welk hapje?

Discussie in 'Voeding' gestart door ingping, 28 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ingping

ingping Lid

15 jun 2008
    7
    0
    0
    mijn dochtrje wordt volgende week 6 mnd. nu wil ik potjes voeding gaan geven. fruit heb ik al geprobeerd maar dan lijkt ze de hele dag krampjes te hebben (misschien toch te zuur nog, aangezien ze last heeft van verborgen reflux). ik ben daar dus maar weer voor even mee gestopt en wil het nu proberen met potjes warm eten. bij moijn zoontje ben ik destijds begonnen met 5 maanden met potjes en gaf toen die potjes va 4 mnd met alleen groenten, en met de 6 mnd ben ik overggegaan op die potjes van 6mnd met aardappels, vlees en groenten. aangezien mijn dochtertje nu pas bijvoeding krijt met haar 6 mnd vroeg ik me af waar ik nu mee moet beginnen. toch met die potjes van 4 mnd of gelijk met de potjes van 6 mnd (of zijn die nog te grof, aangezien ze nog niet echt iets gewend is vanaf de lepel en qua brokjes ed). en hoelang moet ik dan evt die potjes van 4 mnd gebruiken voordat ik over kan stappen op die van 6 mnd? en hoeveel geven jullie de eerste keren? een paar hapjes? en dan een half potje ofzo. Erg he, het is nog niet eens twee jaar geleden dat k mijn zoontje voor het eerst ging bijvoeden, maar weet er nu al helemaal niks meer van hoe of wat. maar dat was zo'n oeie eter dat alles vanzelf ging zeg maar. die gaf het zelf wel aan.
    kan iemand me helpen? bedankt alvast. gr inge

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Misschien is het ivm de reflux beter om te beginnen met vers? En dan worteltjes ofzo? Wat je over hebt kun je makkellijk invriezen. Ik zou in elk geval beginnen met 1 soort als je voor potjes kiest, als ze er dan last van krijgt weet je waar het van komt.

De eerste keren eten ze vaak maar een paar hapjes, als je geluk hebt... ;) Bij Jelle belande het meeste op de grond, maar hij had het na een paar keer wel door... :)

3. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik zou gewoon de potjes vanaf 4 maanden nemen. Dan leert ze eerst alle smaakjes apart te eten. Wij begonnen met een paar hapjes; 3 ofzo. En dan 3 dagen achter elkaar hetzelfde. Dat werd snel een half potje en daarna een heel! Dan kun je overstappen op de 6 maanden potjes. dat is wat dikker maar ook vaak allerlei groenten gemengd. Vaak zit er ook aardappel en vlees bij. Van aardappel kreeg mijn zoontje in het begin krampjes (zat in een potje gemengde groenten vanaf 4 maanden) Maar nu heeft hij daar geen last meer van. Gewoon even proberen wat ze lekker vind!

4. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Ik ga ook volgende week beginnen met bijvoeden dus weet het ook niet precies ;) Maar omdat Mike ook een beetje gevoelige darmpjes heeft en snel spuugt ga ik ook beginnen met groente ipv fruit. Ik wil zelf eten maken. Dacht te beginnen met groente als worteltjes, pompoen, courgette... Als je potjes wilt geven zou ik persoonlijk ook beginnen met die voor 4 mnd.

Deel Deze Pagina