Ons ukkepukkie mag nu van het cb nu hele boterhammetjes eten. Ze eet al braaf haar groente en fruit. Dus heb ik met het cb een nieuw schema uit zitten dokteren hoe om te gaan met haar nieuwe eten en dit overgedragen aan het kdv. Maar ik kreeg als antwoord dat ze dan gewoon in hun schema mee moet. Dat snap ik, en vind het ook leuk als mijn kleine dametje samen met de andere kindjes haar boterhammetje wegsabbelt. Maar in hun schema zit ook 2x per dag sap + koek (bv liga). In dat schema komt ze dan dus ook. Ik vind het al een hele stap de kostbare bv melk te vervangen voor een boterham, maar voor koek? Is dat nou nodig? Ik ben zelf een koekkiemonster, wens dat mijn dochter niet toe. Zijn die kdv koekjes nou een zinvolle aanvulling op haar dieet? Hoe gezond zijn die (liga en andere) koekjes eigenlijk? Ben ik nou een zeurkous? Ze gaat dus van 2x fles bv melk en 1 x fruit nu naar 2x sap met koek, 1x brood en 1x fles op het kdv. Wat vinden jullie hier van?
Ik vind het niet raar wat jij vindt. Laat je kind maar lekker genieten van het broodje, voor je het gaat vol stoppen met koek. De creche moet ook begrijpen dat je in een overgang zit en dat je kleine dus nu begint met brood eten en niet met koek eten. Dat is iets wat je daarna in voert, wanneer jullie daar aan toe zijn. De creche moet ook begrip hebben dat kinderen geen machines zijn en ze dus niet allemaal hetzelfde op dezelfde tijd kan toe dienen als ze zo klein zijn. Over een half jaar is dat weer anders natuurlijk.
Ik zou het gewoon aangeven om de creche, dat je dat je nog niet wilt dat ze aan de koek zit. Bij ons op het kdv begonnen ze ook met 7 maanden met yoghurt, heb gewoon aangegeven dat ze dat pas mag als wij dat aangaven. Vonden ze echt geen probleem hoor. Kijk, ze zijn nog aardig jong, voor het grootste deel gaan ze wel mee met de groep, maar hier en daar een uitzondering maken ze nog probleemloos (tenminsten, op dit kdv doen ze er niet moeilijk over).
Mijn dochter is sinds 2 weken ook over op het creche ritme en dat gaat een beetje anders dan thuis, maar dat vind ik prima. Samen aan tafel zitten is ook belangrijk. Maarrrr, ze krijgt wel gewoon hetzelfde als thuis! Niks geen koek hoor. Ze krijgt gewoon een crackertje met een beetje smeerkaas en diksap. Bij de boterham drinkt ze ook een beetje diksap, maar dat krijgt ze thuis ook. 1 van de flessen is nog een tussendoortje, dus koek is helemaal niet nodig! Ik vind ook best dat je mag zeggen dat je niet wil dat ze koek krijgt hoor!
Ik vind het eerlijk gezegd belachelijk dat ze koek geven op het KDV. En zou dat ook niet accepteren. Ook sap is helemaal niet goed: zuur en zoet! Lekker mamamelk laten drinken en een boterhammetje erbij ... (en dat moeten vervangen ... lekker rustig aan doen hoor, in mamamelk zit gelukkig nog heeeeeeeel veel goeds dus dat bijvoeden heeft geen haast. Tenzij jij dat zelf wilt natuurlijk)
Je zou ook voor kunnen stellen om ze jouw dochter ipv een koek een stukje broodkorst aan te laten bieden. Dan zit ze niet toe te kijken hoe de andere kindjes aan het smullen zijn, maar kan ze zelf ook iets eten.
Wat raar van jouw kdv... Eva krijgt nog 3 flessen mee en daar doen ze helemaal niet moeilijk over! Ik wil juist dat het voor Eva een beetje hetzelfde is als thuis. Thuis voed ik haar na elke maaltijd, dus krijgt ze op het kdv ook melk na elke maaltijd. Soms drinkt ze haast niet. Over een maandje wil ik een voeding weglaten, eerst eens kijken hoe dat thuis gaat. Eva draait trouwens ook mee met de groep, maar dat komt toevallig ook goed uit en dan vind ik het leuk voor Eva en makkelijk voor de leidsters als dat kan. 's Ochtends krijgt ze fruit, tussen de middag boterham met diksap en 's middags een rijstwafeltje met wat diksap. En dus telkens erna een fles.
Ik vind het ook raar dat ze koek geven op het kdv bij ons alleen rijstwafel. Het schema daar is wel totaal anders dan dat ik thuis heb, maar dat vind ik niet zo erg. Maar ik wil niet dat ze hem diksap of koek gaan geven. Hij vindt water en rijstwafel en yoghurt zonder iets nu nog heerlijk. En als het aan mij ligt blijft dat voorlopig ook zo.
Heel raar! Vind het een beetje raar voor een kdv, geen goede reclame. Ik zou het ook niet willen hoor. Koek is helemaal nog niet nodig op deze leeftijd. Jesse krijgt geen tussendoortjes, soms een paar framboosjes als hij net wakker is en de maaltijd duurt nog even. Helaas is bij mij de borstvoeding mislukt, en dat is al erg genoeg. Dus als jij bv door wilt geven, hebben zij zich daar toch aan te houden?