Heey, ik heb morgen een echogroei! Vind het zo mega spannend! Ik hoop dat toch alles een beetje goed is maar ben toch ook wel een beetje bang! Wie heeft hier ervaring mee? Wat gaan ze doen/nakijken? En hoe is het bij jou gelopen?
Ik krijg hem morgen ook ik ben benieuwd, bij mij kijken ze omdat ik veel vruchtwater heb waardoor ze de kleine niet goed kunnen voelen en dus niet weten hoe groot hij/ zij is
je bedoelt een groei echo. Nou je komt op een tafel/bank te liggen en dan mag je je buik bloot maken. En dan maken ze een uitgebreide echo. Ze meten dan de omtrek van het hoofdje en de buik en de lengte van het bovenbeen en aan de hand daarvan kunnen ze schatten hoe groot (in gewicht) je baby-tje ongeveer is en of dit groter of kleiner is dan dat het eigenlijk had moeten zijn. In mijn geval hadden ze moeite om de baby te voelen ivm overgewicht en een placenta die aan de voorkant lag. Uit de groei echo bleek dat onze knul (met 36 weken) zo'n 4200 gram zou wegen. Uiteindelijk is dit 5000 gram geworden (ben met 43 weken ook pas bevallen) Groetjes anita
hoi! heb afgelopen vrijdag een groeiecho gehad, omdat de vk vond dat er sprake was van ''grote uitzetting'. m'n eerste woog ruim 9 pond en ze vond deze groot aanvoelen voor 32,5 week. nou ik weet niet wat dit allemaal betekent, maar uit de echo bleek het beentje 6 dagen voor te liggen, het hoofdje 3 dagen en het buikje maar liefst 3 weken! ze zei dat we ons geen zorgen hoefden te maken, dat je hieraan wel kon zien dat het weer een flinke baby zal worden. in de lever slaat de baby reserve's op of zoiets... nou, ik vind het toch wel een beetje raar eigenlijk dat er zo'n verschil zit tussen het buikje en de rest van het lijfje... hoe was jullie groeiecho? groetjes, polleke
Na de eerste groeiecho zeiden ze toen dat de kleine 3 weken voor lag op de groei, bij de tweede groeiecho schatte ze het gewicht op zo'n 4200 gram (was toen 36 weken). Ik zou me er niet al te druk over maken hoor, ze kunnen ook net gemeten hebben tijdens een groeispurt van de kleine en daarbij kijken ze altijd naar gemiddelden. Ze kijken dus niet naar het feit of je zelf misschien lang of kort bent ofzo. Groetjes Anita