7 weken echo uitwendig moeilijk wat te zien!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door muisje14, 16 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zat je huisarts er ook maar een week naast dus... toch? :) En klopte het iig dat er die eerste keer niets te zien was, (want dan was je toen teruggerekend 5 weken).

2. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    klopt :)
    Alleen had de huisarts het al over een miskraam, of over
    een zwangerschap die niet goed was omdat de termijn niet klopte.
    Maar gelukkig is alles goed met ons frutseltje :D

3. eline20

eline20 Niet meer actief

Dit had ik ook.. Bij mij keken ze daarna dan wel inwendig maar zelfs daar zagen ze amper wat! Ondertussen 27 weken zwanger en ligt de kleine voor op groei!

4. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Bij onze vk praktijk kunnen ze ook inwendig kijken, dus verschilt per praktijk denk ik. Ik moest naar ziekenhuis omdat het op miskraam leek, maar verder doen ze hier alles in de praktijken hier in de buurt.

Bij mij hebben ze de eerste 4 echo's inwendig gedaan, ook de termijnecho. Ik kreeg meer echo's (eerste bij 5.3 vanwege bloedingen met stolsels, tweede bij 6.5, derde bij 9 weken en dan de termijnecho met 12 weken) en bij de termijnecho kon je wel wat zien aan d ebuitenkant, maar inwendig was veel duidelijker. Ik was juist blij dat ze het inwendig deden, omdat je dan zoveel meer zag!

5. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    ik had een echo met 7w4d en dat zag je heel goed uitwendig, terwijl ik een bmi van 40 heb ;)

Inwendig heeft ze ook nog gegeken en dat zag je gek genoeg minder duidelijk.

6. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Misschien ligt je baarmoeder dan verder naar voren ofzo?
    Bij mij is hij iets gekanteld (schijnt vaker te zijn bij jonge vrouwen en mijn bmi is 24). maargoed, verschilt echt per persoon en per apparaat denk ik dan maar...

7. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    mijn vk kan inwendig.. gelukkig..

8. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    #28 Chybou, 17 feb 2012
    Laatst bewerkt: 17 feb 2012
    Ik heb met zeven weken een inwendige echo gehad. Ze proberen niet eens een uitwendige echo in ons ziekenhuis.
    Uitwendig schijnt het erg lastig te zijn om iets te zien.
    Ik zou me niet te veel zorgen maken.
    Succes bij de echo! Fijn dat je zo snel voor een inwendige echo mag komen en dat ze je zorgen serieus nemen.

9. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    ach meis mijn termijnecho was uitwendig met enorm goed apperatuur slecht te zien zelfs die moest inwendig!! en dat was met 9 weken 1 dag!!

10. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    mijn bm ligt overigens verder naar achter zei ze..

11. Mamajuli2008

Mamajuli2008 Actief lid

11 okt 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    mijn bm ligt ook naar achteren. Bij de eerste met 11 week een echo gehad. Eerst uitwendig geprobeerd maar dat was niet duidelijk te zien dus inwendig. Bij de tweede was er wel eerder uitwendig wat te zien maar met 10 week twijfelde de gyn of hij in- of uitwendig zou maken.

12. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    met 8 weken zelfs konden ze hier uitwendig niks zien, inwendig wel...geen zorgen maken om die echo.

13. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Linda, niets om je druk om te maken, had ik ook en ik was zelfs al iets verder! Met ruim 9 weken kon ze bij mij uitwendig wel iets zien, maar niet goed genoeg. Toen is ze inwendig verder gegaan. 10 dgn later was uitwendig alles goed zichtbaar.

En nu alweer 16 weken.....

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Doen sommige artsen, VK's of gyns erg snel, in plaats van gewoon te zeggen: we kunnen het niet zo goed zien, kom met een weekje even terug.

Deel Deze Pagina