Onze dochter van 19 maanden houdt ontzettend van melk. Omdat ze erg licht is voor haar leeftijd, heeft het CB ons geadviseerd om langer door te gaan met de opvolgmelk (we gebruiken friso 3), omdat daar meer calorieen inzitten. Ze is overigens erg actief hoor en een goede eter. Ik heb echter een paar vragen: -hoeveel cc aan melk(producten) moet ze binnen krijgen per dag? Ze krijgt nu 's ochtends pap met 200 cc melk, 's middags bij de lunch 100 cc uit een beker, tussendoor yoghurt (100 cc) en voor het slapen gaan nog een fles met 200 cc. Is dit te veel? -De fles voor het slapen gaan is echt een ritueel, ze geniet daar duidelijk van en gaat daarna makkelijk slapen. Is het erg dat ze nog die fles krijgt? Ze drinkt overdag heel slecht, dus we zijn ook blij dat er dan nog 200 cc in gaat. -Hoeveel cc aan vocht heeft een peuter van 19 maanden per dag nodig? Ik hoop dat je me kan helpen. Dank je wel!
Hallo, Je kindje heeft in deze leeftijd 300-400 ml melkproducten per dag nodig. Het is helemaal geen probleem om de laatste fles aan te houden. Je kindje heeft per dag 500-1000 ml vocht nodig, dat is inclusief het vocht dat ook in bijvoorbeel de fruithap zit. Groeten Eveline