Hallo allemaal, Ik volg deze pagina al vanaf ik zwanger was vorig jaar maar dit is de eerste keer dat ik iets plaats. Eigenlijk omdat ik een beetje radeloos word. Excuses als ik nu een topic open wat misschien al 100x behandeld is! Mijn zoon van 1 jaar heeft al vanaf de geboorte een heel vervelende roggel. Het klinkt als een hoop slijm in de borstkast/bij de luchtwegen. Dit heeft hij iedere dag dag in dag uit. Nu wees iemand mij er laatst op dat dit kan komen door onze 2 ragdoll katten. De dokter geeft aan dit op deze leeftijd niet te kunnen testen, maar dat een allergie wellicht wel de oorzaak kan zijn. Het gaat helaas ook niet zo goed tussen mijn katten en de kleine, de katten kunnen niet wennen aan zijn aanwezigheid en verstoppen zich heel de dag en komen pas tevoorschijn wanneer de kleine slaapt. Terwijl ze eigenlijk 2 dikke knuffelkonten zijn. Herkent iemand het verhaal van huisdieren/katten en soort chronische slijm ophoping bij de luchtwegen?
Niet met de luchtwegen maar wel met extreem eczeem. Ik dacht dat mijn dochter niet tegen de Zwitsal producten kon, later bleek ze een hondenallergie te hebben. Volgens mij is dit getest toen ze bijna of net 2 was, laten testen ivm een reactie op pindakaas.
dat zou inderdaad kunnen. zeker met zulke langharige katten als ragdolls. enige wat je kan proberen is iedere dag stoffen en stofzuigen maar dat doe je waarschijnlijk al. misschien een goedkope stoomreiniger aanschaffen om gordijnen enzo (stoffenbank) het zou ook huisstofmijt kunnen zijn. succes met je zoontje hopelijk krijgt hij er snel minder last van. wat betreft het verstoppen van de katten tja je zoontje is nu eenmaal een "gevaar" in hun ogen. onze kat verstopt zich ook de hele dag.
ben je verder nooit met hem op vakantie geweest? langere tijd van huis zonder de katten? dan kan je kijken wat er met zn luchtwegproblemen gebeurd. samen met de kleine 1-2 weken uit huis. als het over is of minder wordt dan weet je dat het een probleem is wat in je huis zit. hoeft natuurlijk niet per definitie de katten te zijn. kan ook huisstofmijt zijn of iets anders in je huis. andere optie is tijdelijk de katten ergens anders onderbrengen maar dat is iets wat vaak niet zo makkelijk gaat en waar katten ook vaak gestresst van raken. een hond zou je bij wijze van test tijdelijk 2 weken ergens kunnen laten logeren. desnoods een pension. kan met katten ook wel maar daar moeten ze wel tegen kunnen. huis goed schoonmaken en kijken wat er dan gebeurd. sowieso dagelijks alles goed stoffen en zuigen. ruimtes luchten, geen katten op de slaapkamer enz. tja, katten die niet aan kinderen kunnen wennen: kan nog komen. mijn kids zijn 3 en 5 en de katten zijn nog niet echt graag bij ze. ze komen nu sinds 3 jaar wel de kamer in en soms springt er 1 bij ze op de bank maar ze komen niet bij ze knuffelen of zo. 1 kat heeft niks met de kinderen. hoeft ook niet. zolang ze elkaar verder met rust laten vind ik het oke. dat weten de kidneren ook. en gaan ze hem toch pakken dan weten ze daat ze een haal kunnen verwachten zorgen dat ze voldoende schuil/vluchtplekken hebben. naar buiten de tuin in, naar boven, aparte kamer, plankjes hoog. whatever. dat komt wel.
Het huis wordt inderdaad goed gepoetst iedere dag. Ik vind het zelf best erg om mijn katten zo te zien wegkruipen aangezien ze eerst altijd naast me lagen en bij me waren. Vaak zitten ze nu vanaf een veilige afstand toe te kijken en te mauwen naar me ik probeer het toch zo aangenaam mogelijk te maken door ze in de tuin te laten en ze kunnen door het hele huis behalve slaapkamers. Ze zijn alleen nog zo jong, net pas 3 geworden. Dus hoop dat het nog enigzins verbeterd. Mijn ouders en schoonouders hebben aangeven de roggel bijna niet te horen als onze zoon daar is. Bij schoonouders zit zelfs een hond en daar heeft hij geen last van. We zijn momenteel aan het verbouwen en hebben net besloten dat we binnenkort een weekje bij m'n ouders gaan verblijven om te testen hoe het dan gaat. Alle meubilair gaat er deze maand uit en word na de verbouwing volgende maand vervangen met nieuw meubilair. Als onze zoon dan terugkomt en de roggel komt weer terug, dan is het ben ik bang vrij duidelijk.
Eens moet de eerste keer zijn Voor de volgende keren: Kijk even onder welk forumonderdeel je topic het beste past. Topics in de Lounge gaan over het algemeen niet over zwanger proberen te worden, zwanger zijn, kinderen of het ouderschap, omdat die allemaal ergens anders onder passen.
Hoi Mijn dochtertje had vanaf de geboorte vaak keel/oor ontstekingen continu verkouden eczeem, asmatisch onverklaarbare koorts af en aan. 2x koortsstuip gehad volgens de kinderarts waren allergieën pas met 4 jaar te testen na de kno operatie blwef ze verkouden buisjes raakte snel verstopt enz enz uiteindelijk met 3 jaar en 9 maanden allergietest gedaan Ze scoort alle +jes op kat/hond/huisstofmijt/pollen Sinds we hier medicatie voor krijgen kunnen we de klachten redelijk onderdrukken en zit onze dochter eindelijk wat beter in haar vel Helaas is het erg lastig en zwaar on huisstof tegen te gaan
Hoi! Ja ik kreeg dus ook het bericht van de arts dat je pas met 4 jaar echt kan testen op allergieën. Nou die kleine is net 1 jaar geworden. Dus daar ga ik niet op wachten. Het gekke is dat hij verder niks geks heeft. Ja op wat droge rode plekjes na hier en daar. Maar verder niet ziek/verkouden. Alleen echt vanaf dag 1 die vervelende roggel in de luchtwegen hier in huis. Ik hoop na de bouw wat opheldering te hebben als hij een weekje bij opa en oma is en wij toevalig toch compleet nieuw meubilair halen. Dan is het en kat vrij en eventueel mijt vrij.
De eerste 3 maanden kunnen baby's daar nog niet op reageren. Dat ontwikkeld zich daarna pas net als huisstofmijd Benauwdheid vanaf geboorte is vaak koemelkallergie
En de allergie is vaak tegen de huidschilfers van de katten. Kat met langhaar laat minder huidschilfers los. En stoffen en stofzuigen verspreid de huidschilfers door de ruimte. Soms testen ze wel op allergieën rond 1ste jaar. Mijn zoontje testen ze volgende week op allergie, wel voedsel allergie misschien zit daar nog verschil in?