Hoe ontwikkelt jou kindje zich?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door rce86, 6 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Ik ben even benieuwd hoe jullie kindje zich ontwikkelt.

Dyon kon eerst zitten (6/7 maanden) toen vanuit lig houding gaan zitten en zich af en toe optrekken(7/8 maand).Hij werd ontzettend boos als ik hem liet ligggen, hij wilde persee zitten! Nu kruipt hij sinds een aantal dagen:)
    Ben benieuwd wat er hierna komt:D!

Hoe ging het bij jullie kindje?

Groetjes!

2. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Mijn zoontje kon eerst van rug naar buik rollen, terug kon hij pas een paar maanden later. Tijgeren met 6 maanden en zitten met 7.
    Optrekken tot staan met 8,5 maand en langs de tafel lopen met 9,5. Kruipen en zelf gaan zitten deed hij met 10 maanden. Los lopen kon hij rond zijn eerste verjaardag.

Dochterlief kan vanaf dat ze 2,5 maand is omrollen van buik naar rug. Met 4,5 maand kon ze het ook andersom. Vanaf 5,5 maand tijgert ze. Ze probeerd nu te gaan zitten maar dat lukt nog niet. Los zitten zal ook niet lang meer duren.
    Optrekken doet ze nu ook, ze komt af toe tot op haar knietjes. En trots dat ze dan is:D.

Zo leuk om te zien die ontwikkeling! En het gaat zo snel!

3. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Mijn zoontje was een vlotte geloof ik. Hij kon met 5,5 maand zelf zitten en tijgeren, en met 6,5 maanden kon hij ook kruipen.
    Met 7,5 maanden trok hij zichzelf op tot staan en met 10 maanden zette hij zijn eerste losse stappen. Met 10,5 maand kon hij echt zelf lopen.

4. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    4 maanden rollen van rug naar buik, 6 maanden van buik naar rug, tijgeren en hij bleef stevig zitten als je hem wegzette.
    8.5 maand, zelf zitten, staan en weer gaan zitten, kruipen en langs de tafel lopen.
    10 maanden achter een loopwagentje, 12 maanden loslopen. Toen hij hij ook zelf staan zonder tafel, vanuit zitten op de grond.

5. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    hier niet zo'n snelle haha.

Met 7 maanden los zitten, maar niet zelf.
    Ze kan staan en een rondje in de box lopen maar nog niet zelf gaan staan of zitten.
    Rollen doet ze al wel lang maar alleen maar van de rug naar buik, en heeeeel soms weer terug..

6. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Euh, mijn kon bij 5,5 maand van rug naar buike rollen, en bij 7 maand los zitten. Thats it! Verder zijn we nog niet!

7. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    Die van mij kan alleen nog maar van buik naar rug draaien. dat deed hij geloof ik met 4 maandjes.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#8 Cygnet2, 6 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 feb 2010
    - 2,5 maanden van buik naar rug rollen
    - 4 maanden van rug naar buik rollen
    - 6 maanden goed zitten
    - 6,5 maand zelfstandig gaan zitten
    - 7,5 maanden tijgeren
    - 8 maanden staan
    - 9,5 maand kruipen
    - 10 maanden lopen langs de bank e.d.
    - 11 maanden een paar stapjes loslopen (oversteken)
    - 12 maanden (verjaardag) helemaal los lopen
    - 13 maanden vanuit zit/lig gaan staan zonder optrekken
    - 17 maanden 'huppelen', dansen, 'springen'
    - bijna 18 maanden: circa 15 woordjes, 1 zinnetje

Deel Deze Pagina