Ik hoop dat iemand advies kan geven...sinds een ruime week gaat ons ventje aan het muiten met de middag- en de avondfles. Hij wil die gewoon niet meer drinken, drait zijn hood weg en het is echt brullen...Wat zou de reden kunnen zijn? Krijgt hij te veel of te dicht op elkaar? Dit is zijn schema: 7.00 210+7+2 scheppen Bambix 11.00 150 gr fruit 12.30 210+7 (we zijn net begonnen met brood te eten, hij eet misschien 3 of 4 minihapjes voordat hij de fles krijgt) 15.30 soms een liga met wat sap 17.00 groentehap 150 gr en 70 m yoghurt als toetje 19.00 210+7+2 scheppen Bambix Hij krijgt verder wat extra drinken verdeeld over de dag. De laatste fles nar achteren schuiven kan niet want hij gaat om half 8 naar bed en slapt dan door tot 's ochtends. Wie heeft ideeen?
hier wil ze ook haast niet meer hoor. ik geef sochtends dehelft van de fles in n bord met bambix....en de andere helft drinkt ze op of als ze meer wil geef ik die helft ook in n bord met bambix. en als ik t fruithapje te dicht op dr fles tussen de middag geef drinkt ze ook minder. ze krijgt hier een frutapura van 100 ml of van olvarit iets meer als de helft. savonds krijgt ze gewoon dr fles om half 8 van 210 cc en 4-5 schepjes nutrix met een papspeen en die heeft ze met 5 min op vaak. en ze drinkt tussendoor ook diksap. met dit weer drinkt ze daar zo'n 200 cc van over de dag verdeeld.
van avent zo een met die streepjes van 1-2-3 dus waar normaal je speen nummer staat staan er streepjes snap alleen niet zo hoe dat werkt.dus draai m gewoon dicht.t gat is wat groter dus krijgt ze t makkelijker op.normaal als het wat te dik is valt ze in slaap en drinkt ze maar de helft op,en nu alles
Hoi hoi, hier zit ik met hetzelfde probleem. Sara wilt haar ochtend en middagfles niet meer. De ochtendfles probeer ik ook te mengen met Bambix, maar de ene keer eet ze dit wel en de andere keer ook niet. Verder drinkt ze wel meer vocht dan normaal. In de vorm van thee, sterk verdund diksp/ vruchtensap van Friso. Ook eet ze gewoon netjes haar fruit, groente en boterham op. Heeft iemand nog tips? Aisca
zou er geen probleem van gaan maken. Esmee was 7 maanden toen ze geen opvolg melk meer wou, ze drinkt nu half volle melk. dat geklier elke keer met die flessen,kon bijna alles steeds weg gooien. en pap moet ze zo ie zo al niet.
Thijmen had/heeft het ook. Hij krijgt nu pyamapapje 's ochtends en vanillepap 's avonds. Dat gaat er gelukkig wel in. Heb nu opvolgmelk met een smaakje gekocht. Dat drinkt ie wel (min of meer ) Weet ook niet wat het is. Misschien echt geen dorst? Ik geef de fles bij het brood nu in delen, dan krijgt ie er meer van op. Ik heb trouwens ongeveer hetzelfde schema als jij. Ik doe alleen de avondfles laat (om half 10). Dan maak ik hem nog even wakker. ps Inkie1980: bij die 123 speen moet je het streepje wat je wilt bij de neus houden. Dus als je hem niet te snel wilt laten gaan, het ene streepje bij de neus etc...
oh ok.dus terwijl ze drinkt en je zou de fles draaien dan veranderd dat weer dus? ben ik misschien ](*,) maar snap m niet helemaal denk ik...maar geeft niet heb ik wel vaker last van (mag nog he..)
Ja klopt, als je begint met 1 bij de neus heb je een klein "straaltje", draai je dan tijdens het drinken naar 2 dan wordt het iets meer en naar 3 weer iets meer. Handig bij nutriton bijvoorbeeld omdat dat indikt tijdens het drinken. Of als ze moe worden oid.
haha ok dan weer wat geleerd! wist ik echt niet joh...ken je nagaan.... ik wist wel iets met standen maar dacht eerder aan dat je dat regelde dmv vast draaien. maar goed vanavond ff uitproberen,dan krijgt ze toch een dikke voeding (grote fles en paar scheppen r.b.)
Als ze de fles niet meer willen, kun je het ook iets dikker maken en dan met een lepel geven. Of met een tuitbeker. In de tijd dat onze oudsten baby's waren, moesten ze zo rond de zeven, acht maand van de fles af, omdat dat beter zou zijn voor de mond, de stand van de tanden en het praten.
ik heb van difrax zo'n oefen beker gekocht.met zo'n gleuf erin.en daar laten we dr af en toe wat uit drinken. staat op de verpakking 12+ maar ze zeggen dat je vannaf een half jaar mag leren drinken uit n beker. dan wel een plastic beker. maar omdat t weer wat anders is wil ze t erg graag.soms iets te graag hihi en dan moeten we de beker goed beethouden.
Het pyamapapje gaat er hier wel goed in, net al een fruitflesje. Heb het cb opgebeld wegens evt. te kort aan vitamines, maar daarvan kreeg ik te horen dat Sara haar dagelijkse hoeveelheid melkproducten gewoon binnen krijgt. Een schaaltje yoghurt/ kwark enz. telt namelijk ook mee. Kortom ik maak me weer zorgen om niks. Ik dacht dat kinderen pas vanaf een jaar gewoon melk mocht hebben. Ik geef haar af en toe wel een slokje uit mijn beker hoor. Vind ze heerlijk. Aisca.
ok ja idd yoghurt telt idd ook mee natuurlijk. krijgt ze hier idd ook savonds lekker wat van binnen. maar dacht dat gewone melk idd pas echt met n jaar mocht ivm bepaalde bacterieen (hoe ik daar nu weer bij kom dan ) wordt wel steeds makkelijker he als ze wat ouder worden.dan kun je ze ook wat meer van onszelf geven.als we wegzijn geef ik dr nog wel eens n stukje brood,of n slokje water uit mijn beker...vinden ze toch intresant.en krijgen toch wat extra binnen zo.
Sara laat ik soms ook uit een gewone beker drinken. Dat wordt een gezellige kliederboel, maar met dit weer maakt dat ook niks uit. Van een tuitbeker moet ze trouwens niks hebben...
ja ik heb van die anti-lek (no-spill) bekers van nubby.maar is niet antilek vindt ik....hihi ik heb nu zo'n beker van de hema met van die balletjes in de dop.en dan met een speen van bibi (melk speen) waar alleen wat uit komt als ze erin "bijt" is de beste tot nu toe.ik wi geen drinken geven met de avent flessen waar haar voeding uit krijgt.