hallo allemaal, Even een vraag. Mijn zoontje slaapt echt maar heel weinig overdag. Als ie moe is dan slaap hij 's morgens een kwartiertje en 's middags ook. Maar meestal leg ik m na de fles rond half 1 weg en dan is ie ook met een 20 minuutjes weer wakker. Dat is het dan voor de hele dag. Maak me wel een beetje zorgen eigenlijk. Dit is toch niet normaal? Ik heb ergens gelezen dat baby's groeien in hun slaap. Zou ie niks tekort komen zo. Heb echt al van alles geprobeerd maar kan er niks anders van maken helaas. Overigens hebben we 's nachts geen enkel probleem. Hij gaat om 7 uur naar bed en slaapt dan (sinds kort) tot ongeveer 7 uur de volgende ochtend. Wie (her)kent dit? Groetjes Martine
Mijn andere dochter ( is nu zes) heeft als baby vanaf 6 weken tot ongeveer 11 maanden helemaal niet geslapen overdag. Daarna een paar maanden 1,5 uur per dag, voor haar tweede had ze al helemaal geen slaapjes meer nodig. Nu kan ze nog steeds met weinig slaap prima de dag doorkomen, heeft gewoon weinig nodig. Ze is een gezonde en fitte meid. Ik vond het wel altijd in de babytijd heel moeilijk om haar de hele dag maar te vermaken. Mijn andere dochtertje nu bijna 5 maanden, slaapt gelukkig wel overdag. Sterkte en geniet van je mannetje
Joey heeft die periode ook gehad tussen zijn 7 en 8 maanden. Ik verbaasde me erover dat hij zo weinig sliep, hij was 's avonds dan wel altijd doodmoe. Ik heb stug volgehouden met zijn slaapschemam en vanzelf ging hij ineens weer langer slapen. Nu sinds een paar dagen slaapt hij weer maar steeds 1 uurtje... terwijl hij normaal wel een uur of 3 achter elkaar sliep. Ik denk (hoop) weer een periode
Herkenbaar! Mijn zoontje is ook 7 maanden en sliep zo en zo al nooit veel, maar nu idd maar een half uur per dag. Ik laat hem wel gewoon op zijn vaste tijden in bed liggen. S'ochtends 2 uur en s'middags ongeveer anderhalf. Hij slaapt s'ochtends een half uur en s'middags niet. Maar hij huilt niet en krijgt zo toch zijn rust. Heb me idd ook wel afgevraagd of het niet slecht kon zijn, maar hij is hartstikke actief en kruipt al bijna. Ook groeit hij "normaal". Hij slaapt wel door van 20.00 tot 07.00.
Lotte heeft ook wel eens van die momenten gehad, was meestal wanneer ze weer wat nieuws leerde en wilde daar koste wat kost mee doorgaan. Ook kan het zijn dat je zoontje behoefte heeft aan een ander slaapschema, het beste vind ik dan altijd nog om te observeren, goed te kijken wanneer hij tekenen van vermoeidheid gaat vertonen. Tja en sommige kinderen hebben nou eenmaal minder slaap nodig dan anderen, hij zal er echt niets van tekort komen!
iris slaapt ook heel weinig overdag hooguit 1.5 uur en dat doet ze eigenlijk al vanaf 1 maand ook vanaf toen slaapt ze snacht door toen van 23.00 tm 5.00 nu van 20.00 tm 9.00
Hier nog 1, hij slaapt als ik geluk heb 2 keer een half uurtje per dag, maar hij slaapt wel door van 20.30 tot 7 uur 's ochtends, dat vind ik belangrijker. Maar het is soms wel vervelend als je even wat in huis wil doen.