7 maanden en spugen van groenten en brood

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door quinten2011, 2 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. quinten2011

quinten2011 Actief lid

5 sep 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo

mijn dochtertje van 7 maanden wil absoluut geen groenten eten kokhalst ervan, terwijl fruit heel goed gaat.
    ben er ook al een paar weken mee gestopt en toen weer geprobeerd maar blijft ervan kokhalzen. ook met brood

herkent iemand dit of heeft iemand nog tips

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    rapley?

3. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Ik had er ook ééntje die zo'n beetje alles vies vond...echt lastig! Ik zou de dingen proberen te vinden die ze wel lust. Als ze wel pap neemt, dat maar geven ipv brood en dan gewoon af en toe nog eens brood proberen. Keertje extra fruit geven en dat evt gaan mengen met 'zoetere' groenten als worteltjes en pompoen en dan langzaam de verhouding aanpassen. En verder veel in het handje geven, ja.

Ter geruststelling: dochterlief is nu 7 en geen grote eter, maar met consequent volhouden heeft ze wel veel leren eten. En dat terwijl ze tot haar 3e verjaardag vrijwel nooit haar avondeten opat. Het komt dus echt wel goed!

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.344
    10.309
    113
    Je zou ander brood kunnen geven en inderdaad zoetere groentes of met zachte smaken zoals pastinaak, wortel, pompoen, zoete aardappel, courgette. Je zou ook meerdere keren aan moeten bieden voor ze wennen aan de smaak.

5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hier ook zoeen, had grote moeite met stukjes eten en verteren.
    We pureren nog steeds elke avond een deel van haar eten (is nu al 17 maanden).

Heb ook zeker een half jaar elke dag boterhammetjes gesmeerd en weer weg kunnen gooien, maar op een dag besloot ze het opeens te gaan eten (naast de pap, die ze ook krijgt).

Gewoon aan blijven bieden, komt goed! Pap, fijngemalen lichtbruin brood, groenten zonder draden etc.

Hier is het voor een deel trouwens karakter gebleken. Dan weigert ze b.v. stoofpot, maar snoept wel de reepjes spek eruit...

Deel Deze Pagina