Mijn jongste dochter is nu 5 maanden oud. Sinds dat ze twee maanden is gaan de nachten erg wisselend. Echter is er sindsdien geen nacht voorbij gegaan dat we de hele nacht konden doorslapen. Soms hoeven we er een of twee keer uit voor een speentje, maar soms is dit ook een keer of 10/15.. De afgelopen drie nachten zijn helemaal drama. Ze heeft nu ook de waterpokken, dus dat werkt ook niet echt mee. Echter zijn we al wel over de ergste piek heen wat waterpokken betreft. Afgelopen nachten slaapt ze van 19 tot 00 u redelijk. Af en toe even naar boven voor een speentje. Echter sinds 0u wordt het drama. Ze word wakker begint te kletsen wat even later overgaat in huilen. Speentje geven werkt niet meer. Klein Flesje gegeven, maar honger was het ook niet, want hij ging niet op. Op een gegeven moment nemen we haar maar tussen ons in, omdat we anders iedere 5 min naast haar bed staan.. Maar goed, dat heeft vannacht ook niet echt gewerkt. Ze is gewoon echt klaar wakker, ligt te brabbelen, huilen en is ook wel onrustig.. Uiteindelijk heeft ze denk ik van 2 tot 5 geslapen en dat was het wel weer.. De nachten beginnen me aardig op te breken en ik heb het idee dat het nu juist slechter gaat worden ipv dat het verbetert.. Is dit een fase, een sprongetje? We zijn nu sinds 7u beneden en ik heb ook niet echt het idee dat ze supermoe is ofzo. Komt het vaker voor dat kleintjes zo slecht slapen s nachts? Af en toe een paar nachten vind ik echt niet erg, maar dit is nu al een paar maanden gaande. En vanaf wanneer spreek je van een slaapprobleem of is daar geen sprake van bij baby's? Onze oudste sliep al redelijk snel door en die heeft nooit zulke nachten gehad. Ik weet dat je kleintjes niet kan vergelijken, maar dit zijn echt twee uitersten.. Soms heb ik het gevoel dat ze nooit gaat doorslapen.
Bij ons was het tussen de 5 en 7 maanden ook een behoorlijk drama met slapen, terwijl ze daarvoor al sinds de kraamweek hele nachten doorsliep zonder dat we ook maar eruit hoefden voor een speentje. Bij ons was het een combinatie van een sprong, een griepje en later bleek ook nog een oorontsteking die de dokter niet had gezien Wellicht dus even langs de huisarts? Om medische oorzaken uit te laten sluiten?
Het lijkt ook wel of we van het een in het ander gaan. Ze is vaak verkouden, waardoor haar neus dicht zit en ze hoest waardoor haar speen vaak uitvalt en ze zich wakker hoest. Vorige week had ze een paar dagen flinke koorts. En nu dus weer verkouden en de waterpokken.. Ik vind het niet erg om er s nachts uit te gaan, maar een keer een nachtje doorslapen lijkt me ook wel weer eens lekker.