7 maanden slaap schema

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door JuullesD, 17 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ballon

Ballon Niet meer actief

Opzich is een half uurtje tukken zo aan het einde van de dag toch ook prima Juules?
    Wat is verder zijn schema wat betreft eten?
    Luuk eet het volgende:

- 08.00: 180+6 en 2,5 schep fijne granen pap
    - 09.30: 2 soepstengels of 1 stuk fruit/half potje en water
    - 12.00: 1/4- 1/2 boterham en 120/150
    - 16.00: half potje fruit of 1 stuk fruit en soepstengel of 2 stuks fruit of potje en water.
    - 17.30: 200 g groente, aardappels, vlees of potje
    - 19.00: 210+ 7 en 4 scheppen rijstebloem

2. cherubin

cherubin Bekend lid

8 sep 2014
    555
    368
    63
    NULL
    NULL
    Hier was ze rond 7 maanden aan het rommelen met slaapjes. Deed geregeld slaapjes van hooguit 30 min en was daarnaast aan het overgaan naar twee slaapjes dus was even puzzelen :)

Maar na een paar weken rommelen ging ze weer wat langer slapen en nu zitten we op het volgende schema:
    7 uur wakker
    10.00 - 11.30 slapen
    14.30 - 16.00 slapen
    19.30 naar bed voor de nacht

Als ze nu zoals vandaag ineens vroeger moe is en dus al om 9 uur ligt te slapen kijk ik gewoon hoe ze uit komt en desnoods gaan we dan eind van de middag nog een rondje wandelen of rijden met de auto zodat ze dan nog een halfuurtje pakt

3. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties!
    Kris gaat je kleintje al om 17.30 voor de nacht naar bed? Dan is het denu ik ook niet gek als zij weer rond half zes wakker Is toch?

Olifantje wij geven rapley en het schema is:

0730 150/5 met 2 scheppen spelt
    0900 2 eetlepels yoghurt met fruit
    0930 70 CC thee met forlax (om te poepen)

1130 150/5
    1230 brood met rauwkost

1430/1500 150/5
    Tussen 1530 en 1700 2 maisstengel

1830 avondeten
    2000 210/7 met 2 rijstebloem

Eten Is hier best wel een dagbesteding nog maar dat is het nou eenmaal met rapley!
    ik vind het opzich niet erg als hij maar een half uur slaapt in de avond alleen Is hij in de avond heel erg jengelig. En dan is avondeten klaar maken echt wel een uitdaging!

Cherubin die can mij slaapt echt niet in de wagen of auto :( echt jammer!

4. JuullesD

Haalde hem trouwens vandaag uit bed moet vuurrode kokend hete wangen. Dus denk dat het nu een paar dingen tegelijk Is zeg....

5. Ballon

Ballon Niet meer actief

Hij krijgt voldoende, dus det kn het ook niet zijn indd... hier vandaag ook weer een onrustige slaper.
    Aah. Misschien indd een combi van dingen, hopelijk snel voorbij!

6. JuullesD

Zouden ze dan allebei nog in de 3 x h zitten denk je! Grappig dat ze een beetje aan het rommelen zijn. Nog leuker als ze weer veel gaan slapen haha!

7. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

zo doe ik het ook, en dat geeft zoveel rust.En ondanks dat we niets op de klok doen (behalve de dag starten) heeft ze een aardig eigen ritme gekregen waarbij de tijden van eten en slapen dagelijks vrijwel gelijk zijn.

8. Ballon

Ballon Niet meer actief

Wij doen dat ook zo. Alleen heeft hij wel elke dag rond dezelfde tijd honger of is moe. Alleen denk hij nu dat hij al 2 is ofzo en maar een half uurtje nodig heeft. Dan kan hij net zo leuk bedenken dat hij al klaar is met slapen, maar ik zie wat anders. Dus ja, dan trek ik alles uit de kast om hem toch te laten slapen.

9. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ik denk het. Hoop dat het heul snel voorbij is haha.

10. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik weet niet of het voor jullie uitkomt, maar hier deed ik het avondeten voor het laatste slaapje als hij die nog ging doen. Dan kreeg hij dus rond 17.00 z'n warme hap en ging rond 17.30 voor een klein uurtje naar bed toe.
    Dan sliep hij meestal een stuk beter en anders af ik dus nog een klein flesje erbij om lekker in te dutten, als ik zag dat hij het echt nodig had.
    Erna kon ik dan rustig koken voor m'n man en mij en meestal ook nog rustig eten. :)

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Oh zie nu wel dat jullie nog 4 flessen geven. Weet niet of je nummer 2 geeft, maar dan heb je dus niet zoveel ruimte voor evt. een extra flesje natuurlijk.
    Hier zaten we toen al op 3 flessen, dus ging dat wat makkelijker.
    Dus aan die tip heb je dan wellicht niet zoveel, sorry. :)

12. JuullesD

Ik ook ballon! Gisteren toch wel 2 x ruim een uur, bijna anderhalf uur geslapen. Heel fijn!

Olifantje
    Op zich zou ik altijd flesje erbij kunnen geven of kunnen splitsen. Hij krijgt nu naar 22 schepjes en hij weegt een goeie 10 kg. Dus wat dat betreft mag hij meer maar die behoefte zie ik niet.
    Wij hebben er bewust voor gekozen om half 7 te eten omdat mijn vent dan pas thuis Is, en ik red het anders echt niet om 5 uur....
    Opzich heeft hij nu echt geen honger. Hij vreet (letterlijk vreet) als een bouwvakker. Hihi ;) en het inslapen gaat super super goed maar hij slaapt gewoon echt kort!
    Het gaat wel iets beter dus misschien wat het echt een periode die voorbij aan het gaan Is!

De avond is hier trouwens altijd wat pittig. Dat is zijn mindere momentje. Hij is dan zo zes uur wakker de laatste tijd, dan gaan we rustig eten en daarna opruimen. Dat gaat allemaal prima. Rond 7 uur duiken we het bad in met z'n allen....en dan rond half 8 a kwart voor 8 is hij het zat. Dan is hij toe aan z'n pap fles. Denk niet eens vanuit de honger maar misschien gewoon omdat hij wilt slapen. Dan gaat hij mopperen en jengelen. Ik lees dan nog vlug vlug een boekje voor, en geef daarna snel hop die pap fles en dan rond 20.15 gaat hij echt tukken. (Hij ligt dan nog vaak 15 minuten te kraaien en te lachen in bed)

13. JuullesD

Ik geef trouwens nog fv 1. Als hij over een week nog goed eet ga ik 2 schepjes afbouwen weer.

14. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Het enige wat ik dacht is dat hij misschien voor dat slaapje trek had omdat hij alleen maar 2 maisstengels krijgt tussen 14.30 en 18.30, vandaar dat ik opeens dacht, wellicht pakt hij dat 3e slaapje niet zo lekker doordat hij trek heeft. :)
    Maar als dit voor jullie het beste werkt, ook prima toch?! Dan is hopelijk het slapen een fase en gaat het straks vanzelf beter. Overgang van slaapjes blijft soms lastig, hebben we hier nu met 2,5 nog steeds. Kan sommige dagen prima zonder slaap, maar gistermiddag om 17.30 zat hij opeens te slapen nadat m'n man hem bij m'n schoonmoeder had opgehaald, is amper wakker geworden voor eten en heeft tot 7.30 vanmorgen geslapen, zonder vannacht wakker te worden. Hij is de laatste tijd altijd tussen 6.30-7.00 al wakker en vanmorgen moest hij naar de peuterspeelzaal, moest ik hem wakker maken om 7.30. ;)

15. JuullesD

Ja helemaal geen gekke gedachte hoor! Hij kreeg eerst ook rond vijven nog een klein flesje. Maar het eten gaat zo goed dat ik die maar heb laten vallen. Hij groeit straks uit zijn velletje haha. Nee grapje hoor ;) maak me er niet zo druk om of hij teveel eet. Ik wil wel over een weekje wat fv afbouwen (schepje per x). Puur voor 't spugen/terug geven wat hij doet.

Lastig dan hé die slaapjes! Ik had het wel geweten hoor 😴

16. Imrw

Imrw Bekend lid

1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    Hier een dame van 15 juni dus ook net 7 maand.
    Ze heeft een redelijk schema elke dag.
    Ochtend 8 uur fles en meteen nog ff slapen, half 10 begint dan d'r dag. Rond half 1/1 uur er weer in tot 15.30 ong. Soms tussendoor nog half uurtje slapen dan ligt ze er om 20uur in,als ze geen half uurtje slaapt ligt ze er om 19 uur in

Moet wel zeggen dat ze rond deze periode (tandjes, sprongetje) 'S nachts wel eens wakker is

Deel Deze Pagina