7 vlindertjes, hoe moet het nu toch verder?

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door havefun, 5 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klussertje80

Klussertje80 Niet meer actief

Havefun Meis ik wil je alleen maar zeggen dat ik je een moedige meid vind. Een aantal meiden kennen mijn verhaal en vinden mij ook ontzettend moedig. Maar een vraag hoe merk je dat je een b12 te kort hebt? ik zelf heb nu 5 mks achter de rug en volgens het ziekehuis zijn zowel me man als ik helemaal gezond. maar ik kan niet herinnere dat er gecontroleerd is op b12 :(

2. havefun

havefun Bekend lid

19 dec 2007
    576
    1
    0
    dromenland
    hoi klussertje,

ik weet natuurlijk niet welke onderzoeken er bij jullie allemaal zijn gedaan, maar bij ons zijn alle mogelijke onderzoeken gedaan. als bij een bloedtest je foliumzuurgehalte gemeten wordt, en die wijkt erg af, dan gaat de laborant automatisch je b12 gehalte meten. Dit was bij ons ook gebeurt, maar door de arts in het ziekenhuis over het hoofd gezien!@#
    Ik ben afgelopen jaar bij de huisarts geweest ivm diverse klachten en hij vond het verdacht veel klinken als een b12 tekort. Laten prikken en idd, een extreem tekort. Helaas is het zo, dat als je zwanger wilt worden je foliumzuur slikt, maar door dit foliumzuur worden de klachten van een b12 tekort eigenlijk erger en door het gebruik van foliumzuur kan een tekort niet aan het licht komen, omdat deze twee vitamines allebei in de vitamine b groep vallen.
    dus, stoppen met foliumzuur en na een paar weken bloed laten prikken. Hopelijk heb je een arts die je verhaal wil geloven, want veel artsen in nederland geloven niet dat een b12 tekort een groot scala aan klachten kan veroorzaken. Kijk ook eens op de site van http://home.hetnet.nl/~HINDRIKDEJONG/index.html, dit is een site over vitamine b12 tekort. er staat heel veel info op, die kun je eens rustig doorlezen en meenemen naar je arts.
    Veel succes en jij ook sterkte.

3. Klussertje80

Klussertje80 Niet meer actief

Ik heb net een online vitamine en vezel test gedaan door de vitamine pillen van de aldi en me etos zwanger worden pillen heb ik van alles genoeg binnen behalve van omega 3 maar ja daar kan ik niets aan doen.

4. havefun

havefun Bekend lid

19 dec 2007
    576
    1
    0
    dromenland
    Een online test lijkt me meer een indicatie, maar geeft natuurlijk nooit geen uitsluitsel over het een en ander.
    bijv. een keer diarree kan al genoeg zijn om een storing te veroorzaken in je darmen, waardoor dat ene kleine stukje darm dat vitamine b12 uit je voedsel haalt verstoord is, waardoor er een tekort kan ontstaan.
    Volgens de richtlijnen eet en drink ik ook genoeg vezels, vitaminen en mineralen, maar heb toch een tekort.
    Ook is bekend dat na een zwangerschap een tekort aan vitamine b12 kan ontstaan, en als je, in mijn geval, een paar keer zwanger bent geweest, die abrupt afgebroken wordt, dan ligt je lichaam hormonaal helemaal overhoop en kan er ook een tekort ontstaan.
    Ik zou gewoon een bloedtest aanvragen bij je huisarts, dan weet je het ook zeker.

5. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    Ik zit ff mee te lezen op dit lijntje en wil even vertellen dat er in het AMC volgend jaar feb een onderzoek komt naar het gebruik van progesteron tijdens een prille zwangerschap en het effect hiervan bij mensen met meer dan 3 miskramen. Ik ga waarschijnlijk aan dit onderzoek deelnemen. Je kunt je aanmelden als je een afspraak maakt bij het miskramen-spreekuur in het AMC.

