Wanneer kruipen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door daan09, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daan09

daan09 Lid

2 jul 2009
    18
    0
    0
    Ik ben benieuwd hoe oud jullie kindjes waren toen ze gingen kruipen. Mijn zoon is nu 10 maanden. Hij zit het liefst, probeert te gaan staan in de box maar kruipen doet hij niet. Op z'n buik liggen vindt hij even leuk maar daarna wil hij toch weer zitten. We oefenen wel met hem, maar het wil niet echt lukken. Ben benieuwd of jullie tips hebben.
    Bedankt alvast.

2. Skye

Skye Niet meer actief

Ja, ik lees mee. Ik wilde ook zo'n topic openen omdat ik er ook benieuwd naar ben. Mijn meisje is dan wel wat jonger (8 maanden), maar ik heb nou niet het idee dat ze binnen een maand kruip. Alhoewel.....het kan natuurlijk opeens snel gaan.

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hier met 8 maanden tijgeren (buikschuiven) en met 9 maanden kruipen.
    Het verschilt per kind. Sommigen kruipen vanaf 7 maanden al, anderen hebben nooit gekropen.

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Met ruim een jaar. Dus je hebt nog even hoor.
    En een tip: hem gewoon lekker zn eigen ding laten doen. Dan komt het vanzelf (of niet ;)). Geen zorgen maken in ieder geval.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    #5 deepfreeze, 7 jan 2010
    Laatst bewerkt: 7 jan 2010
    Hier met 10 maanden. Met 9 maanden tijgeren (dus buikschuiven). En hij speelde de hele dag op zijn buik. Van 7-9 maanden was het een soort draaitol, hij kon alleen rondjes draaien.
    Dus ook veel op de buik liggen wil niet alles zeggen.

Edit voor het lijstje: aan de hand goed lopen met 13 maand, los lopen met 19 maand!

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

fynn kroop met 6 maanden op knieën en handen tijgeren heeft hij nooit gedaan

7. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Tijgeren deed ze met 8, 9 maanden. Een dag of wat na haar eerste verjaardag kroop ze en met vijftien maanden liep ze.

8. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Mijn dochter is over twee dagen 1 jaar en ze kruipt nog niet. Maak me er absoluut geen zorgen over, het kan zo maar ineens gebeuren.

9. daan09

daan09 Lid

2 jul 2009
    18
    0
    0
    Bedankt voor al jullie reacties; soms ga ik dan zo twijfelen.

Vlinderbloem: wat doet jouw dochtertje: zit zij ook graag en staat zij wel al in de box?

10. EmyD

EmyD Niet meer actief

Hier een vroeg kruipertje, op de dag dat ze 7 maanden werd kroop ze. Maar het was wel ineens. Ze zat wel vaak op handen en knieen, maar het leek wel of ze van de ene op de andere dag doorhad dat ze d'r ene been voor de andere moest zetten.
    Dus het kan idd ineens hoor!

11. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Nou hier ook nog geen kruipertjes.
    Gaat jouw kindje uit zichzelf zitten?
    Marin moet ik echt neerzetten,...Maar leg er wel kussens omheen want voor ik het weet valt ze zo lomp opzij...

Ze gaat alwel in de kruiphouding.. Maar dat is maar een paar seconden..
    Zou willen dat ze ging kruipen... Houd dat gepiep misschien ook eens wat meer op haha

12. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ze zit inderdaad graag en ze is nu aan het leren te staan op schoot. Zeg maar de voorloper van in de box staan.

Ik zie overigens wel dat ze probeert te kruipen hoor, maar het is haar tot nu toe gewoon niet gelukt. En ze doet het rustig aan.:)

13. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    De eerste kroop rond 10 maand,
    de tweede al met 8.5 maand
    En Jesse pas 3 dagen voordat hij 11 maand werd. Hij heeft maar een paar weken gekropen voordat hij liep.

14. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Hier met precies 10 maanden opeens zelf staan in de box en met bijna 11 maanden opeens kruipen.
    Daarvoor wilde hij eigenlijk ook alleen maar zitten en leek het er op dat het lang zou duren voor hij meer zou kunnen. Niet dus.

15. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    met 7 maanden buikschuiven, en met 10,5 maand pas kruipen.
    zitten doet ie pas net en hij is bijna 1 jaar.
    het liefst ligt ie op zijn buik.

16. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Zoonlief kruipt sinds hij 6 maanden was, ging toen uit zichzelf zitten en met 7 maanden kon hij staan langs de bank/tafel/box/bed etc. En dat duurt nu al bijna een maand en nu zit er totaal geen vooruitgang in lijkt het.

Ze doen het allemaal op hun eigen tempo. Mijn dochter kroop met 10 maanden en binnen twee weken liep ze. Daarvoor tijgerde ze. Heeeeel raar hoe dat kan gaan en hoe dat verchilt per kind.

17. Jonie2

Jonie2 Bekend lid

10 apr 2008
    579
    0
    0
    Hier buikschuiven met 7 maand en kruipen met 8,5 maand. Staan met 9 maanden

18. Antsy

Antsy Actief lid

8 okt 2007
    103
    0
    0
    Ik zou me niet druk maken, ze doen het op hun eigen tempo. Mijn dochter was met alles erg vroeg, ging met 9 maanden staan in de box en liep met 11 en een halve maand. Ze kroop rond de 8 maanden. Zoontje van een vriendin van mij, die is twee dagen ouder, heeft het kruipen overgeslagen. Hij is van tijgeren naar lopen over gegaan en loopt nu net een paar weken (hij is nu 1 1/2 jaar). Het zegt dus allemaal niet zoveel. Gewoon geduld dus.

19. Inderdaad ieder kindje zijn eigen tempo.
    Mijn dochtertje is nu 9,5 maand en schuift alleen nog maar over de vloer. Ook zitten kan ze nog niet, heel even, maar al snel kukelt ze zo een kant waar ze heen wil.

Cb gaf bij mij al aan dat zitten voor kindjes in het goed kunnen spelen geen meerwaarde heeft. En dat ze op hun buik veel meer en beter kunnen spelen.

Ik maak me geen zorgen, ieder zijn tempo. Maar zou het wel onwijs vinden als ze kruipt of lekker kan zitten. Zo'n leuk gezicht vind ik dat :D.

20. missblueeye

missblueeye Actief lid

3 jan 2009
    118
    0
    0
    Hier met 7 maandjes met handen en knietjes

Deel Deze Pagina