7 maanden en naar 3 flessen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Penny82, 18 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Hallo,

Mijn zoontje is bijna 7 maanden. We hebben nu het volgende schema:
    07.00 fles 180+6
    10.00 1 stuk fruit geprakt / gemixt (gaat niet altijd op)
    11.00 fles 180+6
    14.00 1 boterham met dun beleg zonder korst
    15.00 fles 180+6
    17.30 groente ongeveer 100gr
    19.00 / 19.30 fles 180+6 en 1 schep rijstebloem

De eerste twee flessen gaan eigenlijk altijd wel helemaal op, de andere twee niet. Vooral zijn laatste fles laat hij makkelijk 2/3e staan (gister bijv 120cc laten staan). Ik heb de rijstebloem al verminderd (heb voorheen met 2 en 3 scheppen geprobeerd).

Als ik naar 3 flessen zou willen gaan, wat is dan een handig en goed schema? Voor mijn gevoel zijn die 4 flessen nu gewoon te veel met al de bijvoeding. Moet ik dan ook yoghurt of kwark gaan introduceren na de groente?

Aardappel vond hij de vorige keer echt niet lekker (gemengd met courgette, wat er normaal als koek in gaat), maar ik wil dat avondeten wel langzaamaan gaan uitbreiden.

Ik ben ook al gestart met aanbieden van water en diksap in zowel fles als tuitbeker. Dit gebruikt hij meer als bijtring ;). Uit een beker drinken vindt hij ook super interessant, maar het water loopt dan gewoon weer uit zijn mond.

Ik ben dus erg zoekende wat nu past. Als hij om 7.30-7 uur wakker is wil hij om 9 uur weer gaan slapen. Dus het is even kijken wat voor hem nu werkt.

Alvast bedankt!

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Penny82,

Wat je zou kunnen doen is jouw zoontje 's ochtends een papfles geven. Je geeft nu al rijstebloem in de avond, maar je mag ook Fijne Tarwe granen gaan geven. Op deze manier heeft jouw zoontje een goede start van de dag.

Rond 10.00-11.00 uur fruit geven. De fles van 11.00 uur komt te vervallen en zijn broodje mag je dan rond 12.00 -13.00 uur geven.

Het schema blijft verder hetzelfde. Je mag eventueel een toetje introduceren en je kunt eventueel de pap weglaten bij zijn laatste flesje.

Hopelijk werkt dit voor jullie.

Groet,
    Anne

3. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi Anne,

Dank voor je antwoord. Is het dan niet te lang tussen de flessen? Van 7 tot 15 uur. Ik probeer hem wel regelmatig water/diksap of bijv kookvocht van appel te geven. Appelvocht gaat er goed in, maar de rest niet echt.

Vandaag bijv heb ik om 7.30 180+6 en 1,5 schep rijstebloem gegeven. Hij heeft rond 9.15u 45 min geslapen. Om 10.30u 170gr fruit en wat sap van de appel (had ik net gestoomd). Gisteravond idd geen pap gegeven, maar gewoon 180 melk.

Nu is het 11.35 en is hij 'lastig', ik denk ook moe. Kan ik hem dan beter laten slapen (als dat überhaupt lukt) en zodra hij wakker is een boterham geven? Of gewoon even rekken en na de boterham slapen?

4. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Penny82,

Het is niet te lang tussen de flessen, als je hem inderdaad tussendoor water, thee of diksap aanbiedt.

Je mag zijn broodje ook om 11.30 uur geven. Het is altijd even zoeken naar een goed schema dat past bij de slaapjes van je kindje. Wij geven een voorbeeldschema, maar je kunt uiteraard schuiven met de tijden.

Groet,
    Anne

Deel Deze Pagina