Vanaf welke verhoging geven jullie een zetpil?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door natjeb85, 28 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natjeb85

natjeb85 Bekend lid

18 feb 2013
    856
    62
    28
    Vrouw
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    Hallo dames,

mijn zoontje is vanaf woensdag ongeveer niet echt lekker waarschijnlijk een beetje onstoken oogjes en verkoudheid en misschien wel tandjes. heb gisteren al met de dokter gebeld en moest het ff aankijken met ze oogjes. Nou past mijn schoonmoeder vandaag op en heeft ie een beetje last van ze oogjes niet veel gelukkig, en is ie ook echt jengelig beetje suf ze heeft hem opgemeten vroeg in de middag en dat was 37,2 nu heeft ze hem net weer opgemeten en was het al 38,1 :$ nu denk ik ook geen koorts gelukkig niks aan de hand maar ze vroeg wel of ze een zetpil kon geven.. wat zouden jullie doen geven jullie het echt met koorts of ook gewoon als ie niet echt lekker is?? ik vind het heel moeilijk de situatie ook omdat ik aan het werk ben:(

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik kijk puur naar mijn kinderen zelf.
    Hebben ze 39 graden, maar geen pijn en vrolijk? Dan geef ik niets.
    Hebben ze pijn en echt last, maar evt geen koorts, dan geef ik een zetpil.

Wat vind je schoonmoeder? Zij ziet hem en heeft zelf ook (een) kind(eren).

3. natjeb85

natjeb85 Bekend lid

18 feb 2013
    856
    62
    28
    Vrouw
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    ja zij vind hem suf en af en toe vrolijk maar dan ook weer aan het jammeren!! ik vroeg ook aan der heeft ie echt pijn ;) daar was ze niet echt duidelijk over maar anders kijk ik het vanavond wel aan.

4. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Ik heb zojuist mijn dochter 1 gegeven.
    Huilen, mopperen, snotteren en hangen bij mama.
    Niet echt verhoging 37.6.

5. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Zo doe ik het ook met de kids hier.

6. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Ik gaf en geef over het algemeen alleen als ze echt niet lekker is (lees in ze kan er niet van slapen!). Als ze ziek is met koorts en wilt veel slapen dan laat ik haar gewoon slapen, dat is altijd nog het beste medicijn :)

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Even theorie; tot 37,5 is normaal van 37,6 tot 37,9 is verhoging en vanaf 38 koorts....

Ik geef pas wat als ze klachten hebben.

8. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ik geef vanaf 39 graden koorts sowieso een zetpil maar wel een beetje afhankelijk van hunzelf, Als ze echt hangerig zijn en je ziet echt dat ze niet lekker zijn dan geef ik er overdag 1.. Zijn ze dat niet maar hebben ze wel koorts (39) dan alleen s'avonds voor ze naar bed gaan..

9. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Klopt inderdaad, vanaf 38graden is er sprake van koorts.

Ik geef ook pas als mijn zoontje zichtbaar veel last heeft. Als hij koorts heeft maar gewoon goed slaapt, ga ik geen zetpil geven. Alleen als hij pijn heeft, of helemaal niet lekker en daardoor slecht slaapt, geef ik hem een zetpil. Dat is nu 2x gebeurd. 1x na zijn eerste prikjes, en 1x toen hij koorts had, doorkomende tandjes (drama) en niet kon slapen omdat hij overstuur bleef.

De andere keren dat hij koorts of verhoging had heeft hij niets gehad.

10. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw

Idem

Lichaam moet ook zelf kunnen regelen

11. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Dat hangt echt helemaal van de problemen af.
    Ik vind dat als ze koorts heeft, niet perse een zetpil nodig heeft. Bij pijn wel. Dat verschil is hier duidelijk merkbaar.

12. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Ik geef alleen bij pijn een homeopathische zetpil, dus als ze er echt niet om kan slapen.
    Koorts verder vind ik niet meteen een reden, koorts wil zeggen dat een lichaam iets aan het opruimen is en als je het onderdrukt duurt dat alleen maar langer.

13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Bij 40 of hoger eigenlijk standaard een pil voor het slapen gaan. Anders kijk ik hoe ze er onder zijn. Dan alleen bij ellendig voelen of slecht willen eten/drinken.

14. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Bestaan die? Homeopathische zetpillen? Wat zit daar precies in?

Eigenlijk meet ik zelden de temp. Is ie huilerig en heeft ie naar mijn idee pijn (rode wangen, tandjes?, verkouden, niks is goed, hoog huilen), dan geef ik een zetpil. Dus naar kind zelf kijken en niet naar de temperatuur.

15. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Zoek even op Viburcol, doosje ligt op de slaapkamer waar Lotte ligt te slapen.
    Na 2 waardeloze nachten heeft ze daarmee ondat dat de tandjes nog niet helemaal door waren en overdag erg onrustig was erg goed geslapen.
    Tot nu toe heeft het elke keer gewerkt, dus zolang het homeopatisch kan, blijven we het gebruiken.
    Doosje was 10 euro voor 12 zetpillen.

16. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dit doe ik ook.

17. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Mijn jongste dochter heeft bijvoorbeeld af en toe (kinder)migraine. Dan heeft ze erge hoofdpijn en moet ze er van spugen. Ze heeft geen verhoging/koorts maar wel veel pijn en is er flink ziek van. Dan geef ik wel een zetpilletje.

18. Manoya

Manoya Niet meer actief

Verschilt.
    Ze heeft weleens 39 gehad, maar was niet huilerig/hangerig. Dan geef ik haar ook niets.
    Nu heeft ze al paar dagen 37,6, super lichte verhoging, maar vannacht en vanmorgen zo huilerig en niets willen (zelfs geen koekje :)) dus toen zetpil gegeven.

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

Voor koorts geef ik nooit een zetpil, die krijgen ze als ze niet fit zijn.
    Nou hebben ze hier bij koorts ook altijd dusdanig last dat ze een zetpil krijgen, maar die krijgen ze dus voor de last/pijn/ongemak, niet voor de koorts :)

20. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Ligt echt aan de situatie
    Laatst had hij een keer een blaas ontsteking, toen pcm gegeven tegen de pijn.
    Hij had ook een x hoge koorts en voelde zich prima dus niks gegeven.
    Nu heeft hij 38.0 en is echt een zielig mannetje, afgelopen nacht amper geslapen dus vanavond krijgt hij wel een zetpil.

Deel Deze Pagina