Wel of geen buggy aanschaffen naast kinderwagen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door QMerelQ, 5 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Hoi,

Zit met een dilema.
    Ik vraag me af hoeveel handiger een buggy is ten op zichte van een gewonen kinderwagen.
    Ik heb een Urban Jungle van Onetreehill, en deze is perfect in het gebruik. Alleen voor hele korte bezoekjes aan de winkel vind ik het een heel gedoe om het ding in de auto te laden.
    Aangezien mijn zoontje nog niet loopt, moet ik hem op de arm houden of in de wandelwagen zetten. Als hij kan lopen kan ik me voorstellen dat ik even vlug een boodschap doe en hem uit de auto op de stoep zet en dan bijv in het winkelwagentje, of gewoon meelopen als het een kort stukje is?
    Ik zit te denken over een buggy, eentje die aan de fiets kan, want begin het gesleep nu wel een beetje beu te worden.
    Mijn man is niet overtuigd van het nut van een 2e wagen, de buggy dus. "Wanneer gebruik je dat ding dan?" vraagt hij me steeds.
    Ik vraag me af of een buggy wel net zo makkelijk loopt als een wandel/kinderwagen (noem het maar even zo).
    Gebruik je dan uiteindelijk alleen nog die buggy, of switch je per gelegenheid?
    Ik vind de Koelstra Simba wel lekker strak uitzien, iemand ervaring hiermee?
    Las nl ergens dat hij niet zo klein gevouwen kan worden, en is het mogelijk om hem aan de fiets te hangen?
    Misschien kan iemand me overtuigen van het gemak?
    Thanx

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zou op den duur alleen een buggy willen om inderdaad met de fiets weg te kunnen gaan. De buggy's van tegenwoordig rijden prima hoor, alleen hoe zwaarder je kindje wordt hoe lastiger natuurlijk, maar dan kan hij inmiddels in ieder geval wel lopen!!

Ik zou iig eentje kopen die heel klein ingeklapt kan, dan heb je er ook echt optimaal profijt van!

3. AnBran

AnBran Lid

20 okt 2009
    37
    0
    0
    inspecteur van politie
    België
    Wij hebben een Quinny Speedi als wandelwagen, maar (zoontje is 17 mnd) er ligt standaard in de koffer een Quinny Zapp (vouwbuggy). Lekker handig als je eens gewoon snel naar de winkel wil ofzo. Heb echt al eens staan vloeken toen de plooibuggy eens NIET in de koffer lag. Het is inderdaad een heel gedoe om steeds de kinderwagen mee te sleuren. Mijn zoontje begint nu ook vlot zelf te stappen en wil dan soms naast de buggy lopen voor een klein eindje, maar wordt snel moe en wil er dan wel weer in. Daarvoor vind ik een plooibuggy heel handig.

4. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    ik ben er geen fan van. Wij hebben ook een koelstra maar vind het ding echt voor geen meter rijden. Het enige voordeel is dat dat ding aan mijn fiets gemaakt kan worden en de grote kinderwagen (Teutonia) niet. Dus dan wil ik hem nog wel eens pakken.
    Wij hadden hem gekocht voor de fiets en voor in mijn auto (107) maar in de auto prop ik toch liever de gewone kinderwagen. Iets meer werk maar die rijdt zoveel fijner.
    In de supermarkt pak ik gewoon een winkelwagentje.

5. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik vind een buggy ideaal. Wij hebben zelf een easy walker, maar ik vind hem best groot om iedere keer in en uit de auto te tillen. Wij hebben een Chico Liteway buggy erbij aangeschaft en ik vind het super!! De grote wagen staat thuis en als we met auto gaan gbruik ik altijd de buggy.

6. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik heb wel een buggy aangeschaft omdat de kinderwagen niet in mijn auto past, de buggy wel dus ideaal voor boodschappen of even snel de stad in, lange wandelingen doen we sowieso met de wandelwagen.....

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik vind de buggy ideaal! ik heb de titanium breeze en die is heel makkelijk inklapbaar, maxi cosi kan erop, makkelijk wendbaar en hij kan mee op de fiets.

kan makkelijker mee in de auto, op de fiets dus en hij rijdt veel makkelijker dan de kinderwagen. ik zou echt niet zonder kunnen!

8. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey,

ik zat met exact hetzelfde dillemma, ik heb een koelstra kinderwagen/wandelwagen, maar ik vond haar er zo raar inzitten, ik weet niet, scheef en het leek net of ze niet lekker zat. Dus ik wilde een buggy, maar manlief vond het ook onnodig, uiteindelijk toch de chicco liteway gekocht, en ik moet zeggen, ideaal. Voor boodschappen etc, korte stukjes maar als we echt gaan wandelen, bos/strand met de honden ofzo, neem ik toch de koelstra, uiteindelijk zal hij wel helemaal vervangen worden door de buggy maar omdat ze nog best jong is, was ik ook weer bang dat een buggy nog niet goed was. Wat een gedoe allemaal he, soms word ik er zo onzeker van, dan zeiden mensen ineens, zit ze nou al in een buggy !!:$
    ja maar geen uren hoor, en ze kan goed zitten dus.
    En ja, in de auto gaat ie net even makkelijker als de koelstra!

9. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Wij hebben een kinderwagen gehad, waar je ook een wandelwagen van kon maken. Ik denk dat iedereen dat wel heeft momenteel.
    Toch vonden wij die grote wandelwagen niet altijd handig. Te log om steeds in en uit de auto te tillen.
    Maar vooral: als ik naar het winkelcentrum fiets, toen kon Jesse eerst nog niet lopen, dus beur je je een breuk als je bij de bakker en de slager staat te wachten. Daarna, toen hij wel kon lopen, dan lopen ze steeds weg, hahaha, kun je er steeds achteraan sjouwen.
    Dus hebben wij een lichtgewicht buggy gekocht (50 euro bij Prenatal) die ook aan de fiets kan. Ideaal!
    We hebben hem nu ruim een jaar en ik gebruik hem echt veel, nog steeds!
    Dus als je veel fietst, dan zou ik het je zeker aanraden.

10. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik heb een Quinny Zapp die standaard in mijn auto ligt. Ideaal voor een paar boodschapjes.

11. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik vind de buggy ideaal! Makkelijk in de auto te doen voor de boodschappen e.d. of als ik weg ga. Voor wandelingen e.d. gebruik de wandelwagen want die duwt net even wat lekkerder dan ;)

12. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Helemaal blij met mijn buggy! (maclaren) Heb mijn wagen meteen op marktplaats gezet. had een x-adventure en was er toch al niet zo tevreden mee. Mijn zoontje is nu 8.5 maanden en zit al erg stevig, dat is de reden dat ik de wandelwagen niet meer echt nodig vond. Voor lange wandelingen kunnen wij nu een wagen lenen van een kennis.

13. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Hier ook een buggy standaard in de kofferbak. Een quinny zapp. Ideaal. Als ik alleen boodschappen in de supermarkt moet halen dan zet ik haar gewoon in de winkelkar, maar als ik naar verschillende winkels moet dan zit de in de buggy. Die logge grote wandelwagen vind ik zo lastig in en uit klappen voor in de auto en buiten dat als ik die mee heb, is er geen ruimte voor de boodschappen in de kofferbak. Ik heb een fiat Punto, dus niet heel ruim!
    Nee, die buggy is echt fijn!

14. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.025
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben een buggy (maclaren) en een wandelwagen(bugaboo).
    De buggy zit standaard in mijn auto.
    De buggy gebruik ik voornamelijk voor als ik even snel boodschapjes moet doen.

De wandelwagen gebruiken we voor als ik vanuit huis ga wandelen. En als ze een lange tijd in de wandelwagen moet zitten, met winkelen bijvoorbeeld.

Ik vind het ideaal dat de buggy zo klein op te vouwen is.
    Nu kan de bugaboo dat ook wel...maar je hebt dan altijd 2 delen, het onderstel en de zitkuip.

15. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Ik kan me voorstellen dat een buggy jouw geval handig is, TS. Je kindje kan nog neit lopen. Mijn zoontje al vanaf 11 mnd. Ik heb een buggy aangeschaft voor de vliegvakantie toen Luca 8 mnd was. Ik gebruik hem alleen als ik op de fiets wegben. Verder gebruik ik met winkelen, als we met de auto gaan de wandelwagen, omdat die comfortabeler rijdt/duwt en voor luca ook lekkerder zit. Ik zou zeggen miss anders op MP een geodkope buggy aanschaffen, zodat je niet een keer veel geld kwijt bent wanneer blijkt dat je hem te weinig gebruikt?

Deel Deze Pagina