Heeft iemand nog tips om lekkere ijsjes te maken? Met diksap heb geprobeerd maar vond ik niet zo'n succes, de diksap zakte naar beneden dus de helft was gewoon bevroren water..
GEwoon met fruit. Toevallig staat er in de Allerhande van de AH een stukje met voorbeelden. Ik doen het ook wel eens zo. Ik maak ook met onze sapcentrifuge vers sap, en dat doe ik er dan in. Ook heerlijk!
Ow ik zal eens kijken in de allerhande! Welke soorten fruit gebruik je dan? Ik heb geen sapcentrifuge overigens..
Ik heb het vorige week gedaan met banaan en verse sap met appel en mandarijn. Die verse sap heb ik dus wel zelf gemaakt, maar je kan ook gewoon appelsap gebruiken denk ik. De banaan heb ik gepureerd in de BabyCook (of gewoon in een blender) de sap erbij en daarna in zo'n vormpje. In de allerhande stonden recepten waarbij je geen sapcentrifuge nodig hebt. Iets met mango geloof ik. En met yoghurt. Je zou ook sinasappels kunnen persen. Je kan ook iets van sap doen, met kleine besjes of frambozen e.d. er heel in. Krijg er zelf trek van! Haha! Trouwens wel raar dat je ranja naar de bodem zakte...mijn moeder maakte dat vroeger altijd met ranja!
Gewone ranja blijft wel gewoon zitten, maar de diksap niet.. Maak voor mezelf altijd ranja ijsjes maar dat vind ik voor ons meisje niet zo'n goed idee.. Die recepten in de allerhanden zijn inderdaad lekker!
O ik heb ook diksap ijsjes in de vriezer.. Jammer dat het niet werkt. Maar ik las laatst dat een kind onder de twee geen ijs mag (of iets ijskouds)
Mijn moeder maakte vroeger ijsjes van roosvicee met yoghurt. Dat blijft beter gemengd. Dat zou je ook met diksap kunnen doen. IJsklontjes doen het trouwens vaak wat beter. Die kun je plat laten invriezen. Wij kopen bij een biologisch kraampje op de markt invrieslollies. Die zijn zonder suiker of zoetstoffen en erg lekker. Ze zijn van bio ice. Eigenlijk bevroren sap. Wij eten ze zelf ook heel graag.
@Gonnie, stond er ook bij waarom niet? Danique heeft met 6 maanden een bv-ijsje gehad. Vond ze heerlijk. Ze zag ons ijs eten en gaf haar een likje en ze wilde meer. Dus maar een geschikt ijsje voor haar gemaakt.
Leuk!!! Ziet er erg gezellig uit Red Met yoghurt had ik nog niet eens aan gedacht.. ga ik ook eens doen..
Voor Isabelle maak ik ook regelmatig bv-ijsjes. Voor Milan meestal iets van vers geperst fruit, soms ook nog vermengd met yoghurt. Zijn favoriet is momenteel yoghurt met kersen en aardbeien. Watermeloen (zonder yoghurt dan) doet het hier ook altijd goed.
Leuke foto Red! Dacht wel even oei wat jong.. Ja er stond bij dat ijskoud drinken of ijs dus, niet goed is dan voor het lichaampje.. Ik weet het zelf niet hoor. Voor het jaar heb ik het niet gedaan. Nu af en toe zelfgemaakte milkshake en bij m moeder heeft ze laatst roomijs op..