7 miljoen, hoe slecht?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door nien992018, 17 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nien992018

28 okt 2009
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai,

Wij hebben vorige week te horen gekregen dat het zaad van mijn vriend niet in orde is. Hij scoorde 7 miljoen waarvan alles afwijkend in vorm was.
    Van dit laatste zei de gynacoloog dat we ons niks hoefden aan te trekken omdat ze hier niet naar zouden kijken.
    Daarnaast heb ik een onregelmatige cyclus (22 tot 47 dagen)
    De volgende stap is een smaenlevingstest. De gyn zei dat als dit ook negatief is dat we "geholpen"gaan worden. Bij een postieve uitslag moeten we het nog 6 maanden proberen anders helpen ze ons alsnog....met helpen wordt er dan ivf bedoelt of is 7 miljoen niet zo slecht en zijn er nog andere opties....
    WSie heeft ervaring en wat kunnen we nog verwachten???

2. trotse moeder

trotse moeder Actief lid

12 sep 2009
    404
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meid
    Wij hadden hetzelfde probleem met de zwemmers, geen samenlevingstest gehad, dus weet niet hoe dat gaat. Wij gaan voor iui in maart'

veel succes meis trotse moeder

3. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoihoi,

Ik denk dat ze dan IUI gaan proberen.
    Vaak wordt IVF pas toegepast als je onder de 1 miljoen zaadjes zit. (of natuurlijk andere oorzaken, maar even kijkend naar het aantal)

Succes!
    Liefs Loesie

4. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hi nien.

wat vervelend wat jullie te horen hebben gekregen :(

de ' wenselijke hoeveelheid en kwaliteit zaad ' kan je met google wel terug vinden,
    inderdaad is vanaf 20 miljoen ' normaal ' dus 7 miljoen een stuk minder.

ik zou willen zeggen dat als er veel goed bewegende, en niet afwijkende zaadjes zijn, dat niet persee een probleem (bv voor IUI) zou hoeven zijn.

maar je gyn zegt dat ze daar niet naar kijken?? naar het feit dat alles een afwijkende vorm heeft?
    ik moet eerlijk zeggen dat ik dat vreemd vind.

overigens, ben jij niet (verder) onderzocht omdat je zo'n onregelmatige cyclus hebt?

ik weet niet hoe lang jullie al bezig zijn en hoe oud jullie zijn, maar ik zou me niet laten wegsturen voor een halfjaar zonder dat jij bv ook wat hulp (hormonen) krijgt je cylcus regelmatiger te maken.

zodat je meer kans(en) hebt.

heel veel succes!

5. Loe

Loe Niet meer actief

ik ben het met klingel eens!

6. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik ben het ook zeker met Klingel eens.

Wat vervelend dat je dit te horen hebt gekregen.

Onze zaaduitslagen waren de eerste keer 9,4 mln en de tweede keer rond 8,6 mln. Nooit iets gezegd over afwijkende vorm o.i.d. Ze zeiden dat het niet super slecht was. Ook wij hebben nog even zelf geprobeerd omdat ik ook iets af moest vallen omdat mijn cyclus heel onregelmatig was.

Toen 6 IUI behandelingen gehad, alle 6 mislukt.

Toen 1 IVF behandeling, 15 eicellen, maar 1 matige bevruchting en ik zag op het zaadformulier dat er veel afwijkende en ronde cellen waren. En erg trage cellen. Dus dat maakt wel degelijk uit. Wij gaan volgende week starten met ICSI.

Niet om je bang te maken dit verhaal, maar wel om aan te geven dat je niet alles klakkeloos aan moet nemen wat de artsen zeggen.

Succes!

7. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    ik denk dat t heel erg van belang is meer info te vragen.

je mag een copie van de uitslag van t zaad krijgen. die zou je dan kunnen vergelijken met ' de wenselijke waarden '
    misschien is het wel fijn om die te hebben om je (met hulp van internet of ons?) een beter beeld te vormen.

ook niet om je bang te maken, maar ik heb een slecht gevoel bij zijn opmerking ' alles is afwijkend maar daar kijken we niet naar '

en een half jaar verder met deze kwaliteit plus het feit dat jij zo'n onregelmatige cyclus hebt... dat zou ik echt niet accepteren.

maar nogmaals ik weet niet hoe lang jullie al bezig zijn en of je misschien meer geduld hebt dan ik ;)

succes!

8. Revenant

Revenant Lid

22 okt 2007
    47
    0
    0
    verkoopmedewerker
    Overijssel
    Wij zelf hebben 3x iui gehad, 2 x met een zaadtelling van 18 miljoen! en de 3e keer met een zaadtelling van maar 1 miljoen! En je raadt het al van de laatste keer ben ik zwanger! Dus maak je niet te druk om de aantallen..

9. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    het gaat niet zozeer om de aantallen als wel om t feit dat alles abnormaal gevormd is denk ik revenant..

10. georgi

georgi Lid

26 feb 2009
    35
    0
    0
    hoi,

Wat vervelend allemaal en ben het ook wel met de rest eens.
    Toch zijn aantallen en beweeglijkheid doorslaggevender als de vorm.
    Ook jouw onregelmatige cyclus is misschien wel van groot belang en zou je daar zeker niet mee weg laten sturen. Met die samenlevingstest komen ze ook wel achter hoe het met je eisprong gesteld is.
    Het zaad van je vriend zou ook meerdere keren beoordeeld moeten worden,het kan zo verschillen.Mijn vriend had de ene x 4 % normale vorm daarna weer 7% normaal.De gyn heeft toen ook gezegd dat ik me er niets van moest aantrekken. Het lab heeft ook gezegd dat ze zo kieskeurig waren dat bijna niemand 10% normale vorm haalden.Dat heeft me toen wel gerustgesteld. veel succes:)

11. nien992018

28 okt 2009
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!
    Mijn eisprong is onderzocht (bloedprikken) en ik heb een echo gehad. Dat was allemaal goed.
    We zijn nog helemaal niet zo lang bezig in verhouding, pas 7 maanden.
    Ik kwam voor een andere reden bij de gynecoloog terecht en uiteindelijk zijn ze naar mijn onregelmatige cyclus gaan kijken en wilden ze voor dat ik binnenste buiten gekeerd zou worden ook het sperma checken en zo ging het al heel vroeg lopen!!
    We gaan morgen een tweede keer het sperma laten checken en daarna de samenlevingstest....volgende week bij de uitslag zal ik alles mee naar huis vragen (qua uitslag)
    Dank jullie wel

Deel Deze Pagina