Beste voedingsdeskundige, Onze zoon is nu 4,5 maand oud en zit nog steeds op 6 flessen per dag! Hij wil gewoon heel vaak eten. Ik heb geprobeerd de flessen groter te maken (150+5 of zelfs 180+6) in de hoop dat hij er langer mee doet, maar daar trapt hij niet in. Dan drinkt hij dus gewoon 6 grote flessen en dat is te veel. Ook de fopspeen voldoet niet om in zijn zuigbehoefte te voorzien. Ik begrijp het wel, ik eet ook liever 6 kleine porties per dag. Dat heeft met mijn bloedsuikerspiegel te maken. Zou dat bij hem ook de reden kunnen zijn? Hij krijgt nu op een dag: 2x Fles 150+5 met een schepje rijstebloem 4x Fles 120+4 Half potje groente of fruit (maar hij eet ook rustig het hele potje leeg als ik dat geef en hij lust echt alles). Als het warm is of als hij nog meer lijkt te willen drinken geef ik hem wortelsap. Dan schrap ik wat worteltjes en haal dat door de roerzeef, dus mega vers en zonder toevoegingen. Ongeveer 50 - 70 ml. Hij groeit goed (was 1 maand te vroeg geboren en zit toch al in maat 74), maar gewicht en lengte zijn in verhouding. Hij slaapt al goed door vanaf dat hij 2 maanden oud is en hoeft geen voedingen tussen 8:00 en 21:00. Kan ik hier gewoon mee doorgaan of moet ik echt minder flessen gaan geven? En mag ik hem een heel potje groente/fruit geven (125ml)? Want hij reageert daar echt heel enthousiast en blij op.
Beste Aylan, Aangezien jouw zoontje bijvoeding (pap, groente en fruit) krijgt is het beter om dit langzaam aan op te bouwen en de flesjes af te bouwen. Daarom adviseer ik om toch over te gaan op 5 flesjes. Groet, Anne Groet, Anne