Overstappen op forte? Of toch niet? Help!!!

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Mommy83, Jul 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mommy83

Mommy83 Actief lid

Aug 20, 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Mijn zoontje van bijna 6 weken oud krijgt al vanaf dat hij 3 weken is volledig flesvoeding. We geven hem de Nutrilon H.A. Nu is het zo dat hij elke 3 uur komt (ook 'snachts, je kunt er de klok haast op gelijk zetten!) en per voeding 120/130ml drinkt (meestal gaat die 130ml op). Soms is het echt 'rekken' tot die 3 uur, want dan wordt hij al eerder hongerig wakker.We verdikken de voeding met anderhalf schepje JBPM, zodat hij ong. 15-20 minuten doet over de fles (incl. tussendoor boertje laten). Vorige week op het consultatiebureau geweest, en zoals ik al verwachtte krijgt hij teveel voeding. De arts adviseerde me om toch terug te gaan naar 90+3 (eventueel 10 ml water extra) Dit ging 1 a 2 dagen goed, maar hij lijkt nu toch weer ontevreden te worden. Moet ik nu over gaan op flesvoeding voor hongerige baby's, zoals de arts adviseerde? Vind ik zelf niet echt een goed plan, we geven niet voor niets H.A. ! (allergie en eczeem in de familie).
    Help, weet het echt even niet meer!
    Alvast bedankt voor het advies!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,
    Dat is een lastige keuze. Hoeveel voeding geef je nu per 24 uur? Wat is het gewicht van je kindje?
    Wanneer je zoontje een verhoogde kans heeft op een koemelkallergie heeft het de voorkeur om als je flesvoeding heeft een hypo-allergene flesvoeding te geven (liefst tot 6 maanden). Er is sprake van een verhoogde kans wanneer jezelf of je partner een allergie/allergische klachten heeft of als je als kinderen hebt met een allergie.
    Misschien kun je nog even kijken hoe het gaat. Je kunt evt. wat water tussen de voedingen door geven (10-20 ml) om het te rekken. Verder kun je weinig doen. Dan is het afwegen wat je de voorkeur geeft.
    Groetjes Angelique

Share This Page