7 maanden en past niet meer in Maxi Cosi

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Sneeuwbloempje, 1 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwbloempje

Sneeuwbloempje Actief lid

24 mrt 2015
    177
    42
    28
    Ik zit met een vervelend probleem.
    Onze dochter is nu 7 1/2 maand en 74cm lang.
    De lengte zit vooral in haar romp die naar verhouding met haar benen langer is.
    We hebben de zitverkleiner eruit gehaald en de riempjes van onze maxicosi citi sps op de hoogste stand.

Als ze met haar billen correct, helenaal onderin de kuip zit, zitten haar schouders hoger dan de riemgaten en gaan de gordels eerst een stuk over haar rug omhoog en dan pas over haar schouders en naar beneden. Dit mag volgens de handleiding niet en we krijgen haar gordel ook niet meer strak genoeg.
    We hebben nu zelfs een keer meegemaakt dat haar gordel van haar schouder was afgezakt. Ik schrok me dood. Maar lager dan dit kan ze dus niet meer (en geloof me, dat heb ik uitvoerig geprobeerd.

We hebben een auto zonder isofix. En eigenlijk wil ik haar nog helemaal niet vooruit gaan vervoeren. Dat lijkt me. Niet bepaald veilig met haar leeftijd.
    Bij de babywinkels werd ons verteld dat er niet echt grotere maxicosi's zijn. En dat de meeste groep 0/1 stoelen of isofix zijn of heel onveilig uit testen komen.

Wat moeten we hier mee??
    Sorry voor de lange post.

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Gelukkig klopt het niet wat de winkel je vertelde... Er zijn meerdere auto stoelen die gewoon geschikt zijn. Hoe zwaar is je kindje?

https://www.achterwaarts.nl/product/axkid-minikid-tetris-grijs

Overigens is het ook helemaal niet moeilijk om zelf isofix in te bouwen. Wij hebben dit bij onze vorige auto zelf gedaan. De isofix beugels bij de dealer besteld ( 17 euro ) en een torx setje schroevendraaiers. Dan je bank omhoog klappen en op de rand tussen bank en rugleuning zitten dan 2 rubberen doppen die je eruit kan wippen. Daar bevestig je de beugel op met bijgeleverde schroeven. Was een uurtje werk.

BRITAX RÖMER Autostoel First Class Plus Flame Red | pinkorblue.nl

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Er is hier een topic over achterwaarts vervoer. Kusjesmama zal je zeker advies kunnen geven!

4. Sneeuwbloempje

24 mrt 2015
    177
    42
    28
    Bedankt voor de reactie suusjeuh :)
    Onze dochter is 8kg. Kwa bouw is ze lang en smal met klein hoofdje. Meer kleuter dan baby verhoudingen :p

De romer first class had ik inderdaad al gezien. Maar die mag niet in onze auto (volgens romer zelf) omdat de gordels te ver naar achterstaan en hij dus zeer instabiel word. Niet zo veilig dus :(

De maxi cosi past echt precies klem op de achterbank. Dus het moet in iig geen stoel zijn die nóg groter is.
    Ik zal eens naar de afmeting van die axikid kijken.

5. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    De meeste achterwaartse stoelen zullen in bulk groter zijn dan de maxi cosi. daar kwamen wij ook achter toen ons zoontje al met 5 maanden niet meer in de maxi cosi paste. wij hebben er uiteindelijk voor gekozen om een voorwaartse stoel te gebruiken en die de eerste maanden in de ligstand te zetten. Dat scheelt toch nog iets met een kleintje en de klap komt niet volledig op het hoofdje terecht bij een botsing. Voor ons zoontje was dit wel een goede oplossing voor hem want hij had meteen geen last meer van wagen ziekte toen hij vooruit kon kijken

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Axkid tegen de achterbank geïnstalleerd neemt niet meer ruimte in dan de Maxicosi. Voordeel van een achterwaartse stoel is dat je m klem kunt zetten. Meende dat advies is vanaf 9 kg.
    Stoel met isofix neemt vaak weer meer ruimte in

7. Sneeuwbloempje

24 mrt 2015
    177
    42
    28
    We hebben vandaag de Cybex Cloud Q plus gekocht. Deze is echt centimers langer/hoger dan alle maxi cosis en dus ook die van ons ;)
    Het is ook een "Maxicosi achtige" maar hier kan ze nog mooi een aantal maanden in.

Alle andere modellen cybex waren ook een stuk kleiner. Het was echt alleen dit specifieke model. (Natuurlijk weer de duurste :( hoopte eerst nog dat de cybex aton wat zou zijn)
    We hebben nog een aantal 0/1 stoelen gepast, maar was allemaal te groot.

Vraag me echt af hoeveel ouders alleen maar letten op de hoogte van het hoofd en het gewicht in plaats van ook te kijken hoe de gordels lopen. Want zo enorm groot is onze dochter nou toch ook weer niet..

Maar in iedergeval iedereen bedankt voor het meedenken! :)

Deel Deze Pagina