Hoi, Ik ben vrij snel na mijn bevalling gestart met de Cerazette pil. Kreeg deze voorgeschreven omdat ik borstvoeding gaf. Ik ben inmiddels flink afgebouwd met bv en geef nu alleen nog 's morgens en 's avonds bv. Ik ben na de 1e 28 pillen 1x licht ongesteld geworden, en dacht toen; ok, alles werkt nog. Nu ben ik echter na 7 maanden nog steeds niet ongesteld geworden.... Ik dacht dat als ik zou afbouwen met de bv ik wel weer ongesteld zou worden, maar bedacht me laatst pas dat de Cerazette 28 pillen heeft, waardoor je geen stopweek hebt. Slikt hier nog iemand deze pil, en wat zijn jouw ervaringen? Ik las op hun site dat je door die 28 pillen ongerelmatig kan menstrueren, maar helemaal niet meer vind ik een vreemd idee.... (Heb namelijk net een voorraadje voor 6 maanden in huis gehaald, omdat ik liever nu niet wil switchen van pil aangezien de bv dan alsnog terug kan gaan lopen.) Wie weet kan iemand zijn ervaring met mij delen. Groetjes!
Hoi ik slik ook de Cerazette ivm Bv ben ook heel licht ongi geweest (was meer bruin afscheiding) en nu na bijna 7 maand ook nog steeds niks.. Ik heb vanmiddag de ha gebeld dat ik weer naar de microgynon wil. Dit was prima. Moet de 14 dagen van de Cerazette afmaken dan kan ik met de Microgynon beginnen en dan in de stopweek moet ik ongi worden.. Ik geef alleen nog smorgens bv voor zolang ik heb.. zal wel niet lang meer duren.. Groetjess
Ik heb 7 maanden borstvoeding gegeven en ben in maand 4 begonnen met cerazette. Tot die tijd was iki na de bevalling nog niet ongesteld geweest. Heb de pil ca 4 maanden geslikt, want wij willen graag voor een tweede. Ben in juni gestopt met de pil en ben gelukkig vandaag ongesteld geworden. Na het stoppen met cerazette schijnt 5 of 6 weken (of langer) wachten op je menstruatie heel normaal te zijn. Op de website zie ik zelfs dat veel mensen heel lang moeten wachten op hun menstruztie. Ik was dus erg blij vanochtend!
Ik ben drie maanden terug begonnen met Cerazette ook ivm BV. Er is mij van tevoren verteld dat je inderdaad onregelmatig kunt gaan vloeien, maar het hoefde ook helemaal niet te gebeuren (dat je ging vloeien oid). Ik heb nog helemaal niets gezien. Heb wel weer een herhalingsrecept aangevraagd, omdat ik ook eigenlijk niet weer wil switchen ivm de wens voor een tweede (op termijn). Ik heb een week of vier geleden wel zo'n "ongesteldheidsgevoel" gehad, wat ook bleef aanhouden. Ik heb dat vorige week ook weer gehad..... als ik het weer heb dan overweeg ik een zwangerschapstest te halen... omdat ik in mijn zwangerschap datzelfde gevoel ongeveer 3 maanden heb gehad. Mocht ik zwanger zijn, dan is het natuurlijk hartstikke welkom, al is het wel een beetje snel na de eerste (bijna vier maand oud)