Ik was me een beetje aan het verdiepen in de zwangerschapscursussen. Een kennnis (met 3 kids) zei me dat ze 2 keer gymnastiek heeft gevolgd en de laatste keer yoga; zei heeft niet veel aan de gymnastiek gehad maar wel aan de yoga (ivm pijn opvangen). Yoga lijkt mij op zich ook wel wat om te gaan doen....heeft iemand hier al ervaring mee....aanrader of niet? Alvast bedankt! Liefs
ik ga 2 zwangerschapscursussen doen, nl yoga en mensendieck. met de yoga ben ik al begonnen. ik vind deze lessen wel goed. ze zijn gericht op de ademhaling en ontspanning. dus je krijgt allemaal tips en oefeningen om je lichaam en mn je bekkenbodem te kunnen ontspannen. ook laten ze zien wat er gebeurd als je niet ontspant. ik vind het heel nuttig. de mensendieck begint vanavond voor het eerst. dus dat weet ik niet. maar die ga ik doen omdat dat meer gericht is op je houding tijdens en na de zwangerschap. ik heb namelijk een slechte houding en vaak wel last van mijn rug. ik denk dat dit wel een heel andere cursus is.
Hoi Alice, Ik volg zwangerschapsyoga en ik moet zeggen dat ik het vooral een heerlijk anderhalf uur ontspanning vind. of ik er tijdens de bevalling iets aan heb moet nog blijken Mijn mannetje wordt altijd lekker actief op die momenten, en dan kan ik er extra van genieten. Liefs Emma
Ik begin 24 januari met zwangerschapsyoga en ik heb er alleen maar positieve verhalen over gehoord...
Hoi hoi, Ik heb me ook aangemeld voor yoga, het lijkt me heerlijk, al kan ik nog niet uit ervaring spreken. Zorg er echter wel voor dat als je voor yoga kiest, dat je je op tijd aanmeldt! Die klasjes zitten namelijk zo snel vol!