geen vlees

Discussion in 'Voeding' started by kris8, Jul 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    Hallo !

Ik twijfel of ik het goed doe. Sanne eet nauwelijks vlees. Wel in de potjes die krijgt ze zo`n 2x per week. Verder eet ze het wel op haar brood, dus krijgt ze iedere dag een boterham met bv kipfilet of boterhamworst. Ik doe ook wel eens kipfilet ( beleg ) klein gesneden door haar warme eten. Ze eet wel vis. Moet ik iets aanvullen ? Ik blijf het wel aanbieden, maar tot nu toe zonder resultaat. Ze kauwt er soms wel even op om het vervolgens uit haar mond te halen. Heb al van alles geprobeerd. Je een tijdje geleden een stukje knakworst dat lust ze wel, maar dat vind ik eigenlijk niet zo geweldig.
    Tips ?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik denk zelf dat ze met vlees op brood en heel soms een klein hapje al een heel stuk komt. Eet ze wel kaas? Daar zitten ook eiwitten in. En 2x in de week een gekookt eitje?

3. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    ja ze eet wel kaas ( gewone kaas ) en een gekookt ei, maar wel een omelet met groenten erdoor ongeveer 1x per 2 a 3 weken.

4. flipflop

flipflop Fanatiek lid

Dec 4, 2010
    3,264
    1,028
    113
    Zuid-Holland
    k kon het niet vinden in je verhaal, maar gewoon beetje vlees van jullie door haar eten heen doen (fijngemaakt)??? werkt hier altijd goed

5. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    nee dat vist ze er dus uit.... kipfilet is wel eens gelukt een beetje, maar de rest vist ze er tussenuit.. kleine draak.. ha ha.

6. tulip

tulip Niet meer actief

hier ook geen vleeseter en al helemaal niet op die leeftijd. Ik probeerde het toen te compenseren met vlees op brood zoals jij al doet. Verder heb ik mij er al bij neergelegd. Ze eet wel veel appelstroop, dus krijgt zo iig de ijzer binnen.

7. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

Aug 28, 2008
    1,902
    0
    0
    Brielle
    Inderdaad een beetje aanvullen met kaas etc is voorlopig voldoende en wel blijven aanbieden.
    Hier heb ik juist een klein monster wat al het vlees overal tussenuit plukt en dan het liefst de rest laat staan, ook niet ideaal..

8. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    oh ja appelstroop. Eet ze i.d. ook vrij regelmatig. Zit natuurlijk ook ijzer in. had ik nog niet zo over nagedacht. Thanks.

9. Mayon

Mayon Niet meer actief

Hier ook geen vleeseter. Los of door het eten maakt niet uit, ook de soort niet.Kipfilet op brood ook niet. Appelstroop af en toe, kaas wel.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Als hij weer een periode slecht vlees eet bij het avondeten, dan geef ik hem in de middag gewoon een plakje worst als tussendoortjes. Dat wilde hij dan wel vaak..

Share This Page