Hoi allemaal, Ik raak er nu wel een beetje van in de war. Ik maak 's morgens de pap van mijn 13 maanden oude dochtertje met gewone melk. Nu lees je overal hoe slecht melk wel niet is enzo. Maar wat geef je dan als gezonde vervanger van melk. Ik dacht dan gelijk aan soja, maar dit is ook weer niet goed vanwege de hormonen! Dus wat nou wel? Waar maken jullie de pap mee voor jullie kindje? En wat geef je naast diksap en water nog meer te drinken? Groetjes van deze verwarde mama!
Melk is helemaal niet ongezond. Het is niet zo levensnoodzakelijk als de zuivelsector je wilt laten geloven omdat er ook goede vervangers zijn, maar het is helemaal gezond hoor.
Gewoon lekker doorgaan zoals je nu bezig bent, helemaal prima!!! Het is precies zoals Shakes zegt Onze zoon drinkt water, melk, water met diksap, thee.
Melk is niet ongezond. Teveel melk is ongezond maar in zuivel zitten een heleboel stoffen die je kindje heel goed kan gebruiken en op deze manier gemakkelijk binnen komen. Gewoon lekker melk blijven geven (en/of andere zuivel producten)