7 maanden zwanger en op vakantie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door borsatofan, 10 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. borsatofan

borsatofan Actief lid

8 okt 2006
    382
    0
    0
    Hi allemaal,

Nog ff een vraagje van een onzekere meid die voor de eerste keer zwanger is.

Ik zou zo graag voordat ik beval (uitgerekende datum 4 augustus 2007) nog ff een weekje met mijn vriend wegwillen (we gaan verder niet op zomervakantie i.v.m. mijn zwangerschap). Nu hebben wij een leuk huisje gezien in Duitsland, die we een week kunnen huren in de week van 8 tot 15 juni, ik zou dan iets meer dan 7 maanden zijn ( 8 tot 7 weken voor verm. bevallingsdatum).

Maarrr...ik durf niet goed te boeken, want ik weet niet hoe ik me dan voel en of je dan nog wel van je vakantie kan genieten (kan je nog dingen doen als fietsen, zwemmen etc.) en als ik in Duitsland zit en er zou iets gebeuren (kan een kind zich bijv. al 2 maanden eerder aankondigen?) en ik ben 4 uur rijden van huis, wat dan?

Kortom: ik wil zo graag iets plannen maar ben ook een beetje schijterig eigenlijk...komt omdat ik nog geen ervaring heb met zwanger zijn... :oops:

Wie van jullie is nu rond de 7 maanden (of al eerder zwanger geweest) en wat is jullie advies over hoe je je dan voelt? Of moet ik de vakantie eerder gaan plannen in mei ofzo?

En zou een annuleringsverzekering ook gelden wanneer er iets met mijn zwangerschap "mis" zou zijn (bijv. laatste wkeen plat moeten liggen ofzo?) en we zouden daardoor niet op vakantie kunnen?

Sorry dat ik zo onzeker ben, maar ik weet ff net meer wat te doen dus ik hoop dat julli mij willen adviseren... :cry:

Liefs, van een erg onzekere Borsatofan

2. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Tja fietsen vond ik dan met 7 maanden niet meer prettig maar mijn schoonzusje fietste juist tot de 42 weken rustig door dus dat kan je van te voren niet voorspellen. Zwemmen is vaak juist heerlijk als je zwanger bent.
    Ik zou zeggen gewoon lekker boeken hoor! Wij hebben ook een vakantie geboekt als ik 7 maanden zwanger ben, wel in nederland dan toevallig, maar heb ook over frankrijk gedacht..
    en volgens mij is je annuleringsverzekering er ook voor als je wegens je zwangerschap niet meer kan en tja dat het kindje te vroeg komt is de kans gewoon heeeeeel erg klein, daar zou ik mijn leven/vakantie niet op inrichten, behalve als je van te voren weet dat je in een risicogroep wat dat betreft valt of zo.

Fijne vakantie!

Guusje2023 vindt dit leuk.
  3. Niet meer actief

ik zou gewoon boeken. Je bent zo weer thuis als het je niet bevalt haha...Maar ik zou het zeker niet voorbij laten gaan!

4. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Gewoon heel erg van genieten. Vier uur van huis, dat is niets joh! Geniet juist nog even van een vakantie met z'n tweetjes. Wij zijn ook al aan het zoeken, lijkt me juist nog even heerlijk. En don't worry over je annuleringsverzekering, dat zit wel goed.

5. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Lekker gaan, wat je wel leuk vind en kan doe je mee.
    Wat niet lekker gaat doe je niet, maar 1 ding staat voorop genieten!

6. Patrieske

Patrieske Bekend lid

9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Ga lekker je vakantie boeken! Het is immers ook de laatste vakantie die je met zijn tweetjes doorbrengt. Lekker van genieten van die "laatste" vrijheid met zijn tweetjes!

7. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ik zou ook gaan. Zelf ben ik in het begin van de zwangerschap veel ziek geweest, maar juist de laatste maanden voel ik me super. En je blijft in de buurt. Wat betreft de annuleringsverzekering: gewoon even goed doorlezen van te voren dan weet je precies wat de voorwaarden zijn.

8. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Bij de zw. schap van mn dochter wilden we eerst ook nog even weg rond de 7 maanden maar ik durfde niet, bij mij bleek het maar goed te zijn ook want ons dochtertje kwam 6 weken te vroeg en ik bleek rond mn 7e maand er ook helemaal geen zin meer in te hebben om op vakantie te gaan. Ik zou het persoonlijk zelf niet zo snel doen omdat je vantevoren niet weet hoe je je dan voelt. Iedere zw. schap is weer anders en iedereen beleeft het ook weer anders rond de 7 maanden, dus is denk ik heel moeilijk om daar advies over te geven.

9. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Ik ben de eerste keer met 7 maanden zwangerschap nog naar Griekenland geweest.
    En de tweede keer met 8 maanden nog naar Texel.
    Lekker gaan dus.

10. Hester

Hester Niet meer actief

Gewoon gaan!
    Wij gaan met 6 maanden nog naar Curacao en met 27 weken naar Spanje en wie weet daarna nog wel weer weg als alles goed blijft gaan :D

11. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik zou op wintersport, maar omdat ik nu zo veel klchten heb gat dat niet door.

12. milou

milou Niet meer actief

ik ga volgende maand, en dat is dan een week of 8 voor mijn uitgerekende datum, naar de weissensee. we zitten daar in een hotel en iedereen gaat schaatsen. ik ga dan lekker wandelen, fotograferen en luieren. als ik niet meer kan wandelen dan wordt het alleen maar luieren, sauna enzo. we gaan wel voor de zekerheid in 2 dagen er heen rijden en als dat meevalt kunnen we in 1 dag terugrijden.

13. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik zou het niet meer durven, ben met 30weken1dag bevallen. En paar dagen hiervoor met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Maar ik vermoed dat een evt ziekenhuisopname toch wel in de annuleringsverzekering zit.
    Dus lees die voorwaarden door als je toch wilt gaan, en als je boekt.. veel plezier alvast!

Groetjes Daphne

14. mamavanmerijn

mamavanmerijn Actief lid

12 okt 2006
    298
    1
    0
    Wij hadden onze vakantie al geboekt voor ik wist dat ik zwanger was. Kamperen in zuid-frankrijk. Echter ben ik nu 8 maanden. Ik doe dat niet meer.
    Lijkt me niet echt comfortabel om dan nog in een tent te zitten 3 weken.

Ik heb kunnen annuleren, want het viel bij ons onder de annuleringsvoorwaarden gelukkig.

We gaan nu begin maart naar canarische eilanden.. lekker 2 weekjes weg

15. bengel

bengel Niet meer actief

tot hoeveel weken mag je vliegen eigenlijk? Wij zitten in de MMM en willen even wachten met boeken want stel je voor dat ik in hoogseizoen een walvisje mag zijn...en we weten niet of t kan etc. We zouden willen vliegen naar Griekenland..
    ervaringen?
    Gr Bengel

16. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Ik ging met 8 maanden naar centerparcs (reclame...) in Nederland, had op voorhand het dichtsbijzijnde ziekenhuis gezocht, vluchtkoffer meegenomen en geregeld dat ik de dag voor het vertrek op vakantie nog bij de gynae langs kon en dat hij een 'geschiedenis' van mijn zwangerschap op papier had gezet met z'n telefoonnummer erbij voor het geval de kleine zich op vakantie zou aankondigen. Heb een zalige vakantie gehad en de kleine is op 40 weken 1 dag geboren in Belgiƫ ;)

17. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Geloof tot 7 maanden, maar dat verschilt per maatschappij.
    Ik vond het stijgen en dalen minder...de kleintjes ook, hebben me een gekneusde rib bezorgd.
    Maar de vakantie was heerlijk....Griekenland is ook zo mooi.

Deel Deze Pagina