Hoi mama's, Mijn dochtertje van 7 maanden heeft heel lang een voorkeurs houding gehad, en nu gaan we al 3 maanden elke week naar de fysio. Het gaat de goede kant op maar ik baal zo van die automatisch email : "je baby met 7 maanden" Waarin staat dat ze al goed zelf kunnen zitten, en omrollen. Kayleigh kan nog niet goed op haar buikje liggen, het gaat wel steeds beter, dat is het grootste probleem, want vanuit de buiklig leert ze zitten rollen enz. Denken jullie dat het grote problemen gaat geven als ze nu achter loopt? ik hoop echt dat ze snel gelijk loopt met 'de rest' al is ieder kind natuurlijk verschillend qua snelheid. Groetjes
hai, mijn zoontje kan ook nog niet goed zitten hoor! na een paar tellen kiept hij om! rollen alleen van rug naar buik, als hij terug wil gaat hij krijsen tot ik hem terug leg. dat rollen deed hij ineens toen hij 5.5 maand was. weet je, als je een paar maanden verder bent kunnen ze allemaal het zelfde!
Mijn zoontje is nu 6.5 maand en kan ook nog niet zelfstandig zitten. Hij kan wel omrollen maar doet dat eigenlijk alleen als het hem uitkomt. Verder laat hij zich graag bedienen denk ik Maak je geen zorgen, het ene kindje is gewoon wat sneller dan de andere. Wat Marjon ook al zegt, over een paar maanden kunnen ze allemaal hetzelfde. Geniet lekker van je kindje en wat superfijn dat het allemaal goed gaat met de voorkeurshouding!
die van mij dee met 5 maanden al de hele wagen doorrollen. met 5en halve maand dee die klap is in de handjes en dan ging hij klappen en ronddraaien met ze handjes. zitten kan die wel maar hij is heel druk dus valt ie om omdat ie de hele dag zit te stuiteren haha. veder loopt ie in de loopstoel en aan de hand hij zegt papa(het vaakst), mama, opoe en opa en als ie aan het eten is lekker soms en als ie niet meer hoeft bah haha en kruipen wou die gaan doen maar toen ondekte die dus het rollen en dat gaat denk ik net zo makelijk want dat ie wil gaan kruipen zie ik nou niks meer van, en als ik zeg ik ben de baas ik ben de baas gaat hij met ze handje op de tafel slaan ik heb een bakje op tafel staan met nep chocola en die wilt ie elke x naar zich toe trekken dus dan zei ik aaa niet doe en nu elke x als hij hem te pakke heb hoor ik aa aa haha dan weet ik hoe ver het is
Ons dochtertje kan inmiddels omrollen en weer terug, zitten kan ze wel maar nog niet stabiel, loopt het hele huis rond in de loopstoel en zegt papa Je moet niet teveel inzitten over die mailtjes over de ontwikkeling etc, ieder kind heeft zijn eigen tempo.
Mijn dochtertje kan sinds ze 5 maanden is rollen van rug naar buik. Stevig zelf zitten doet ze al vanaf dat ze 6,5 maand is. En pas sinds een paar weken doet ze ook terugrollen van buik naar rug. Hehe, ze heeft het eindelijk door. En nu sinds een kleine 2 weken gaat ze in de box opeens op haar knietjes zitten. Echt wel heel schattig
Ik denk niet dat dat problemen gaat geven. Ieder kindje ontwikkeld zich in zijn eigen snelheid. Echter vind ik het goed dat je haar wel stimuleert dmv fysio bvb. Milan ligt/slaapt al vanaf 10 weken op de buik dus buikligging was hier no problem. Verder kon hij vanaf 6 maanden ineens rollen. Eerst van buik naar rug, later ook van rug naar buik. Milan is nu 8 maanden en begint goed los te zitten (wel met hulp) en is aan het tijgeren. Succes ermee!
