Wat doen met je peuter op regeldagen?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Jennifer0306, May 4, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

May 19, 2012
    809
    7
    18
    Hallo iedereen,

Ik vraag me dit af! Ik heb een dochtertje van vandaag 10 dagen oud. Ze zit al zo n twee dagen en vandaag in de befaamde regeldagen naar mijn idee en wil bijna elk uur drinken overdag. Prima, ik voed op verzoek dus geef er ook aan toe.
    Ik heb echter ook nog een peuter rondlopen en ik merk dat zij ook haar aandacht wil. Hoe doen jullie dit? Ik word wel met de dag behendiger met 1 hand maar ik kan voor mijn gevoel niet genoeg met haar doen en dan voel ik me schuldig.
    Hoe doen/deden jullie dit?

2. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,104
    29
    48
    Samen boekjes kijken / voorlezen, filmpjes kijken, puzzelen, met de Duplo bouwen... met één hand inderdaad. Oefenen met voeden in de draagdoek (kan ik nog steeds niet maar sommige mama's zijn hier heel behendig in). Of hulp van familie inschakelen om wat leuks te ondernemen met je oudste.

Je kleintje hoef je eigenlijk enkel aan te raken om aandacht te geven, al je andere aandacht (praten, zingen, spelen, betrekken bij alles wat je doet) kan naar je oudere kindje(s) gaan. Het is sowieso voor iedereen even wennen om de aandacht te verdelen, en voor een eerste kindje dat een broertje of zusje krijgt wellicht nog het allermeest.

Even heel erg toegeven aan regelmomenten, maakt dat ze (relatief) korter duren en daarna komt vaak weer een periode met een vlotter ritme.

3. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Misschien slecht, maar hier is de tv en de iPad mijn grote vrienden in de avond als mijn zoons continue willen drinken.

4. floppie888

floppie888 Bekend lid

Sep 3, 2014
    793
    549
    93
    Ik ga dan vaak met zoon van 2 en dochter van 11 weken samen in het grote bed, tablet met filmpje erbij en een beetje kletsen tussendoor. Zoon kan dan wel lang rustig blijven.

Je kan tijdens het voeden in ieder geval verbaal aandacht geven aan je peuter.

5. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Mijn oudste was 2 jaar toen zijn zusje geboren werd.
    Mijn middelste wilde vaak drinken en kon ook heel goed clusteren.

Ik voedde op de bank en dan las ik (eindeloos ;)) boekjes voor of speelde we samen met speelgoed op de bank (met mijn ene vrije hand). Of liedjes zingen.

Soms ging dat niet goed, dan ging hij uitdagen en kattenkwaad uithalen ;)... Vreselijk irritant, maar ja... baby moet toch gevoed worden. Probeerde het dan zo veel mogelijk te negeren en hem te prijzen als hij leuk zelf had gespeeld.

6. Tooss

Tooss Actief lid

Apr 11, 2015
    163
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik lees ff mee. Ik verwacht eind dit jaar mijn 2e en ze schelen ruim 1,5 jaar. Ik ben van plan om weer bv te gaan geven. Mij benieuwen hoe dat gaat met een enorm ondernemende dreumes!

Share This Page