7 maanden, welke maat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tinkerbel, 9 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Ik heb even een vraag aan een mamma met een kindje van 7 maanden.. welke kleding maat hebben ze dan ook alweer?

Ik moet even een kadootje kopen voor iemand met een kindje van 7 maanden:D

2. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Nils is bijna 7 maanden en past 74.
    68 heeft hij ook nog wel aan. Ligt er een beetje aan hoe groot het kindje is natuurlijk.

3. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Mijn meisje (nu 8 mnd) droeg mtje 68, maar inmiddels 74 en is gemiddeld qua lengte en verder lekker mollig.

Als ik jou was zou ik toch zeker mtje 74 kopen, liever iets aan de grote kant dan aan de kleine ;)

4. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Ik zou je even laten adviseren in de winkel. Het verschilt nl tussen de merken nogal hoe kleding valt. Verkoopsters weten meestal prima welk merk in welke leeftijd, goed bij een kindje valt.

5. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Bedankt dames! Ik ga maar voor maat 74, zit ik zeker goed.

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ehm lang niet altijd hoor! Pas in de Prenatal een verkoopster aangehoord die de grootst mogelijke onzin vertelde tegen een vrouw.

Mijn dochter zat toen in 62 ;). Ken je het kindje of niet? Als je niet weet of hij/zij groot of klein is zou ik 74 gokken, dat past al of gaat heus wel een keer passen :D. Ik zou wel op de seizoenen letten! Geen zomerkleertjes, want de kans is dat ze er niets aan heeft. Maar een longsleeve met broekje of een longsleeve met jurkje/rokje is altijd te gebruiken.

7. marilouise

marilouise Niet meer actief

Nee inderdaad heb laatst een heel verhaal aan moeten horen bij de prenatal over kleding voor een meisje wat net zo groot was en maar een paar gram scheelde als onze zoon en ze ging serieus staan vertellen dat 56 dan makkelijk kon kon ze direct aan.
    meisje was 48 cm en 3480 gram
    Toen heb ik even commentaar gegegeven, onze zoon was 48 cm en 3530 gram maar heeft serieus de eerste 6,5 week alleen maar maat 50 aangehad en zelfs dit was flink te groot de eerste 3 weken had een pakje bij me in het ziekenhuis maat 56 als je hem optilde had die zijn broek op zijn enkels was met prenatal kleding

maar informeer wel even hoe de maten vallen.

8. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    die van mij is nu 7 maanden, en zit in 74, maar de broek in 68. ik zou de broek wel een maatje kleiner houden, 68 of 74 vind ik veel schelen wat betreft de broeken.

9. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Mijn boy heeft nu met 7,5 mnd maat 92 :p
    Niet echt te gebruiken als voorbeeld ;)

10. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    hier ook 7 mnd en maat 74 en broeken meeste nog 68.

11. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    *zit hier met grote ogen te kijken*. Wat een lekkere knuffelbeer hebben jullie dan :). Mijn zoon is nu 17 maand en draagt soms nog maat 74, maar meestal 80/86.

Ontopic: Toen Roan 7 maand was, had hij 68/74. Waarom bel je de ouders van het kindje niet even, met de vraag welke maat hij nu heeft. Dan weet het 99% zeker dat je de goede maat koopt.

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier met 4 maand worden de truitjes van mt 68 ook al wat krappper. Terwijl broekjes mt 62 nog prima passen.
    Probleem is dat ze hier vrij breed is, krijg haar armen er op een gegeven moment niet meer in en bij haar buikje wordt het tekort. Terwijl ik de mouwen nog moet omslaan.

13. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Lijkt me inderdaad heel verstandig. Kinderen kunnen onderling zo verschillen! Mijn dochtertje droeg met 7 maanden nog maat 62 en begint nu eigenlijk pas richting de maat 74 te groeien.
    En ik zag de tip al eerder voorbij komen, maar koop geen kleding die heel erg seizoensgebonden is, zodat het kindje het sowieso aankan als het erin gegroeid is.

Deel Deze Pagina