Er zijn wel leeftijden waarop ze bepaalde dingen echt moeten kunnen en die leeftijden neem ik ook serieus. Ik bedoel: Er zijn tegenwoordig zoveel begeleidingsmogelijkheden (Fysio, logopedie) maar ook bepaalde lichamelijke problemen waar echt naar gekeken moet worden en gezien kleintjes niet kunnen praten is het heel belangrijk naar dat soort symptomen te kijken (in plaats van afgaan op andere mama's die alleen maar heel hard roepen: Och ieder kind ontwikkelt zich op zijn of haar tempo!). Bij twijfel schakel ik altijd een deskundige in. Mijn meisje is veel later dan mijn zoontje met dit soort dingen (mijn zoontje rolde met ruim drie maanden en mijn dochtertje met ruim zeven). Ik heb advies gevraagd op het inloopspreekuur van het cb en vanaf negen maanden gaan ze pas lichtelijk verder kijken of andere ontwikkelingen wel goed meegaan met de leeftijd en of er belemmeringen zijn. Dus ik was gerustgesteld en prompt ging mijn dochter alle kanten op rollen. Dus met het rollen kan ik je alvast geruststellen: Het mag nog even duren!
mijn zoon kan rollen (naar de buik heel goed) naar de rug de ene dag wel, de andere dag niet. en ook alleen maar naar rechts. zitten op schoot kan ie aardig goed, maar zelfstandig zitten, nee hij kukelt vrij snel om! als je soms leest hoe snel baby's zich ontwikkelen denk ik soms ook: jee, loopt die van mij achter ofzo? maar het is een slim mannetje dus het zal heus allemaal gebeuren daar twijfel ik niet aan! maar lopen met 9 maanden? haha nee dat zie ik niet gebeuren trouwens 1 van zijn favo speeltjes is (nog steeds) de mobiel boven de box. Hij ligt er soms een kwartier naar te kijken met een speeltje om op te bijten/sabbelen. Lekker relaxed
Even doorscrollen naar beneden.... pagina 2 is van maand 1 tot 15 maanden. Weet je ook gelijk waar ze op het bureau naar kijken