Nieuw eetschema, maar is dit wat?

Discussie in 'Voeding' gestart door Alexandra1988, 22 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alexandra1988

Alexandra1988 Actief lid

14 nov 2009
    187
    0
    0
    Mijn zoontje wilt sinds een aantal dagen 's avonds zijn pap niet meer eten, ook begin hij zijn pap tijdens het ontbijt te weigeren.
    Dit is nu zijn schema (tijden zijn ongeveer):
    7.00 ontbijtpap licht volkoren met frisopepti 150+5
    10.30 fruithapje met liga erdoor
    13.00 boterham met wat frisopepti
    16.00 zelfgemaakt middageten 200gram
    19.00 rijstebloem pap van frisopepti 150+5
    En tussendoor rijstwafel, soepstengel of liga

Ik was het aan denken om het zo eens te gaan proberen, maar is dit wel iets?:
    7.00 boterham met wat frisopepti melk
    tussendoor een liga
    13.00 boterham met wat frisopepti melk
    tussendoor rijstwafel
    17.00 avondeten
    19.00 fruithapje

Zo eet het toch nog voor het slapen gaan iets en het is licht verteerbaar...

Wat denken jullie? of moet ik gewoon het eten van 19.00 uur weg gaan laten?
    Lijkt me ook weer zo lang van 17.00 tot 7.00 niets...
    Bekertje melk in tuitbeter of fles hoef ik hem niet aan te bieden want dat wilt hij niet, wel inimini slokjes uit een open beker, maar ook echt niet veel!

Hij wilt trouwens zowiezo bijna geen melk meer, het lijkt echt alsof hij ervan gruwelt....

2. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Mijn zoontje begon ook rond de 9 maanden de papfles 's morgens en 's avonds te weigeren,... of hij nam een paar slokken en was er dan wel weer klaar mee :(. Vond ik wel jammer, want fles geven kon ik zelf ook zo van genieten ;) .

Vanaf toen zijn we hem 's morgens lekker een boterhammetje gaan geven. En dat gaat er wel in als pap!! 2 boterhammen zonder korst met jam (of iets anders), in blokjes gesneden. En hij vond het leuk om echt te ontbijten, net als ons!!

De papfles 's avonds krijgt hij nog wel, alleen een minder grote fles. Soms gaat die op, soms ook niet.

3. Alexandra1988

Alexandra1988 Actief lid

14 nov 2009
    187
    0
    0

Krijgen ze dan niet te weinig melk binnen?
    Geef hem zowiezo al vitamine D druppels omdat hij meestal minder dan 300cc binnenkrijgt...

4. fafje

fafje Niet meer actief

mijn zoontje begon ook de pap te weigeren, dnek rond 8 mnd...het werd in plaats daarvan 2 boterham met hartig beleg met thee..ook een losse fles melk had ie geen zin meer in

Dus geen melk bij het brood omdat hij sowieso de middag fles ook al amper op dronk schema is nu:

0730u 2 boterhammen hartig beleg+ thee
    0930 2 stuks fruit
    1000 slapen 2/2,5 uur
    1230/13 fles 210 (drinkt vaak 200ml in totaal)
    14u 1 boterham met zoet beleg+ water/ heel soms sap
    tussendoortje cracotte, rijstewafel
    1730 warm+kwark+ water
    1930 fles 210

Toetje eet hij heel vaak maar max 4 grote happen, dus bied altijd flessne van 210 aan...savonds gaat ie altijd op, als het maar minimaal 1 uur later is dan het avondeten
    En smiddags soms wel soms niet
    Ik bie dhet dus aan voor d ehoeveelheid zuivel...geef ook vit D

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik zou hem als ochtendtussendoortje fruit geven en voor het slapen gaan gewoon een fles melk. Het is helemaal niet nodig om het nog iets zwaarder verteerbaars te geven voor het slapen gaan. Door zijn papfles te weigeren geeft hij eigenlijk zelf al aan er geen behoefte aan te hebben ;).

EDIT: Oh sorry, ik lees nu dat hij geen melk uit de fles wil. Ik zou dan na het avondeten nog gewoon een toetje (yoghurt/kwark) aanbieden en het daarbij laten. Overigens reken je boter en yoghurt e.d. ook mee hè in de hoeveelheid zuivel die hij op een dag binnenkrijgt.

6. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Ik zou het denk ik zo doen aangezien je vanaf 10 mnd naar 2 flessen mag, je moet dan geloof ik wel weer vitamines geven (d of k) omdat je onder de 500ml opvolgmelk zit, ik zou tussendoor wel extra vocht aanbieden:

7.00 boterham met bekertje friso pepti
    10.30 fruit met bekertje water/(vruchten)thee/diksap
    13.00 boterham met bekertje water/(vruchten)thee/diksap
    17.00 avondeten + toetje met bekertje water/(vruchten)thee/diksap
    19.00 fles/beker met friso pepti (eventueel pap, maar dat hoeft niet)

Maar ik ken jouw kindje niet en de mijne is pas 8mnd, dus je moet zelf maar kijken wat er voor jouw kindje het beste is.

7. adi

adi Niet meer actief

Tot 1 jaar heeft je kind nog echt 500cc melk nodig (waarvan een gedeelte ook als yoghurt of kwark ed mag).

8. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Ik heb dit toen in overleg met het consultatiebureau gedaan. Ik heb gebeld toen mijn zoontje ongeveer al 2 weken lang de fles 's morgens niet meer wou (of daar maar een paar slokjes van nam) en ze gaven me dit advies.

Ze gaven mij aan dat 300ml melk per dag ruim voldoende is, en daar zit je best snel aan. 180ml melk 's avonds in de fles, tussen de middag 100ml melk, en dan nog iets van joghurt of danoontje tussendoor, dan zit ik er al aan bij het schema van mijn zoontje.

Bel anders even met je consultatiebureau om te overleggen wat hun ervan vinden.
    Toen wij 's morgens met een boterhammetje zijn begonnnen ging het gelijk weer prima. - Succes :)

9. Alexandra1988

Alexandra1988 Actief lid

14 nov 2009
    187
    0
    0
    Dus in principie kan ik beter het fruit toch 's morgens geven tussen ontbijt en lunch zeg maar...

Ik ga dan maar gewoon kijken of hij voor het slapen nog wat melk uit de open beker wilt drinken en evt. nog iets kleins te knabbelen...

Vanochtend heb ik hem ipv de ontbijtpap een boterham met smeerworst gegeven, daarbij 100cc melk gedronken en vanmiddag bij een boterham met jam 70cc melk gedronken.

Verder kan ik hem geen andere zuivelproducten geven ivm zijn koemelkallergie...

Maar zoals ik al bij jullie lees is het dus normaal dat hij de avondpap gaat weigeren en ook de ontbijtpap

Deel Deze Pagina