Hoi, Tja, die standaarden. Je moet je er niet teveel van aantrekken maar stiekem doe je het toch Ik ook! Mijn meisje ligt stevig op haar buikje maar draait niet. Ze kan het wel, als ik haar een klein juist zetje geef plaatst ze haar beentjes en armpjes wel goed. Maar zelf doen...... nee hoor. Ze wil echt niet graag alleen spelen: zodra we uit beeld zijn... Maarrrrrrrrr: ze lacht de hele dag:bij het opstaan en bij het naar bed gaan. Slaapt overdag en in de nacht prima. Ze lijkt me te knuffelen, slaat haar armpje om me heen, eet en drinkt prima, brabbelt veel, zwaait en lijkt te dansen op muziek 8) En sinds een paar dagen ontdekt: zitten kan ze ontzettend goed en stevig. Ik zet haar nu een paar keer per dag even zittend in de box omringd door een voedingskussen en dit gaat perfect. Ze vind het geweldig en kan zo ook alleen spelen!! Ben dus erg trots ondanks de dingetjes die ze volgens schema niet doet..... Succes
Mijn zoontje doet ook nog niet zoveel. Hij kan van rug naar buik rollen maar niet terug. Hij kruipt ook nog niet, probeert het soms wel en zelf zitten kan hij ook niet. Soms vraag ik me ook wel af of hij niet achterloopt, hij heeft ook een voorkeurshouding gehad, zijn met 3mnd ook naar de fysio gegaan maar gelukkig is dat over. Ik weet niet of dat er mee te maken heeft, maar gelukkig heeft de fysio toen wel verteld dat ze alles op eigen tempo doen. Alles heeft een proces, rollen,kruipen zitten enz.
Hier: ons zoontje is net 1 jaar geworden en kan nog steeds niet goed blijven zitten als we hem neerzetten op de grond. Het gaat nu wel steeds beter dat hij zichzelf gaat tegenhouden, maar als we hem een klein duwtje geven is hij héél snel uit balans en kukelt dan zo opzij. Met 11 maanden ging hij tijgeren. Echt kruipen doet hij nog steeds niet. Kon wel al met 7 maanden ofzo zelf het brood met een vorkje naar zijn mond brengen.
Mijn zoontje was juist vlot in het begin. Maar heeft van 7-10 maanden redelijk stil gestaan. Daarna wel weer even vlot, tot 13 maanden, en hij kon staan, en lopen aan 1 hand. Om vervolgens weer tot 19 maanden te wachten met het loslopen. Het gaat hier dus echt in golven. En dat is heel normaal qua ontwikkeling.
Mijn zoontje rolt heel goed van buik naar rug en terug en als hij op zijn buik ligt kan hij ook al vooruit komen dmv schuiven. Zitten gaat nog niet niet. Ik heb een boek waarin staat beschreven wat je kind 'moet' kunnen rond een bepaalde leeftijd. Ik vind het wel leuk om te lezen, maar ieder kind ontwikkeld zich weer anders.
Nova doet ook nog niet veel hoor. Op de buik liggen vind ze niet zo leuk en omrollen doet ze ook niet. Op schoot zit ze aardig rechtop als ik haar in haar middeltje vasthoud, maar ze kan absoluut nog niet los zitten. Nova had ook een voorkeurshouding en krijgt ook fysiotherapie, maar ach ik zie het allemaal wel. Uiteindelijk zie je over een jaar weinig verschil tussen alle kindjes. 't Komt zoals het komt.
mijn zoontje heeft net als jou zoontje een lange tijd fysio gehad. vanaf de leeftijd van 5 weken tot vorige maand. hij een een verkorte nekspier waardoor de onwikkeling wat achter liep. nu is dit doormiddel van fysio opgelost maar zijn hoofdje is wel zeer ernstig afgeplat linksachter en hij gaat dus een helmpje dragen wat over 1,5 week opgehaald moet worden. ondertussen kan hij rollen (doet dit heel soms) blijven zitten als je hem neerzet zijn hoofdje optillen en spelen terwijl hij op zijn buik ligt aan 2 handjes mee stappen (is erg sterk in de beentjes) hij kan zich optrekken aan je vingers vanuit zit stand zijn fijne moteriek is erg goed en pakt al dingen over van de ene naar de andere hand en kan dingen als balletjes zelf vastpakken zijn zus was een iets sneller maar kroop ook pas met 9 maanden maar liep alwel met 12 maanden. nichtje van nando kon met 6 maanden al rondstappen, optrekken, uit zichzelf zitten en kruipen. zo heeft elke kind zijn eigen tempo. zolang ze binnen de normen blijven is er niks aan de hand. ze hebben hier nooit gezegt dat nando langzaam is ofzo dus zal wel goed zijn. hij is niet snel maar zo blijven ze lekker lang baby. het gaat allemaal al hard genoeg.
Finn kan al best veel en is volgens bet CB en zijn KA erg snel. Hij kan vanaf 5 maanden rollen (allebei de kanten) Hij kan zelf zitten en soms gaat ie ook zelf zitten. Hij staat erg stevig en zet stapjes aan de hand. Hij trekt zich overigens zelf op tot staan. En hij is erghard zn best aan het doen om te kruipen....nu nog aan het tijgeren dus. (supergrappig!)