7 maanden borstvoeding, hoeveel voedingen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door san68, 14 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. san68

san68 Actief lid

27 feb 2007
    213
    0
    16
    Ik ben even benieuwd hoeveel borstvoedingen jullie geven. Mijn zoontje is nu 7 maanden en ik voed hem nog gewoon op verzoek. Als hij naar de opvang gaat, geef ik altijd 3 flesjes afgekolfde melk mee van ca. 150cc. Hij drinkt daar om de drie, drie en half uur. Als hij live drinkt, hanteert hij ook dit ritme. Ook krijgt hij fruithapje en een rijstwafeltje. Nu vroegen ze zich af of ze meer in het flesje van hem kunnen doen, zodat er meer tijd tussen de voedingen zit. Wat vinden jullie?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva kreeg eerst ook flessen van 160 mee en dronk om de 3 uur ongeveer. Nu krijgt ze soms flessen van 200 mee (omdat ik dan 'teveel' kolf) en ze drinkt alles op, maar komt dan toch nog om de 3 uur ongeveer.

Het klinkt net of het kdv liever wil dat er meer tijd tussen de voedingen zit? Ze moeten gewoon doen wat jij aangeeft hoor, al zullen ze het soms misschien lastig vinden. Is gewoon het ritme van het kindje.

3. san68

san68 Actief lid

27 feb 2007
    213
    0
    16
    Bedankt!
    Teveel kolven heb ik geen last van, want veel slapen en uitrusten doen we niet veel;) Maar ik wil eigenlijk per voeding laten drinken wat ik kolf. Dat is toch redelijk normaal? Anders raakt zijn hele ritme in de war vrees ik.

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Mijn zoontje dronk op die leeftijd 3x 180 ml, en de oma's boden aan wanneer er om gevraagd werd.

Voeden op verzoek is het beste, aangezien je kindje dan zelf de regie heeft, en hem geen ritme wordt opgedrongen.

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre drinkt ook niet meer dan 150 ml (als ze dat drinkt heeft ze echt goeie zin gehad). Ook het flesje gaat op verzoek, dat betekent vaak ruim 4 uur (soms zelfs langer). Mirre is niet zo'n vreetzak, helemaal niet uit de fles. Dus meer tijd ertussen hoeft geen garantie te zijn voor meer drinken.

En als het zo goed gaat ... waarom veranderen?

(en bovendien drinkt ie toch ook zo bij jou)

6. appeltje

appeltje Niet meer actief

Bij mij hebben ze het ook aangegeven toen Kevin zijn flessen niet meer zo enthousiast leegdronk met 7 maanden (2 x 180 ml, 1 x 150 ml). Ik kad ook steeds meer moeite om het bijelkaar te kolven. Toen hij 2 dagen achtereen een fles had gemist door zijn lange slapen en daar niet huilerig of chagarijnig om werd, zijn we gaan experimenteren met 2 vollere flessen (2 x 220 ml). Dat ging prima, hij dronk ze goed leeg, ik hoefde nog maar 2 keer te kolven en zat weer 'ruim in de melk'. Misschien toch het proberen waard hoor.... :)

7. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Hier zo ongeveer dezelfde situatie gehad. Vincent ging van 2 flessen van 150cc naar 1 fles van 200. Maar het blijft op verzoek, dus als hij meer of minder wenst, is het ook goed. Ik weet niet of het kdv een vriezer heeft, anders zou je wat extra daar in de vriezer achter kunnen laten. Voor het geval het toch te weinig zou zijn.

Deel Deze Pagina