gaan zwemmen. baby 2 weken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sannnniee, 10 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    hallo meiden,

wij willen morgen gaan zwemmen bij centerparcs, onze manneke is 2,5 week oud, kunnen we die gewoon mee nemen ivm luchtvochtigheid? of is dat niet verstandig? ik weet dat ik nog niet met hem mag zwemmen. maar ons meisje wilt zo graag zwemmen, en we wilde er dan gelijk een dagje van maken.

liefsss sannnieee

2. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Als je baby niet in het water gaat en het niet te koud/te warm krijgt is er geen probleem lijkt me.

3. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Wat chantal zegt, lijkt mij ook.
    Om echt te zwemmen lijkt hij mij nog te klein.

Trouwens, gefeliciteerd met jullie zoon!
    Even je banner aanpassen!! ;):D

4. talithatje

talithatje Bekend lid

9 jun 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Zolang je baby nog geen inenting heeft gehad mag je nog niet gaan zwemmen... En je mag dan ook niet bij het zwembad zitten... Dit door de lucht en evt. chloor wat er in de lucht kan hangen.

5. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.357
    273
    83
    Vrouw
    Je mag inderdaad nog niet met je baby gaan zwemmen voordat ie z'n eerste inenting heeft gehad, maar dat weet je al lees ik.
    Maar volgens mij mag ie wel gewoon in de zwembadruimte. Misschien kan ie last krijgen van de chloor maar weet niet of astma in de familie zit?

Lees anders deze draad eens:
    Babyzwemmen: ervaringen en tips gevraagd., pagina 2 - Kinderen - Viva.nl

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

wat ik me afvraag is of z'n kleintje er uberhoupt wat aan heeft om mee te gaan.

lijkt mij namelijk niet.tis een hoop herrie en prikkels voor je kindje.
    een fatsoenlijke plek om je kleintje neer te leggen is er ook niet.

persoonlijk zou ik mijn zoonje echt niet mee nemen

7. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    hoi hoi!

Zelf werk ik in een zwembad!

(inderdaad zelf zwemmen mag niet, met de inentingen, en dan is het nog niet slim, ik adviseer altijd vanaf een maand of 3, de kleintjes hebben het anders te snel koud, en de meeste kindjes hebben een nog niet stevig genoeg nekje om de oefeningetjes o.i.d. mee te doen, de kleintjes van een week of 6 brullen de boel meestal alleen maar bij elkaar ;))

Dit ter zijde, je kindje van 2,5 week mag gewoon mee hoor!
    wel zou ik het in een romper zonder mouwen mee nemen,
    ik was gister in mijn bad om de kleine te showen, maar die had het binnen 5 minuten veeels te warm....daar moet je wel mee uitkijken.
    verder staan er in centerparks zwembaden boxen waar je je kleintje in kan leggen!

Maar of je je kleintje er met de hitte veel aan heeft weet ik niet,
    aan de andere kant, de kinderen in afrika leven ook met 30 graden...;)
    Ene je zit er niet opgesloten, je kan er altijd weg als het niet bevalt....

ow ja en astma krijgen kinderen echt niet van 1 keer per week zwemmen!
    de voordelen van het zwemmen wegen daar echt niet tegen op!

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.814
    4.194
    113
    Kindje hoeft er toch niet altijd zelf iets aan te hebben. Er zijn ook nog een mama, papa en zusje die het leuk moeten hebben en dan dus niet alleen in het belang van de baby.
    Zolang het geen kwaad kan zou ik het vooral lekker doen, kinderwagenbak mee naar binnen en je kleinste kan heerlijk slapen

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier sluit ik me bij aan...
    Eventueel kan je je kindje ook in de box leggen op een handdoek of aankleedkussen.

Bij de zwemlessen hier, heeft een kindje tot de 7 of 8 maanden wekelijks langs de kant in de maxicosi gezeten, terwijl mama met de oudste ging zwemmen. Ukkie vond het prima dat half uurtje in de maxicosi. Zag genoeg en viel anders in slaap.
    Maar van vrij klein af aan...
    Even een ander vraagje: vloei je zelf niet meer? Of blijf je zelf ook op de kant? Want ik zou denken dat ik zelf na 2 weken nog niet kon/mocht zwemmen....
    Overigens: Als je zelf ook gewoon aangekleed blijft, ben je zo met je ukkie buiten, mocht het niet gaan...

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

dat snap ik ook. maar ik heb dan zoiets als papa mama en dochtertje willen zwemmen heel erg leuk!MAAR ze kunnen nooit met zijn3tjes het water in. er moet altijd iemand bij de baby blijven. dus er gaat ook wat aan lol verloren. dan heb ik zo iets van baby naar de oppas en lekker met zijn 3tjes er tussen uit.

maar even iets heel anders ;) mag je uberhoupt van zwemmen als je net 2 weken gelden bevallen bent? met vloeien etc?

want dan is het natuurlijk ook anders want dan kan mama bij de baby blijven want mama kan het water ook niet in (snapje mij nog)

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

jij dacht het zelfde ;)

12. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ikzelf zou het niet doen... zelf heb je er weinig aan als in je kan toch niet zwemmen (zou ik iig niet doen na 2,5 week ookal zou het vloeien zijn gestopt, vind het wel errug snel) en zo'n baby is toch veel beter op zn plek gewoon thuis. Wij zijn altijd reuze flexibel met de kids hoor maar om ze met 2,5 week al mee te nemen...

Dan zou mn dochter maar gewoon nog ff paar weekjes moeten wachten of ik zou een ander plan bedenken... wandellen, speeltuin oid.

Kwaad zal het verder wel niet kunnen hoor, beetje op de temp. letten maar that's it lijkt me.

13. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Van de kinderarts bij ons cb mocht ik gewoon gaan zwemmen met esmée.
    Enige waar ik op moest letten was dat ze geen water binnen kreeg en niet te lang in het water.
    Ze was toen al wel 8 weken maar nog net niet de inenting gehad.

14. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant

OEPSSSS jemig !!! nie eens aangedacht :$

15. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    wij nemen ons kind(eren) overal mee naartoe, hebben we bij mijn dochter ook gedaan, ik vind dat ze daar alleen maar makkelijk van worden.
    afgelopen maandag zijn we ook naar de efteling geweest, kleinste gewoon mee.. heerlijk met ons gezin weg!!

had alleen nie gedacht aan dat ik zelf misschien nog nie mag zwemmen.
    bedankt meiden!!

16. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    mij is altijd verteld dat je beter nog niet kunt gaan zwemmen totdat je kindje zijn eerste enting heeft gehad... en ook is het op temperatuur houden nog erg moeilijk voor zo'n kleintje.. dus ik zou hem lekker in een doek wikkelen en om en om met jullie dochter het water ingaan....

maar dat is wat ik zou doen dan he....

17. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Hier dacht ik ook direct aan toen ik het begin berichtje las. Dacht eerst dat ze 2,5 maand bedoelde, maar het was dus echt 2,5 week.

Maar over de inentingen? Er zijn ook ouders die kun kindje helemaal niet inenten????

Deel Deze Pagina