6. havefun

havefun Bekend lid

19 dec 2007
    576
    1
    0
    dromenland
    noodles, bedankt voor de tip!

Ik heb bij elke zwangerschap al progesteron gebruikt, vanaf de eisprong tot aan de miskraam, dus voor mij is dit ook geen oplossing ( helaas).
    Verder zijn er alle verdere onderzoeken al gedaan,maar er komt helemaal niets, maar dan ook niets vreemds uit. Met de vruchtjes is ook elke keer niets mis geweest, dus ja, dan val je automatisch in de noemer "pech".
    Een goeie vriendin van mij, die in het zelfde schuitje zit, gaat volgende week nog één allerlaatste onderzoek laten doen, in nijmegen in het ZH. Hiervoor wordt je één dag opgenomen, en wordt je bloedplasma etc gecheckt, maar dat is dan ook het laatste wat er onderzocht kan worden. Ik weet dat er in Leiden nog een onderzoek gaande is, naar een soort van trombosevorming in de placenta, waardoor er steeds een miskraam ontstaat, en dit is het enigste waar ik nog een beetje hoop op heb gevestigd, want daar lijkt het nu nog het meeste op. Voor dit onderzoek kan je je niet meer aanmelden, maar ik ga het wel op de voet volgen.

7. boterbloem

boterbloem Actief lid

20 apr 2007
    215
    0
    0
    Hoi havefun,

ik heb nog nooit gereageerd op moeders met Vlindertjes, maar voelde vandaag zo met je mee!
    Ik ken het verdriet van een kindje verliezen niet, maar wel de onmacht dat iedereen in je omgeving een kindje krijgt en ji het ook zo graag wil.
    Ik hoop zo voor je dat je toch nog een kindje mag krijgen, want met zoveel liefde zal het kindje zo welkom zijn.
    groetjes Boterbloem

8. miller

miller Lid

10 nov 2008
    13
    0
    0
    jongerenwerkster
    vlaardingen
    lieve lieve vrouw,

kan niet zo heel veel meer toevoegen aan alle woorden voorafgaand aan de mijne...
    maar wil nog wel even kwijt dat ik het enorm bewonder hoe sterk je bent gebleven en respectievelijk rustig...

ik denk dat ik echt de hele boel kort en klein had geslagen inclussief mn baas...
    je zou er niets mee opschieten, maar goed.

lieve vrouw, heel veel sterkte...
    ik denk aan je

9. havefun

havefun Bekend lid

19 dec 2007
    576
    1
    0
    dromenland
    boterbloem en miller, bedankt voor jullie berichtjes.

Idd. Je zou het liefste de hele boel kort en klein meppen, maar je schiet er helemaal niets mee op. Als er één ding is wat ik geleerd heb de afgelopen jaren, dan is het dat je misschien beter je energie ( zowel positief als negatief) aan kunt wenden voor je herstel. Zoveel emoties, zoveel verdriet en wanhoop, teleurstelling en onmacht, dat kost al zoveel energie, dat je al je energie daar voor nodig hebt. Wijsheid komt met de jaren, en niets is minder waar. Wat niet wil zeggen dat het nu makkelijker is, nee het is juist verrekkes moeilijk. Ik kom er zelfs achter, nu dat we een tijdje rust in ons leven en aan ons lijf hebben, dat het er nog harder ingehakt heeft als dat ik eerst gedacht had. Ik kan nu niet eens meer begrijpen hoe ik het allemaal klaar heb gespeeld, al die ziekenhuisbezoekjes tussendoor, afwachten, spanning, hormonen spuiten/slikken, pfff, op dit moment heb ik er niet eens de puf voor om er weer aan te gaan beginnen, laat staan dat ik niet eens zou weten waar ik de tijd vandaan zou moeten halen om weer alles in gang te moeten zetten. Maar, zeg nooit nooit, want de afgelopen jaren is het ook gelukt, dus als het straks weer moet , dan gaat het ook wel weer, alleen nu nog even niet.

Deel Deze Pagina