hier wordt het ook nog steeds gekookt, en we blijven er ook meer doorgaan, tis een gewoonte geworden.
Ik kook ook het water maar de kraamhulp zei dat als je het flesje meteen geeft, je ook gerust warm kraanwater kunt pakken.
Ik kook ook nog steeds water en dan laat ik het afkoelen in koud water. Ik ben niet zo'n grote fan van magnetron ivm stralingen ook al lees ik dat het wel meevalt maar is gewoon een gevoel.
Ik gebruik al sinds dat hij 8 weken is kraanwater, maar volgens mij mag je echt nooit warm kraanwater gebruiken hoor! Daar zitten veel te veel bacterieën in.
toen (10 en 7 jr geleden) was het gewoon standaard gekookt water te gebruiken en wat ze nu ook zeggen dat je het rechtstreeks uit de kraan mag pakken het water is hetzelfde als 10 jr geleden dus ik blijf het gewoon (gevoelsmatig) koken en af koelen... hoevaak lees je wel niet (zelfs in ziekenhuizen) dat mensen ziek zijn geworden van kraanwater...of zoals een paar jaar geleden zelfs mensen zijn overleden door besmet water.... gewoon zekere voor het onzekere vindt ik en niet gemakshalve de kraan opendraaien omdat het wel zo makkelijk is...maar dat is gewoon ieder voor zich en zeker ook een gevoelsmatig iets denk ik..... waarom water koken voor thee? waarom water koken voor cup a soup? waarom water koken voor koffie? dan kun je net zo goed de kraan opendraaien tot ie lekker warm (heet) is toch...
Heb je dat wel eens geprobeerd, thee maken van heet water uit de kraan? Dat is toch anders dan wanneer het gekookt is... Dan komt er zo'n raar wit laagje op... Overigens maak ik de flesvoeding nu nog met gekookt water, omdat we comfort geven en dat in heet water opgelost moet worden. Maar toen we nog normaal gaven deden we dat gewoon met water wat we wat opwarmden in de magnetron. Ik denk dat je gewoon moet doen waar je je als mama goed bij voelt. Het water hier is over het algemeen van goede kwaliteit (meestal).
proef het "verschil" maar eens tussen de flesvoeding met gekookt of gewoon simpelweg warm of opgewarmt kraanwater.... nu weet ik wel dat kinderen geen "verschil" proeven, maar er zit dus ook net als met thee wel degelijk "verschil" in... maar idd iedereen moet datgene doen wat hem of haar goeddunkt zo simpel is dat, en idd het water in nederland is goed, maar zeer zeker niet beter dan 10 jr geleden....(eerder nog slechter en viezer)...
Tot voor kort gebruikten we alleen gekookt water, nu zo'n beetje om en om, uit de kraan of gekookt. @Smoekie, off-topic, zie nu pas dat je bevallen bent, gefeliciteerd en wat een leuke naam!
dankjewel meid...zijn er ook erg trots en blij mee... jij bent alweer een eindje verder zie ik, gaat hard he..nog ff en ze gaat al lopen....
Gebruik nu ook gewoon kraanwater warm water oplossen en direct geven. En inderdaad er is verschil tussen smaak gekookt of warm water. Maar het is niet vies of zo. Liek
Hier werd ons ook verteld in de kraamperiode dat we gewoon kraanwater mochten gebruiken, maar dat zat mij toen al niet lekker en nu nog steeds gebruikt ik afgekookt water voor zijn flesjes! Voel me er gewoon prettiger bij...