Vers fruit

Discussie in 'Voeding' gestart door baby2011, 10 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.890
    406
    83
    Ik heb even een vraag ik heb namelijk heel veel vers fruit mee van mijn werk (lang weekend dus dinsdag is dat echt niet lekker meer)

Nu wilde ik dit pureren en dan invriezen

doen jullie als je fruithap invriest hier nog iets mee koken ofzo of pureren jullie het en vries je het gewoon in (in verband met bruin worden)

alvast bedankt

2. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ik heb tot nu toe appel, mango en meloen in de vriezer liggen en dat gaat goed. Banaan word helaas bruin... En moet extra bakjes kopen voor verschillende smaken.

Ik pureer ze met een staafmixer (niets gekookt) doe het in een ijsblokjesbakje en dek het af. Dan meteen de vriezer in. Een paar uur later uit de ijsblokjesbakje en in een ander diepvriesbakje. Zo kan ik steeds porties pakken en zelfs gaan varieren en mixen.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Bruin worden doet trouwens vaak niet af aan smaak, vind ik.

4. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Hier vries ik bijna alle fruit gewoon in. Ook banaan! Of ik doe bijvoorbeeld appel met banaan door elkaar en dan in de vriezer.
    Ik kook het niet voordie tijd.

5. michelleKr

23 okt 2010
    24
    1
    3
    Zeeland
    Banaan dat bruin geworden is, zou ik toch niet eten hoor. Lijkt mij niet zo fris, zielig voor je baby. Invriezen van fruit doe ik eigenlijk nooit, maar dat ga ik ook eens proberen.

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Banaan wordt altijd bruin als je het pureert of invriest. Maar maakt niets uit voor de smaak en het is ook niet ongezond ofzo. Volgens mij zou je er een druppeltje citroensap door kunnen doen, dan wordt het niet bruin

Verse banaan wat te lang op de fruitschaal ligt wordt ook bruin en dan zou ik het ook niet meer eten. Het smaakt dan ook nergens meer naar.

7. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ohh echt!? Ik vond het er alzo vies uit zien toen in de banaan uit de vriezer haalde. Inderdaad een druppeltje citroensap... dat leerden we vuuger op school ;)
    Ik geef Lars gewoon een verse banaan en de rest smikkel ik op haha!

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Van pureren en invriezen wordt het niet lekkerder hoor. Ik zou er lekker jam van koken of zo en de baby gewoon vers geven i.p.v. ontdooid.

9. michelleKr

23 okt 2010
    24
    1
    3
    Zeeland
    Als ik een banaan pureer wordt het nooit echt bruin. Ik eet de rest ook altijd zelf op haha. Maar van dat citroensap wist ik niet.

Deel Deze Pagina