We komen net van de HAP vandaan. Bij het spelen had ik bij hem een zondagmiddagarmpje veroorzaakt. Heel eng want hij liet zijn armpje slap hangen en ik was dus bang dat hij uiteindelijk gebroken was. In eerste instantie even aangekeken, hij was wat moeilijk te peilen qua pijn, maar hij gebruikte hem helemaal niet. Dus toch gebeld, we konden al snel komen. De huisarts kijkt even, draait aan zijn arm, hij huilt even hard en meteen is alles weer goed. Heel gek om mee te maken, het elleboogje klikt dan weer goed en het is gelijk over. Ik huilde echt even van opluchting. Hij ligt nu lekker te slapen gelukkig. Beetje paracetamol gegeven voor de zekerheid. Volgende keer nog wat beter opletten met het stoeien en aan zijn armen trekken.
Ach gossie, wat zullen jullie je allebei rot gevoeld hebben....gelukkig gaat het nu weer goed met je mannetje!!
Dat is even schrikken. Is dat zoiets als iets uit de kom hebben dan ofzo? Had er nog nooit van gehoord. Gelukkig dat het zo weer opgelost was en dat hij nu lekker slaapt.
oooooooooh wat zielig moet ie ook huilen toen het gebeurde? Wat zal jij ook geschrokken zijn! sterkte ermee
Het elleboogbotje is dan inderdaad uit de kom geschoten. Dat komt dan omdat de spieren daar nog niet voldoende sterk zijn. Als je dan aan het armpje trekt, trek je de elleboog uit de kom.
hier noemen ze dat ook wel het zwierezwaaie armpje... Ken je dat..kind tussen 2 ouders, en dan zwiere zwaaie! De grootste oorzaak van uit de kom schouders, ellebogen en zelfs gebroken polsen.... Denk je iets leuks te doen hahaha, ach het is weer goed. Knuffel hem maar lekker en neem het jezelf niet te kwalijk!!
Goed dat je me herinnert aan het zwieren. Ik las namelijk net dat de kans op herhaling groot is, dus dat moeten we maar ook niet meer doen.
Hahaha, dat heet zondagsarmpje hoor... Hier ook eens gehad, geen idee waar het door gekomen is, maar na het terugklikken op de eerste hulp duurde het nog een dag voor hij hem weer kon gebruiken, was toen 1 jaar.
ik zeg toch ook, hier noemen ze dat ook wel eens...... ik weet dat het een zondagsarmpje word genoemd......
Zowel zondagarmpje als zondagmiddagarmpje wordt gebruikt. De arts van vanavond gebruikte de tweede variant.