wanneer vertellen op het werk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zonnetjes, 9 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    ja dat is dus mn vraag, wanneer hebben jullie het verteld op het werk? met hoeveel weken? ik werk fulltime en zit erover na te denken om het binnen nu en een aantal weken te vertellen aan de baas.

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik had meteen erg veel klachten waardoor ik me steeds ziek moest melden. Mijn baas wist dat we bezig waren (omdat ik soms onder werktijd naar het ziekenhuis moest voor onderzoek). Ik heb het daarom al erg vroeg aan mijn baas verteld, met 7 weken. Met 9 weken heb ik het op het werk aan iedereen verteld. Om dezelfde reden: iedereen wist dat we bezig waren en ik moest me steeds ziekmelden. Op een gegeven moment zijn de smoesjes op.

3. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Het ligt er helemaal aan hoe je je voelt, als je heel misselijk bent en vaak moet overgeven is het wellicht beter om het nu al te vertellen zodat je werkgever weet wat er aan de hand is. Anders zou ik persoonlijk even wachten tot na je termijn-echo.

Je moet het uiterlijk 3 maanden voor de uitgerekende datum vertellen.

Ik hoefde het niet te vertellen, want mijn werkgever had het zelf door. Vanwege eerdere miskramen heb ik in de 6e week van mijn zwangerschap een angstige week doorgemaakt (bang dat het weer mis zou gaan), en mijn werkgever merkte dat op.

Groetjes, Wendy

4. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Hai Zonnetjes!

Alles goed met je? Voel je je goed?

Even over jouw vraag: Ik denk dat ik zelf nog even zou wachten met vertellen tot je in de safe zone zit zeg maar. Dat zou ik zelf doen.
    Ben benieuwd hoe ze gaan reageren! Misschien beetje vroeg nog maar ga je na de bevalling parttime werken?

Groetjes,
    Booey

5. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Ik heb het maandag verteld.
    Echo van zaterdag daarvoor zag er goed uit en ik kreeg al een buikje... En nu kan ik er mee pronken :D

6. melle

melle Bekend lid

31 mei 2006
    921
    1
    0
    Ik heb het met een week of 8 tegen 2 collega's verteld die ik kon vertrouwen, zodat ik toch een beetje mn ei kwijt kon op mn werk (je wilt natuurlijk alleen nog maar over je zwangerschap praten hihihi) En ik heb het mijn baas en de rest verteld met 12 weken met mn eerste echo in de hand...

7. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Ik heb het twee dagen geleden verteld.
    Steeds overgeven op het werk , en er spierwit uitzien gaat toch opvallen :)
    al die vragen over mijn gezondheid waren ook niet meer met smoezen te beantwoorden.
    Morgne termijn echo. Als het mis blijkt, tsja dan ben ik toch een paar dagen afwezig om eea te verwerken dus dan komen ze er toch wel achter.

8. Hester

Hester Niet meer actief

Ik met 11 weken de baas, 12 weken naaste collega's en 13 weken de rest

9. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik denk dat ik wacht tot ik 12 weken ver ben. dan vertel ik het pas op mijn werk. hopen dat mijn figuur me niet eerder verraad.

10. nicole31

nicole31 Lid

31 aug 2006
    15
    0
    0
    het ligt eraan wat voor werk je doet.
    maar ik werk met chemicalien en kon bepaalde werkzaamheden niet meer uitvoeren.gelukkig zat ik op een andere afdeling en kon het goed verbergen(kreeg een mk maar dat weet alleen een paar collega's) maar nu is het een ander verhaal. ik denk dat ik het over 1a 2 weken toch aan mijn leidinggevende vertel(dan ben ik bijna 7wk)
    maar het kan dus ook eerder gebeuren.
    dan hoop ik ook tot 12 wk om aan de rest van mijn collega's te vertellen.

11. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Ik heb het meteen aan mijn baas en twee lieve collega's verteld. Met 8 weken heb ik het de rest verteld.
    De vorige keer heb ik het met 7 weken verteld. was wel fijn omdat ik met mijn miskraam veel steun van ze heb gehad.
    groetjes Femke

12. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    ik ben al met 7 weken opgenomen in het ziekenhuis dus toen moest ik het al wel vertellen. daarbij was mijn leidinggevende ook zwanger en 2 weken verder als mij. dus om problemen te voorkomen (die er nu toch zijn!) dacht ik verstandig te zijn om het op tijd te vertellen.

als ik niet zo ziek was geweest had ik misschien gewoon gewacht tot de 12 weken. vrienden hebben wij het ook pas later verteld. behalve goede vrienden die wij wekelijks zien en de ouders. maar die zagen het al meteen an mij, ik hoefde ze niks te vertellen hahaha

13. MJB

MJB Lid

23 aug 2006
    25
    0
    0
    Eindhoven
    Ik heb het met 8 weken verteld, maar meer omdat ik diabetes heb en nu om de 2 a 3 weken langs het ziekenhuis moet, vaak bloed moet laten prikken en elke week contact op moet nemen met de diabetes verpleegkundige. Dus vond het beter om eerlijk te zijn dan om elke keer smoesjes te moeten verzinnen.

Ik ben er eigenlijk wel blij mee want dan kan je er ook gezellig over kletsen op je werk.

Deel Deze Pagina