Baby van 7 maanden angstig

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Brinta, 23 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    #1 Brinta, 23 mei 2014
    Laatst bewerkt: 23 mei 2014
    Hoi Allemaal,

Mijn zoontje van 7 maanden oud is opeens uit het niks angstig geworden.
    Is er iemand die dit herkent?
    Zo is hij opeens bang geworden voor de stofzuiger. Zodra deze aan gaat begint hij heel erg hard te huilen. Wanneer ik dan stofzuig met hem op mijn arm is hij gewoon rustig, dus ik heb niet het idee dat hij last heeft van het geluid. Vroeger kreeg ik hem juist rustig door de stofzuiger aan te zetten.
    Gister had zijn vader hem op schoot en zei hij tijdens het spelen boe. De hele tijd was mijn zoontje vrolijk en toen begon hij opeens heel hard te huilen. Het was gewoon een lieve boe, en geen schrikbarende ofzo.

Is dit gewoon een fase?

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Herken niet hier dochter volledig nergens bang voor en onafhankelijk van ons.

Maar ik denk dat het idd fase kan zijn hoor ik denk dat meerdere kids dat ook hebben op en rond deze leeftijd

3. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Mijn dochter was ook bang voor de stofzuiger, echt heel lang! Totdat ze kon buikschuiven en kruipen. Ik zette haar er gewoon bij en deed spelletjes met de stofzuiger. En zelf heel rustig blijven werkte hier ook. En het ook niet ontwijken! (dus gewoon blijven stofzuigen :D)

4. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Hier ook een meisje die bang is voor de stofzuiger... Maar ze begint ook wat eenkennig te worden, waardoor ze sneller ergens van schrikt als ze mij niet ziet. Misschien dat dit bij jullie ook zo is?

5. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    @nmv ik was inderdaad in de keuken op het moment dat zijn vader boe zei. Zijn vader en ik zijn al van voor zijn bevalling niet meer samen dus dat zou wel goed kunnen!
    Maar verder zijn er nog niet echt signalen van eenkennigheid, al moet het natuurlijk ergens beginnen.

@kwebbel17 ik probeer het inderdaad maar niet te ontwijken, ookal is het behoorlijk onhandig stofzuigen met een kind op mn arm haha. Hopelijk gaat hij ook snel buikschuiven of kruipen, dan zal ik hem er ook mee laten spelen.

6. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Misschien is een draagdoek een idee voor je? :)

7. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    'Vroeger' vond zl de stofzuiger prima, maar sinds een tijdje begint hij inderdaad te huilen als ie aan gaat. Ik heb de laatste keer van een afstandje tegen hem staan praten (lees; schreeuwen haha) en lachen zodat hij aan mijn stem kon horen dat het allemaal oké was, en toen vond hij het al snel prima en hield hij op met huilen.

8. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Bedankt voor de tips! Een draagdoek vind ik zonde omdat ik mijn zoontje niet heel veel zie omdat ik fulltime werk dus die zal ik dan niet vaak gebruiken. Zal het schreeuwen en lachen morgen uitproberen haha.
    ik heb zelf boe naar hem geroepen om te kijken of het iets met eenkennigheid te maken kan hebben en hij kreeg de slappe lach! Dus denk dat het indd kwam doordat het gebeurde en ik niet in zijn zicht was.

Deel Deze Pagina