Hoe gaan babies van lig naar zit?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Chantico, Jun 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik vraag me af op welke manier de meeste babies vanuit lig zelf in zit komen. Doen ze dat door de buikspieren aan te spannen en dmv een 'sit up' overeind te komen? Of gaan ze vanuit buik- of ruglig (via zij?) mbv hun handjes overeind?

Gisteren heb ik m'n dochtertje voor gedaan (laten voelen) hoe ze vanuit zit naar lig kon komen en dat heeft ze nu helemaal door :) Is toch relaxed als ze zelf kan bepalen hoe lang ze wil zitten en wanneer ze weer liever iets anders wild doen.

Als ze ook zelf kon gaan zitten, zou dat natuurlijk helemaal te gek voor haar zijn! Al is dat natuurlijk wel moeilijker...

Dus met welke beweging doen jullie kindjes dat? Mijn dochtertje kan nog niet kruipen op de knietjes, ze tijgert alleen nog maar.

2. Wen26

Wen26 VIP lid

Jun 16, 2007
    12,487
    0
    36
    Het begon hier met eens op de zij gaan liggen al steunend op de elleboog. Daarna werd dat steunen op een handje, ze zat dan eigenlijk al bijna maar kon net niet dat laatste stukje afzetten om echt te gaan zitten... zat dus op 1 bil zeg maar. En toen ineens kon ze ook dat laatste stukje afzetten. Vanaf dat ze het door had deed ze ineens ook niet anders meer...

3. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Hier was het volgens mij met optrekken aan iets en vanuit een soort zij/buiklig. In elk geval niet met een 'sit-up' dat kan ie nu nog steeds niet.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje begon met van zijn buik naar zij en dan met een handje afzetten. Nu kan hij het inmiddels ook vanuit zijn rug (beter buikspieren dan mama heeft ;) ) Het is grappig om te zien hoe ze het opeens doorkrijgen.
    Op de zij liggen, beentjes iets naar je toe schuiven, op handje steunen en dan hop omhoog.. soms zwiepte hij 'door' en viel hij weer om aan de andere kant.. maar dat had hij snel (dezelfde dag) onder de knie

PS; mijn zoontje is met iets meer dan 7 maanden zelf gaan zitten. Hij is nu 10 maanden

5. Wupje

Wupje VIP lid

Jan 24, 2008
    6,406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Grappig mijn zoontje probeert het niet vanuit zijn zij maar gewoon als hij op zijn rug ligt ;) Vooral op het aankleedkussen als ik met zijn luier bezig ben. Hij spant zich helemaal aan en komt nu tot ongeveer halverwege omhoog. Het is natuurlijk omdat hij wil zien wat mama aan het doen is ;) Hij kan wel al goed zitten en we zijn dit weekend voor het eerst met hem gaan fietsen. Echt zelf gaan zitten komt vast ook gauw!

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Dat krijgen ze helemaal zelf door. Mijn zoontje deed het op verschillende manieren. Van buik naar zijn knieën en handen en dan omhoog en beentje recht trekken. Of van rug zichzelf naar zijn zij duwen en dan met handjes afzetten en zitten.

Overigens gaat het van een op andere dag. Ongelooflijk hoeveel ze ineens in 1 dag hebben bijgeleerd.

7. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,810
    4,192
    113
    mijn meisje ligt op haar buik, gaat dan op handen en knieen zitten en schruift haar beentjes/voetjes onder haar billen door en hupsakee omhoog

8. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    4,239
    9
    38
    Aaliyah "oefende" veel door een soort sit-ups naar zit te komen wat natuurlijk niet lukte.
    De eerste keer dat ze ging zitten deed ze door te steunen op 1 hand naar zit te gaan.
    Thuis aangekomen om dat ook te laten zien aan mijn man deed ze het ineens dor eerst op handen en knieën te zitten, en dan net zo lang je handen naar je knieën verplaatsen dat je haast rechtop zit en dan de benen te draaien en te zitten. Malle meid, dit was natuurlijk een hele onhandige manier, maar het werkte wel!
    Nu doet ze het wel op de "normale" manier hoor.

9. Linda86

Linda86 VIP lid

Zo doet Milan 't meestal ook. En soms gaat hij op z'n hoofd en voeten staan (met z'n kont in de lucht) en dan "gooit" 'ie ineens z'n kont naar achteren, ziet er erg grappig uit.

10. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,824
    3,348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hihi, wat een verschillende manieren :)

ik geloof dat Fae het nog anders doet, die ligt op haar buik, en loopt dan als het ware met haar handjes, naar haar buik toe, doet haar beentjes helemaal wijd en draait dan haar beentjes naar voren.
    Ze gaat dus niet op haar knietjes zitten.

Fae kruipt ook niet, maar schuift nog steeds met haar billen over de vloer, waarbij ze met 1 voetje in hoog tempo afzet :)

11. Jade11

Jade11 Bekend lid

Mar 21, 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    mila leerde het een dag na het kruipen, via haar zij op haar handje, en gaat nu de hele dag: liggen, zitten, liggen, zitten. wat een leuk spelletje!

12. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Esmee geing van rug ligging naar dr buik,toen op handen en knietjes ,ze deed 1 beentje onder haar billen door naar voren en dan zat ze.

13. Chantico

Chantico Niet meer actief

Zo, vele wegen leiden naar Rome, dat is duidelijk! Ik zal eens kijken of er een methode tussen zit die mijn meisje aanspreekt :) Bedankt voor de reacties in ieder geval!

Share This Page