Ik heb even een vraag ik heb namelijk heel veel vers fruit mee van mijn werk (lang weekend dus dinsdag is dat echt niet lekker meer) Nu wilde ik dit pureren en dan invriezen doen jullie als je fruithap invriest hier nog iets mee koken ofzo of pureren jullie het en vries je het gewoon in (in verband met bruin worden) alvast bedankt
Ik heb tot nu toe appel, mango en meloen in de vriezer liggen en dat gaat goed. Banaan word helaas bruin... En moet extra bakjes kopen voor verschillende smaken. Ik pureer ze met een staafmixer (niets gekookt) doe het in een ijsblokjesbakje en dek het af. Dan meteen de vriezer in. Een paar uur later uit de ijsblokjesbakje en in een ander diepvriesbakje. Zo kan ik steeds porties pakken en zelfs gaan varieren en mixen.
Hier vries ik bijna alle fruit gewoon in. Ook banaan! Of ik doe bijvoorbeeld appel met banaan door elkaar en dan in de vriezer. Ik kook het niet voordie tijd.
Banaan dat bruin geworden is, zou ik toch niet eten hoor. Lijkt mij niet zo fris, zielig voor je baby. Invriezen van fruit doe ik eigenlijk nooit, maar dat ga ik ook eens proberen.
Banaan wordt altijd bruin als je het pureert of invriest. Maar maakt niets uit voor de smaak en het is ook niet ongezond ofzo. Volgens mij zou je er een druppeltje citroensap door kunnen doen, dan wordt het niet bruin Verse banaan wat te lang op de fruitschaal ligt wordt ook bruin en dan zou ik het ook niet meer eten. Het smaakt dan ook nergens meer naar.
Ohh echt!? Ik vond het er alzo vies uit zien toen in de banaan uit de vriezer haalde. Inderdaad een druppeltje citroensap... dat leerden we vuuger op school Ik geef Lars gewoon een verse banaan en de rest smikkel ik op haha!
Van pureren en invriezen wordt het niet lekkerder hoor. Ik zou er lekker jam van koken of zo en de baby gewoon vers geven i.p.v. ontdooid.
Als ik een banaan pureer wordt het nooit echt bruin. Ik eet de rest ook altijd zelf op haha. Maar van dat citroensap wist ik niet.