2 weken doorgegeven. Mijn man heeft donderdag en vrijdag zorgverlof opgenomen. Zwanger na 3 rondes is wel heel erg mooi. Hier ook 3 rondes, maar daar zaten wel hele lange bij. Nadat ik stopte met de pil was, had ik een hele onregelmatige cyclus. Eerste ronde mooi 4 weken, tweede ronde 12 weken en in de derde ronde zat ik alweer op 7 weken. Heel wat ovulatie- en zwangerschapstesten gedaan. Steeds negatief. Dan duurt wachten lang. Ik had de huisarts gebeld voor een afspraak. Op de dag dat ik naar de huisarts zou gaan toch nog een keer een zwangerschapstest gedaan. Ik was door het dolle heen toen ik het streepje zag. Ik heb best geluk gehad, dat ik met trage schildklier (kwamen daarna dus achter) zwanger ben geraakt. Nu heb ik een prachtige cyclus van 4 weken. @ Yasmin Ja, bijna oktober! Echt aftellen nu. Ik baal enorm dat mijn eisprong komende donderdag of vrijdag valt. I.v.m. mij galoperatie is klussen geen optie. Het voelt echt als een gemiste kans...
@ansje1982: spannend je galblaas eruit. Bij mijn zus is hij er 9 september eruit gegaan. Tis haar alles meegevallen. Nu ruim een week later is ze weer voor halve dagen aan het werk want zitten de hele dag gaat nog niet. Hier zijn we druk met de ovulatietesten bezig afgelopen rondes. Meer om inzicht te krijgen wat mijn cyclus doet. En ben er dus achter dat ik een kortere luteale fase heb. Mijn ongi verwacht ik 26 september. Dan wachten wij nog 1 ronde omdat we anders ergens eind juni uitgerekend zijn en ik dan examens heb. Dus als ik blijf uitgaan van cyclussen van 24/25 dagen gaan wij rond 21 oktober van start. Hoop dat ik net zo snel zwanger en al bij mijn dochter. Toen hebben we 1 cyclus afgewacht wat het zou doen. Daarna in de 2e klusronde zwanger. Verder zie ik toch wel op tegen de bevalling. Ook al weet ik dat het bij mij een geplande keizersnede gaat worden. Maar bij Gwenn heb ik echt een helbevalling gehad met een ontzettend lange nasleep. Wij dus ook uit naar een ander ziekenhuis
@mamavangwen Goed te lezen dat het je zus alles is meegevallen. Stelt mij weer een beetje gerust. Nu je oog hebt op je cyclus kun je er wel echt meteen voor gaan. Hopen dat het net zo snel raak is als bij de eerste. Was de bevalling van Gwen uitgelopen op een keizersnede? Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook op zie tegen de bevalling. Mijn bevalling was ook vreselijk. In het kort: 35 uur weeen, niet ingedaald, 2 uur persen, sterrenkijker, navelomstrengeling nek, inwendig draaien, knip en verlossing met vacuumpomp..... 4 dagen ziekenhuis met een katheter, thuis last van te strakke hechting en blaasontsteking. De eerste maanden heb ik heel wat kraamtranen gelaten. De wens voor een tweede is sterker dan de angst voor de bevalling. Ik probeer zo min mogelijk aan een eventuele volgende bevalling te denken (blokkeren). Ik focus me vooral op alle leuke en mooie dingen die ons te wachten staan. Soms betrap ik me erop dat ik het hele gebeuren wel heel erg aan het romantiseren ben.