Mijn dochtertje van net 7 maanden wil opeens bijna niet drinken uit de fles. Ook niet als er overdag ruim 6 uur tussen zit. Ik kreeg er gewoon geen slok in. Ik heb ook 2 soorten tuitbekers geprobeerd maar dat was ook geen succes. Net had ik haar melk een beetje ingedikt met bambix en dat dronk ze wel bijna helemaal op uit een open beker. Mag je maar 6 eetlepels bambix per dag geven? Heeft iemand nog ideeën voor indikken anders? Hoeveel ml drinken is minimaal nodig op een dag?
Hey Cizmo, ik ken je vanuit een ander topic (heupafwijking) Onze dochter weigert ook al bijna 2 maanden haar flessen, melk wil ze niet meer drinken. Pap van de lepel daarentegen eet ze wel, ze krijgt daarom nu Smorgens en smiddags pap van de lepel. De avondfles is vervangen door Yoghurt. Drinkt ze ook geen water/thee/diksap uit de fles? Wij zijn nu sinds een maand aan het oefenen uit een open beker te drinken en dit gaat verrassend goed, misschien het proberen waard. Hoeveel ze moeten drinken op een dag weet ik niet maar ze moet genoeg plasluiers hebben.
Was hier ook zo rond de 6/7 maanden. Pap hoefde hij hier niet, vind/ vond hij echt smerig, dus dat was geen optie. Uiteindelijk er achter gekomen dat hij gewoon veel te afgeleid was. Dus we zijn z'n flessen in het donker op z'n slaapkamer gaan geven, zonder wat te zeggen en zonder gezelligheid, dan dronk hij ze wel leeg. Dit deden we eigenlijk alleen met de ochtend en de avondfles, de middagfles bood ik aan, als hij wilde was het mooi meegenomen, anders liet ik 't voor wat het was. Tot 8 maanden kreeg hij hier thee/roosvicee uit een fles, zo'n 200cc per dag, daarnaast nog een toetje 100cc en fruit 200gram. Na 8 maanden kreeg hij z'n drinken uit de rietjesbeker van Nuby, na 2 weken oefenen dronk hij hier prima uit. Vanaf 9 maanden de middagfles laten vervallen.